help! loverboy of niet?

  • 5 November 2020
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hee allemaal,

ik had gister al een topic geopend over een mijn vriend. Ik zal het even kort omschrijven wat mij dwarszit. ik heb dus een vriend, 18 jaar, en ik vind hem ontzettend leuk. Ik ken hem via het internet en hebben elkaar nog nooit ontmoet. Ik zou hem graag willen ontmoeten en hij zegt dat hij mij ook graag wil ontmoeten. Alleen wil hij niet naar mij komen en moet ik naar hem komen. Het tweede ding is dat hij naaktfotos wil. Hij zegt dat dat echt een must is in een relatie, als ik zeg dat ik dat niet wil, word hij boos en zegt dat ik hem niet vertrouw. Nu ben ik zo dom geweest om een lingerie foto te sturen. Ook schept ie graag op over zn geld/scooters/auto/kleding. Ik zelf vertrouw het nu niet helemaal meer. Maar durf dat niet tegen hem te zeggen. Ook vind ik hem wel nog ontzettend leuk en lief en wil hem eigenlijk ook niet kwijt. Wat moet ik doen? Of heeft iemand ervaringen gehad?

heel veel liefsxxx


6 reacties

Hey Merluuuhhh,

Je hebt een vriend ontmoet via internet en je wilt het ontmoeten, maar hij wil perse dat jij naar hem komt en naaktfoto's. Je geeft aan dat je hierover twijfelt.

Het lijkt mij verstandig als je hierin je gezond verstand en onderbuik gevoel volgt. Misschien is het wel een man van 40. Het is niet slim om in je eentje naar hem toe te gaan als je hem nog nooit ontmoet hebt.

Ik denk niet dat naaktfoto's een must zijn in een relatie. Goed dat je aangeeft dat je dat niet wil. Het lijkt mij gek dat hij boos word en inpraat op jouw vertrouwen in hem. Als jij dit niet wil, dan is dat zo. Ga daarin echt niet over je eigen grens heen, anders krijg je spijt. Een relatie gaat niet alleen om de buitenkant, maar ook om de binnenkant.

Misschien kan je hem confronteren met de feiten. Dus dat je geen naaktfoto's wil sturen en dat je hem niet vertrouwt. Je zou kunnen afwachten wat zijn reactie is, maar misschien is het wel verstandig als je hem blokkeert.

Weet iemand van jullie contact af? Het lijkt me slim als je hierin een volwassene betrekt. En kijkt wat zijn/haar mening is en wat je het beste kunt doen.

Ik kan begrijpen dat je hem leuk en lief vind, maar hoe goed ken je hem eigenlijk? Je kent hem niet in het echt en je merkt dat je heel erg twijfelt. Ik zou echt goed voor jezelf nadenken of je hiermee verder wilt!

Succes!

Simply Me

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hee, bedankt voor je reactie. Ik heb mijn ouders hierover ingelicht. Intussen is ie me gaan lopen bedreigen. Ik weet vrij weinig over hem en hij alles over mij. Mijn moeders gaan het voor de zekerheid wel aan de politie melden, maar veel kunnen die natuurlijk ook niet doen. Dus ik hoop dat het allemaal goed komt. 
liefs

Hey Merluuuhhh,

Verstandig dat je je ouders hebt ingelicht. Sowieso goed dat je moeder een melding gaat doen. Altijd handig, misschien heb je er nu niet zoveel aan. Maar wie weet wat de politie er mee kan.

Hopelijk word je niet meer lastig gevallen door hem daarna. Lijkt me toch een beetje gek/eng idee dat hij wel alles van jou weet.

Groetjes,

Simply Me

 

Hey Merluuuhhh,

Verstandig dat je je ouders hebt ingelicht. Sowieso goed dat je moeder een melding gaat doen. Altijd handig, misschien heb je er nu niet zoveel aan. Maar wie weet wat de politie er mee kan.

Hopelijk word je niet meer lastig gevallen door hem daarna. Lijkt me toch een beetje gek/eng idee dat hij wel alles van jou weet.

Groetjes,

Simply Me

Ik hoop dat morgen alles weer voorbij is, maar word nu vooral nog door zijn vrienden lastig gevallen. Ben al voor verschillende dingen uitgemaakt, maar ik moet me niet klein laten maken. 
Heel erg bedankt!

Hi Merluuh,

 

ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen om het contact te verbreken of iig niet in te gaan op wat hij (verder nog) allemaal vraagt.

Misschien heeft de politie nog iets aan de berichtjes die hij jou gestuurd heeft, want het kan natuurlijk best zijn dat jij niet de enige bent waar hij dit bij doet of heeft gedaan. Alle beetjes kunnen dan helpen om hem op te sporen of aan te klagen of in de gaten te houden.

 

Voor iedereen die wat meer wil weten over loverboys (want dit lijkt er iig wel wat op) hieronder wat linkjes:

https://www.politie.nl/themas/loverboys.html

https://www.fier.nl/verwijzen/loverboyproblematiek

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/loverboys/

 

Hopelijk komt het met jou snel weer goed.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's

Heel goed van je dat je dit hebt gemeld bij je moeders en hier een melding van maakt bij de politie!

Voor de volgende keer zou ik wat voorzichtiger zijn met het contact hebben via social media. Heel veel mensen doen zich voor als anderen om slechte intenties. Probeer contact via social media met personen die je nooit hebt gezien en zulke dingen van je eisen, te vermijden. Meestal zijn het mannen die je proberen te manipuleren en slechte intenties hebben dan wat jij denkt en/of ziet, hoort.

De personen die hier boven tips hebben gegeven, goed van jullie!

Het komt allemaal goed en Succes :heart:

Reageer