Skip to main content
Vraag

hey weer een vraag over daten

• August 4, 2025
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Ananas69420
Forum|alt.badge.img+2

Hey daar ben ik weer ik had vier maand terug een topic geplaatst over hetzelfde onderwerp maar dit keer is deze meid 24 en niet 22 is dat raar 

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Uhhh is dit niet illegaal? Aangezien jij nog minderjarig bent.

xx liefs Wolf 🐺

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 4, 2025

Ik zou, ook al ben je 17 en mag je dus consent geven, niet met iemand 20+ gaan daten. Het leeftijdsverschil is te groot. Zoek iemand van 16-19 zou ik zeggen

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 4, 2025

@Wolf Dit is niet illegaal, je bent "seksueel meerderjarig" vanaf 16. Een 17 jarige en 24 jarige mogen daten maar het is wel erg raar.

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 5, 2025

Hoi ​@Ananas69420 ,

Je vraag is, is dit raar? Dit is iets wat je zelf gaat ervaren. Wij kunnen niet inschatten hoe jullie omgeving hierop gaat reageren.

Is het strafbaar?

Nee dat niet, zolang er geen sprake is van machtsongelijkheid, misbruik van vertrouwen of dwang. Is het volgens de wet geaccepteerd dat jullie met elkaar mogen daten. Vanaf 16 jaar ben je seksueel meerderjarig en dat betekend dat contact met een persoon ouder dan 18 legaal is.

Het kan in levensfase wel een groot verschil zijn, de ene zit misschien nog op school terwijl de ander al jaren werkt of studeert. Hierdoor kunnen ouders en vrienden een mening hebben, maar het belangrijkste is dat jullie gelijkwaardig, vrijwillig en respectvol met elkaar omgaan.

Heel veel succes!

LIefs,

Fem, De Kindertelefoon