Skip to main content

Hij maakt me zo verward en gefrustreerd, ik weet niet wat ik moet doen. De ene dag is hij spraakzaam en levendig, de andere dag is hij stil en gesloten, maar op school gaat hij wel altijd naast mij zitten wanneer we een les samen hebben en we vormen ook altijd een groepje bij projecten/opdrachten. Op Whatsapp reageert hij op zo goed als al mijn berichten, behalve wanneer ik vraag of hij het eigenlijk wel ook leuk vind om tijd met míj door te brengen. (Op een platonische manier gevraagd. Ik denk niet dat ik er al klaar voor ben om hem mijn gevoelens te laten weten en hem uit te vragen.) Ik heb het tot nu toe 3x gevraagd en telkens las hij het, maar reageerde er niet op terwijl hij wel op mijn andere berichten reageerde die ik dan later naar hem had gestuurd en die niks met dat eerdere bericht te maken hadden. Ik heb al eens geprobeerd om hem op school mijn vraag te stellen maar het lukte me gewoon niet om erover te beginnen. Mijn keel schroefde telkens dicht. Irl vragen kan achterwege worden gelaten.

Ik snap het echt niet. Wat wil zijn gedrag zeggen? Wat moet ik in deze situatie doen? Ik wil echt graag weten of hij mij ook een leuk/fijn/gezellig iemand vindt om mee om te gaan!!!

Iemand tips of een advies?

Ik weet het zelf natuurlijk ook niet precies, aangezien ik die persoon zelf ook niet ben.

Maar wat ik wel zie, is dat hij, zoals je zelf al zei: IRL dingen achterlaat. Dit maak ik ook mee met online ‘vrienden’ die ik ken, ik weet ook niet precies waarom ze dat doen, het voelt alsof ze iets van informatie achterlaten, maar zo voelt dat voor mij, maar betekent niet dat dat zo is. Misschien is hij bang voor iets?

Maar bij jou, ja… lastig, maar een leuk/fijn/gezellig persoon lijkt hij jou wel te vinden, aangezien hij wel gewoon dingen met jou doet, of überhaupt op je berichten reageert. 

Dat je keel ‘dichtschroefde’, herken ik wel, ik ben soms/meestal bang om iets te vragen, omdat ik de gevolgen ervan niet kan inschatten, en dus bang ben voor wat er daarna gaat gebeuren.

Maar, als je nou in het echt, op een ‘zachte toon’, gewoon aardig vraagt, wat er precies is, en hoe het gaat met hem? Misschien werkt dat voor beide partijen wel? En dan gewoon een goed gesprek hebben?


Hopelijk helpt dit een beetje.

VragenVragen


Reageer