Skip to main content
Vraag

het wordt veel

• April 21, 2025
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

May00
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb een vriendje en wil het uitmaken omdat het heel veel word door alle mentale problemen. Maar waarschijnlijk zie ik hem nu twee weken niet meer en ik wil het liefst niet over de app uitmaken. Hij kan niet bellen want hij is de hele tijd onder weg en alleen appen. Wat moet ik doen?! Ook hebben de ouders van een van m’n beste vrienden de sms gelezen in onze chat waaraan je duidelijk ziet dat het niet goed gaat met mij . Ik voel me hierdoor niet veilig . Met diezelfde vriend ga ik vier dagen logeren in een huisje maar ik weet niet echt wat m’n vriendje daarvan vind. Want ik vind hem nog steeds leuk. Het klinkt allemaal heel tegenstrijdig maar wat moet ik doen!!

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@May00, het klinkt echt als een lastige situatie waar je nu in zit, en het is helemaal begrijpelijk dat je je er door overweldigd voelt. Als je merkt dat de relatie teveel wordt door je mentale gezondheid, is het heel dapper en belangrijk dat je aan jezelf denkt.

Het is jammer dat je hem niet persoonlijk of via bellen kunt spreken, maar soms kan een app-bericht toch de beste optie zijn als hij echt nergens anders bereikbaar is. Probeer het dan zo eerlijk en respectvol mogelijk te doen: leg uit hoe jij je voelt, dat het voor jou nu even niet meer lukt, maar dat je nog steeds om hem geeft.

Over het logeerweekend met je vriend en de ouders die in je chats hebben gelezen, is het begrijpelijk dat je je niet veilig voelt. Misschien kun je met die vriend open zijn over hoe jij je voelt en samen bespreken wat jij nodig hebt om je prettig te voelen.

Wat je vriendje daarvan vindt, is lastig te zeggen, maar jij moet vooral doen wat goed is voor jou en je mentale gezondheid. Het is helemaal oké om tegenstrijdige gevoelens te hebben, want gevoelens zijn vaak complex.

Neem de tijd om goed na te denken, zoek steun bij mensen die je vertrouwt, en probeer vooral voor jezelf te zorgen. Je verdient het om gelukkig en veilig te zijn, ook in je relaties.

xx liefs Wolf 🐺