Vraag

HELP?? 13 jarige vriend heeft relatie met 18 jarige

  • 4 April 2023
  • 7 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Een vriend van mij waar ik niet zo vaak meer mee praat heeft al een tijdje een relatie. Hij is 13 en zijn vriendin is een paar weken geleden 18 geworden. Eerst heb ik me er buiten gehouden omdat naast hem vertellen dat die relatie echt een slecht idee was kon ik niet zo veel doen. Maar ik kwam zojuist een tiktok van hem tegen waar hij zn ‘pre summer stats’ deelde waar een body count van 2 en een rice purity van 31 bij stond… toen ben ik verder gaan zoeken en toen vond ik een post waar stond wie in de relatie de top en de bottom was (wtaf) EN EEN FOTO WAAR ZE BEIDEN NAAKT IN DE BADKAMER STAAN??? (Je kan verder niets zien op de foto want het was in de spiegel yk maar nog steeds fucking raar) En ik denk op basis hiervan dus dat ze waarschijnlijk zelfs iets van seks hebben gehad wat illegaal is want HIJ IS 13 en zijn vriendin IS 18. Ik weet niet wat ik moet doen want ze zijn helemaal obsessed met elkaar en zijn gf brengt hem elke dag naar school met de metro en ze hebben elke keer dates en sleepovers etc. Ik weet 100% zeker dat hij niet gaat luisteren als ik zo aardig mogelijk zeg dat zijn vriendin een vieze pedo is. De moeder van die vriend van mij weet overigens over deze relatie en vind het ook gewoon prima. Dus ik kan er ook niets aan doen via ouders. Misschien moet ik het gewoon laten gaan maar ik vind het echt niet kunnen.

 

kort samengevat: Een vriend van mij (13) heeft een relatie met een 18 jarige en ik weet niet wat nu verstandig is om te doen, help??


7 reacties

Hey,

Als je vriend en zijn ouders niet luisteren, kan je volgens mij weinig doen. Je kan hem altijd vertellen dat als het aangegeven wordt bij de politie, dat het gezien wordt als illegaal. 13 en 18 vindt ik geen goede relatie, maar het zijn niet onze zaken. Hij moet het zelf weten….

Succes!

Badge

Bro, hoe fix je dat? Ik wil ook een vriendin van 20 dan. Wejow, respect. 
 

Als zij een relatie op die leeftijd willen, wie ben jij om daar iets van te vinden?

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, je geeft ook aan hem eigenlijk al niet zo vaak meer te spreken? Misschien moet je het gewoon laten gaan aangezien zijn moeder er ook okee mee is… 

En ja het is strafbaar wat ze doen, maar denk niet dat jij dit kunt oplossen, of je zou ze aan moeten geven als je echt denkt dat die vriend van jou in gevaar is?

Reputatie 7
Badge +9

Bro, hoe fix je dat? Ik wil ook een vriendin van 20 dan. Wejow, respect. 
 

Als zij een relatie op die leeftijd willen, wie ben jij om daar iets van te vinden?

Stel jij zou een meisje van 12 met een jongen van 17 daten, dat is toch raar, waarom zou dit niet raar zijn, omdat zijn vriendin een vrouw is? Dat is nogsteeds pedofilie

Reputatie 4
Badge +3

hey , zo raar vind ik het eigenlijk nog niet… als hun gewoon verliefd op elkaar zijn zonder dat ze seks van toepassing is (want dat is wel illegaal) is er niet echt een probleem mee . het is ook legaal als het zonder seks is en als hun gewoon van elkaar houden dan is dat prima , leeftijd is eigenlijk ook maar een nummer en ik vind het meer om mentale volwassenheid gaan . maarja iedereen heeft zijn eigen mening erover.
als er wel seks van toepassing is dan ja dan denk ik er ook wel wat anders over , het is illegaal en dat maakt haar dan wel een pedofiel . ik zou het eig maar gwn laten gaan wantja wat doe je eraan? je kan het bij de politie melden maar ik denk niet dat je vriend dat zo erg gaat waarderen. dit soort relaties duren meestal niet heel lang tho dus ik hoop voor zijn veiligheid dat het snel over is

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben zelf 16 en mijn vriend is 22. Leeftijd maakt niet echt veel uit als het daadwerkelijke liefde is, als ze al langer een relatie hebben is het logisch dat ze nu ook seksueel bezig zijn. Het is inderdaad illegaal alleen is hun leeftijdsverschil nu alleen groot. Als zijn ouders er oké mee zijn heeft dat vast ook een reden en als die dat weten zie ik ook niet een zo groot probleem. Sommige jongens vallen op ouder, sommige meiden op jonger en andersom. Als de ouders het goedkeuren zou ik het gewoon laten, het is tenslotte zijn leven. Maak je er niet te veel druk om als dit uiteindelijk wel slecht af loopt had jij er sowieso al niets aan kunnen doen en was het de verantwoordelijkheid van de ouders.

 

Take care C:

Badge

ik vind het ook een slecht idee 13 jaar plus 18 jaar past echt niet bij elkaar

 

Reageer