Skip to main content
Vraag

Heb ik een crush? En wat moet ik ermee?

• November 11, 2025
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Natureflower
Forum|alt.badge.img+11

Hoi hoi!

Ik heb dus misschien gevoelens voor een meisje, ze zit in mijn wiskunde klas, en ik ken haar al sinds de 2e, toen hadden we dezelfde vrienden (ik zit nu in de 4e). Ik kwam er tijdens wiskunde achter, toen ze van tafel verplaatste om naast mij te zitten. Ik werd toen erg blij, en toen ik dat realiseerde, ging ik erover nadenken. Ik wil haar niet perse zoenen, maar ik zou graag met haar samen tv-shows kijken en knuffelen. Het voelt niet alsof ik gewoon graag vrienden met haar wilt zijn. Mijn vrienden zeggen dat het precies op het randje zit. 

Ik vind het nogal lastig, want we zijn close genoeg om met elkaar te praten, maar ze geeft haar vrienden meer aandacht als mij, omdat we nou eenmaal niet zulke goeden vrienden zijn. Ik wil graag haar bevrienden, maar ik heb vaak al snel dat ik opgeef omdat ze al vrienden heeft. 

Is het een crush? En zoja, wat moet ik ermee doen?

Alvast bedankt!

Liefs,

1.  

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 11, 2025

Hoi! Het klinkt in elk geval als iets meer dan gewone vriendschap 😉 het enige wat je nu kunt doen is er aan werken. Het volhouden om met haar wat meer om te gaan, af en toe iets (niet te veel) vertrouwelijks vertellen, grapjes maken samen. Binding zoeken en vinden. En hoe leuk zou het zijn als je op een gegeven moment samen iets gaat doen. Bijvoorbeeld als er een mooie film is er samen naartoe. Of shoppen etc. Vind die raakvlakken en bouw daar op verder. Haak in op haar hobbies en interesses.  Je kunt dit zeker en het gaat op een gegeven moment vanzelf 👍😍 wat leuk dat je deze warmte voelt. Iets mooiers is er bijna niet. Veel succes en plezier! 

Groetjes liefs Tartan X