Skip to main content
Vraag

Hebben jullie dat ook… dat je een relatie wil, maar ineens blokkeert als het écht wordt?

• June 14, 2025
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal! Ik ben 14 jaar (een meisje),

en heb mijn laatste relatie gehad in het 6de leerjaar.  Ik heb het toen na 2 dagen uitgemaakt omdat ik totaal bang en angstig werd van de gedachten om met hem te spreken. Ik weet niet waarom, mss door mijn ASS? Ik heb geen idee… 

Mijn vraag is of dat nog iemand dit heeft en je dat nog altijd hebt. En zo niet wat heb je gedaan om die angst te over winnen?

groetjes en alvast bedankt!

Chocotje

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 14, 2025

Waarschijnlijk was je gewoon niet verliefd genoeg.  Je bent niet verplicht om een vriendje te hebben; wacht gewoon tot je iemand vindt die je écht leuk vindt.  Ook mensen met ass krijgen fijne relaties.

Forum|alt.badge.img+1

probeer miss eens te praten met een vriendin en als je niet durft te praten met dat vriendje voel je je wrs niet goed bij hem dus ja en ook je zat in het 6de leerjaar. nu ben je 14 en hoewel je niet merkt dat je gegroeit bent ben je dat waarschijnlijk wel. zonder dat je het weet durf je nu meer en kun je volwassener omgaan met jongens en zo. en heb je dat niet of ben je nog bang, die angst gaat waarschijnlijk vanzelf over daar ben ik bijna zeker van. ooit komt er een moment dat je gewoon close bent met een jongen en over alles kan praten en je denkt wow waar was ik toch bang voor ik kan dit ik ben gegroeid. en weetje je hoefd je niet te haasten, jongens zijn nog niet zo volwassen op jouw leeftijd, later worden ze dat wel wat meer (sommigen lijken nooit volwassen te worden maar die gaan dan met een niet volwassen meisje ofz). als ze ouder zijn gaan ze meisjes beter begrijpen denk ik en ga jij beter met je onzekerheden kunnen omgaan. en weet je ff niet wat zeggen of durf je niet aleen, vraag een vriendin om mee te gaan of vraag wat je moet zeggen voor je op een jongen afstapt. en als je echt durft maar dat is iets wat weinig mensen durven is met de jongen zelf praten over je angsten en onzekerheden maar je moet hem kunnen vertrouwen. succes en niet te veel stressen verzet je gedachten wat en kom tot rust, je hebt nog wel ff om een jongen te vinden. groetjess ikk

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 15, 2025

Hoi hoi dag ​@Diana  en ​@lekerbekje,

Ik ben jullie echt dankbaar voor jullie reacties en dat heeft ze zeker tot rust gebracht. 

Ik heb er nooit zo over na gedacht en had echt het idee dat ik gw raar was of een echte angst had voor relaties. Ik had hier veel aan!!

Bedankt en BYEEEE! <3     :)

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Hi,

hat het zelfde problem vroeger ook veel mensen denk ik er kunnen veel dingen zijn zoals je bet er now niet klaar voor je piekert er te veel over…

maar did is kompleet normaal veel geluk een tip van iemand die dit overwon is goed met je vriend praten de eerste dag en 6de is lang geleden dus het kan nu al heel anders zijn 

veel geluk 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ja dat herken ik. Misschien komt het dat de andere partij toch op eens coldfeet krijgt.