Skip to main content

Ik denk dat mijn beste vriend misschien een crush op mij heeft. Gisteren gaf ik een klein Halloween feest met een paar vrienden, en het zou pas in de avond zijn maar aangezien hij een uur moet reizen om hier naartoe te komen vroeg hij of hij misschien eerder mocht komen. Ik zei natuurlijk ja want het is mn beste vriend en ik snap het als hij het anders zonde vind om zo ver te moeten reizen. Ik ging hem dus ophalen bij het station (al in Halloween kostuum) en toen zij hij dat ik er mooi uit zag (in principe niet heel raar?). Vervolgens bij mij thuis maakte mijn broertje een grap over ons, waarop mn beste vriend  zei “zo klinkt het of we een koppel zijn” als een grap denk ik? Het klonk wel serieus maar we zijn allebei jongens en hij heeft een relatie met een meisje. Vervolgens toen we met zn tweeën terug naar de metro liepen nadat we met het feestje naar de arcade waren geweest gebruikte hij opeens een pickup line en begon hij me vragen te stellen over mijn sexualiteit (ik ben overigens op de aroace spectrum), en ik vertelde hem dat ik maar een keer heb gehad dat ik dacht dat ik misschien een crush had op iemand en dat dat een meisje was. En zijn directe reactie daarop was “oh, dus niet ik?”. Ik was snel veranderd van onderwerp maar ik maak me sinds dat moment wel zorgen. Hij heeft me wel eens verteld dat hij denk dat hij ook op jongens valt, maar dat weet alleen ik volgens mij dus ik durf geen advies te vragen bij mijn andere vrienden. Voor dat dit allemaal gebeurde was hij ook altijd al heel beschermend over mij (hij heeft vorige keer een uur extra gereisd zodat hij zeker wist dat ik veilig thuis kwam en ik bleef zeggen dat dat echt niet nodig was al vond ik het wel heel aardig van hem) en hij heeft me een tijd geleden zomaar een dure game gegeven waar ik voor aan het sparen was. Ik wil echt niet dat onze vriendschap verpest word en ik durf hem niet zelf te confronteren erover want ik vind hem niet leuk op een romantische manier en hij heeft al een vriendin, maar het begint toch erop te lijken dat hij mij wel leuk vind. 

Je zou voorzichtig kunnen informeren naar zijn crush. Als jullie dan wat vorderen in de gesprekken kan je ook aangeven dat je het niet erg vindt dat hij een crush op je heeft, maar dat jij daar geen antwoord op kan geven. En dat je hoopt dat je gewoon vrienden kan blijven. Hoop dat je hier iets mee kan. Praten is key!


Reageer