Vraag

Heb ik een toxic relatie?

  • 23 March 2024
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een jongen van 16 jaar. Ik heb best lang getwijfeld om mijn verhaal hier te delen, maar ik doe het toch maar. Op het moment zit in een relatie van 3 maanden met mijn vriendin. We spreken alleen bijna nooit af. En we hebben het hier al heel vaak over gehad en daardoor volgt er altijd een kleine ruzie. Eigenlijk dankzij mij omdat ik steeds een beetje blijf doorzeuren, omdat we nooit afspreken maarja.

Mijn vriendin heeft het best wel druk altijd, alleen gaf zij ook aan dat ze moeite had met afspreken. En dat ze de reden hierachter niet echt weet, naja misschien weet ze het wel maar kan of wilt ze het niet tegen mij vertellen. Dit is de eerste keer dat ik een vriendin heb, dus ik weet niet echt wat normaal is in relaties. Maar ik vind het persoonlijk best wel gek dat je je eigen vriendje bijna nooit wilt zien. Ze maakt bijna nooit tijd voor mij vrij. Ik denk dat ik haar op het moment om de 2 weken zie, dat vind ik eigenlijk best wel weinig. Maar dan probeer ik ook zoveel mogelijk te genieten natuurlijk.

Ik wil echt het allerbeste voor haar en ik ben echt kapot verliefd op haar. Ik heb meerdere brieven geschreven, bloemen en cadeaus voor haar gekocht. Ik doe en voel dingen voor haar wat ik nog nooit eerder heb gehad (en ik heb best wat meiden leuk gevonden). Ook heb ik echt al mijn tijd voor haar over, ook al heb ik belangrijke dingen te doen. Haar vriendinnen weten ook niet waarom ze mij bijna nooit wilt zien. Ik hoorde laatst dat vrienden uit onze gezamenlijke vriendengroep vinden dat wij een toxic relatie hebben. En dat ik er altijd voor haar ben en zij bijna nooit voor mij. En dat zij hun zorgen maakte over mij hoe ik mij voelde. Ik heb haar hierin verdedigd en dat hun zich niet met onze relatie moeten bemoeien. Toen ik dit hoorde deed het mij best veel pijn en ben ik ook gaan nadenken. Alleen wil ik haar echt niet kwijt, zeker niet! Ik wacht liever dan dat onze relatie stopt. 

Een paar dagen terug zei ze dat ze mentaal niet helemaal lekker ging. Het duurde ook best een tijdje voor dat ik deze info uit haar kreeg. Die avond was het erg onduidelijk en reageerde ze amper. Ik maakte mij erg zorgen en vroeg hoe het nou echt met haar ging. De volgende ochtend reageerde ze alleen met ‘goeiemorgenn’. Ze skipte mijn vraag dus! 

De volgende dag bleef zij thuis omdat ze zich mentaal niet helemaal goed voelde, maar mn vraag was nog steeds niet beantwoord en ik heb me echt de hele dag zorgen om haar gemaakt. Later die avond gaf ze wel wat meer duidelijkheid. De volgende dag was ze nog steeds niet op school.

Ik had een tussenuur dus ik had het idee om even naar haar toe te gaan. Ik wilde haar favoriete snacks halen en een bosje bloemen. Maar toen ik zei dat ik even langs wilde komen kreeg ik een reactie dat ik zeker niet mocht langskomen. Ik snap oprecht niet wat ik verkeerd doe, ik wil echt het beste voor haar. Ik hoop zelf gewoon dat het binnenkort anders wordt.

Op tiktok en van mensen uit mn buurt zie ik relaties waar ik best wel jaloers op ben. Ik wil dat ook, maar zo is het nu niet. Dit was eigenlijk puur om mn hoofd even leeg te maken. Ik ben waarschijnlijk wat dingen vergeten of heb ik dingen teveel gezegd. Maar het zou fijn zijn als mensen hun mening hierover willen geven en/of misschien tips hebben voor mij.

Dankjewel alvast, fijne dag verder!


6 reacties

Reputatie 1
Badge

hoihoi,

ik snap je probleem (ik heb zelf nooit een relatie gehad maar misschien heb je hier wat aan).

je kan de eerst volgende keer als julllie gaan afspreken met haar er over praten, laat weten waar je mee zit. wees eerlijk tegen over haar, dan kan zij dat mogenlijk daarna ook. als dit zo blijft en jij vind het niet leuk dan zou ik nog een keer nadenken of dit de beste keuze is, want als je het je niet gelukkig maakt is het geen leuke relatie. behalve natuurlijk als je op deze manier het ook leuk vind.

ik zou eerst met haar gaan praten en kijken wat er aan de hand is en wat zij zegt.

misschien heb je heir wat aan!

groetjes koekiemonster 

Reputatie 7
Badge +7

Misschien weten je vriend(innen) er er wat meer over? En anders gewoon vragen, maar zeg erbij "of wil je dat niet vertellen" dan voelt ze zich minder ongemakkelijk. 

Ik hoop dat dit je een beetje helpt!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +3

Heyy!

