Skip to main content

hoi, ik ben 14 jaar oud en ik heb nu 6 maanden een vriendin, we noemen haar sara. ik vind nu ook al 2 jaar mijn beste vriendin leuk, we noemen haar laura.  ik vind laura nu dus al 2 jaar leuk, maar niet altijd evenveel, op het ene moment kan ik alleen maar over haar denken en op het andere moment zie ik haar als een beste vriendin.  Maar het gevoel voor Laura is het afgelopen half jaar weg geweest omdat ik een relatie heb met sara. Mijn gevoelens voor laura komen weer terug. aan de ene kant ben ik heel blij en aan de andere kant niet omdat ik een relatie heb met sara. 

 

sara heeft mij echt nodig, maar ik weet niet wat ik moet doen met mijn gevoelens voor laura, ik slaap er zelfs slecht door en word ziek. heeft iemand tips wat ik kan doen met mijn gevoelens en wat ik tegen sara moet zeggen? 

Oké, wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel stom, maar het is wel de harde waarheid: Het is uiteindelijk het belangrijkst dat JIJ je goed voelt en het is helemaal niet goed dat je misselijk wordt en er slecht van slaapt. Als je meer aan Laura denkt dan aan Sara, wordt je van Laura dus blijkbaar gelukkiger. Dan is het denk ik goed om het uit te maken met Sara zonder na te denken over wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn. Natuurlijk is het hartstikke vervelend dat je haar kwetst en helemaal nu ze je nodig heeft, maar je kan er nog steeds voor haar zijn als goede vriend/vriendin (idk wat je geslacht/gender is). Je kan het beter snel met haar uitmaken in plaats van weken of langer wachten, want dan ga jij je alleen maar vervelender voelen en het is niet ineens alsof zij zich minder ongelukkig voelt. Alleen nog maar ongelukkiger juist, omdat ze nog meer tijd met jou samen is en nog meer herinneringen krijgt. 


Reageer