Skip to main content

Het is uit tussen mij en mijn vriendin.

• June 7, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal!

Lang geleden dat ik nog eens een topic maakte, maar ik wil iets kwijt! 2 maanden geleden was ik aan het chatten met een goede vriendin ik zal haar de fake naam “Ine” geven. We waren aan het praten over crushes enz en ik vroeg aan Ine wie haar crush was. Ze zei dat ik moest raden en ik ben elke jongen van de klas afgegaan en toen bleef ik over. Ik vroeg:” Ben ik je crush? Ze zei ja en toen kwam er nog een heel gesprek (ik bespaar jullie de details want het word anders veel te lang) en we gingen samen. Alles ging goed. Ik ging bij haar eten, ontmoette haar ouders enz enz. Maar na 1 maand begon ze me te ontwijken en praatte ze veel minder met me. Ik ging naar een voorstelling van haar kijken en ze zei amper iets tegen me. Een halve maand geleden maakte ze het uit. Ze zei dat ze me meer als een vriend zag. Haar beste vriendin vroeg me die avond hoe het met me ging. Ik antwoordde dat het niet goed ging en dat ik heel verdrietig was enz. Toen zei ze dat Ine niet de waarheid vertelde: Ze vertelde me dat ze op iemand anders was. Dat kwam heel erg hard binnen, omdat ze dat gewoon verzweeg. Als ze dit had gezegd had ik me nu niet zo rot gevoeld. Was ik een slecht vriendje? Was ik te afstandelijk? Was ik te aanhankelijk? Haar beste vriendin zei dat ik dat niet was en dat het gewoon aan haar ligt maar toch wou ik jullie mening hierover vragen. (ik ga nu stoppen want het word te lang)

Dus nu de vraag: Wat is jullie mening? Was ik een slecht vriendje? Of heeft haar beste vriendin gelijk?

2 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

Hey Anymoymous,

Wat rot om te lezen dat het zo gelopen is, dat is echt pijnlijk en verwarrend. Maar wat je vertelt, laat juist zien dat jij écht je best hebt gedaan en oprechte gevoelens had voor haar. Je was er voor haar, je toonde interesse, je nam zelfs de moeite om haar ouders te ontmoeten – dat is absoluut niet iets wat een "slecht vriendje" doet.

Het feit dat ze niet eerlijk is geweest over haar gevoelens, zegt veel meer over haar dan over jou. Natuurlijk doet het pijn, maar dat betekent niet dat jij iets fout hebt gedaan. Soms veranderen gevoelens, en dat is al moeilijk genoeg – maar het eerlijk zeggen is dan wél het minste. Dus dat ze het verzwegen heeft, maakt jouw verdriet heel begrijpelijk.

Ik ben het eigenlijk helemaal met haar beste vriendin eens: het ligt niet aan jou. Jij verdient iemand die net zo eerlijk en toegewijd is als jij zelf was. Geef jezelf de tijd om dit te verwerken, en wees trots op hoe respectvol en open je hiermee omgaat.

Sterkte, en onthoud: jij bent goed zoals je bent. 💙

Groetjes,
Ben

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 11, 2025

Hoi 

Dankjewel voor je reactie! Dat is zooo lief😍.
Mss lag het idd niet aan mij. Als iedereen dat zegt 😅.

Nog eens 1000x thx

Liefs anymoymous!