 

Oke dus even kort samengevat; jouw vriendin wilt jou niet even vaak zien als jij haar en maakt ook geen tijd voor je vrij etc. Je hebt een beetje het gevoel dat jij meer om haar geeft dan wss?

 

laten we voorop stellen dat als het idd mentaal niet zo goed gaat met dr dat het mogelijk is dat ze je minder wilt zien omdat ze geen motivatie heeft voor alledaagse dingen en dus niet op sociaal contact zit te wachten (voor mij is dat zo dan, als ik weer eens in een dipje zit). 
 

Maar anders denk ik dat ze gewoon niet blij is in de relatie omdat ze je steeds “vermijd”. Dat haar vriendinnen/jouw vrienden vinden dat jullie toxic zijn zegt ook al heel wat op zichzelf. Je moet ook aan jezelf denken; dat je bloemen haalt etc is super lief natuurlijk en veel meiden willen dat juist in een vriendje dus ik weet ook niet wat je dan verkeerd doet. Misschien moet je is proberen een paar dagen dingen te doen en als het ware “niet de hele tijd beschikbaar zijn” zodat ze zich afvraagt waarom je er niet bent ? 
 

ik denk niet dat jullie per se toxic zijn, tenzij ze jou expres vermijd en hierover gemeen doet/neerkijkend doet. Want in mijn mening is jullie relatie voor de rest heel normaal? Als zij niks voor jou terugkoopt is dat een ander verhaal..dan heeft ze een beetje niks voor jou terug over 

 

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen? Misschien zit er wel geen logica in wat ik allemaal heb getypt. Laat je me t ff weten?

 

xx

Reputatie 1
Badge

hoihoi,

ik snap je probleem (ik heb zelf nooit een relatie gehad maar misschien heb je hier wat aan).

je kan de eerst volgende keer als julllie gaan afspreken met haar er over praten, laat weten waar je mee zit. wees eerlijk tegen over haar, dan kan zij dat mogenlijk daarna ook. als dit zo blijft en jij vind het niet leuk dan zou ik nog een keer nadenken of dit de beste keuze is, want als je het je niet gelukkig maakt is het geen leuke relatie. behalve natuurlijk als je op deze manier het ook leuk vind.

ik zou eerst met haar gaan praten en kijken wat er aan de hand is en wat zij zegt.

misschien heb je heir wat aan!

groetjes koekiemonster 

Dankjewel voor je tip! Ik zal proberen om het er met haar over te gaan hebben. ;)

Reputatie 1
Badge

Misschien weten je vriend(innen) er er wat meer over? En anders gewoon vragen, maar zeg erbij "of wil je dat niet vertellen" dan voelt ze zich minder ongemakkelijk. 

Ik hoop dat dit je een beetje helpt!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Had laatst nog een gesprek met haar beste vriendinnen. Zij gaven aan dat zij zelf ook niet wisten waarom ze nou bijna nooit wilde afspreken en dat alleen zij het weet.  Maar bedankt voor je advies ;)

Reputatie 1
Badge

Heyy!

 

Oke dus even kort samengevat; jouw vriendin wilt jou niet even vaak zien als jij haar en maakt ook geen tijd voor je vrij etc. Je hebt een beetje het gevoel dat jij meer om haar geeft dan wss?

 

laten we voorop stellen dat als het idd mentaal niet zo goed gaat met dr dat het mogelijk is dat ze je minder wilt zien omdat ze geen motivatie heeft voor alledaagse dingen en dus niet op sociaal contact zit te wachten (voor mij is dat zo dan, als ik weer eens in een dipje zit). 
 

Maar anders denk ik dat ze gewoon niet blij is in de relatie omdat ze je steeds “vermijd”. Dat haar vriendinnen/jouw vrienden vinden dat jullie toxic zijn zegt ook al heel wat op zichzelf. Je moet ook aan jezelf denken; dat je bloemen haalt etc is super lief natuurlijk en veel meiden willen dat juist in een vriendje dus ik weet ook niet wat je dan verkeerd doet. Misschien moet je is proberen een paar dagen dingen te doen en als het ware “niet de hele tijd beschikbaar zijn” zodat ze zich afvraagt waarom je er niet bent ? 
 

ik denk niet dat jullie per se toxic zijn, tenzij ze jou expres vermijd en hierover gemeen doet/neerkijkend doet. Want in mijn mening is jullie relatie voor de rest heel normaal? Als zij niks voor jou terugkoopt is dat een ander verhaal..dan heeft ze een beetje niks voor jou terug over 

 

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen? Misschien zit er wel geen logica in wat ik allemaal heb getypt. Laat je me t ff weten?

 

xx

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik merk nu zelf eigenlijk dat ik misschien teveel met haar bezig ben en dat ik buiten school niet heel veel doen. Ik zal de komende tijd proberen wat minder ‘beschikbaar’ te zijn. Hopelijk dat dit een beetje helpt. Verder doet ze hierover niet gemeen ofzo. Ze heeft het best wel druk altijd, maar het meeste van haar vrije tijd spendeert ze het liefst alleen. Dus aan de ene kant snap ik ook wel, maar het zou gewoon fijn zijn als ze meer tijd voor mij zou kunnen vrijmaken. Hartstikke dankjewel voor je advies ;)

Reageer