Vraag

heb advies Nodig ( vriendschap )

  • 10 July 2023
  • 0 reacties
  • 15 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey, ik heb een probleem of ja soort van. Ik he dus een beste vriendin waarmee ik binnenkort mee op vakantie ga. we kennen elkaar al sinds de brugklas en zijn erg goed bevriend. Maar ik maak altijd tijd vrij voor vrienden en vooral voor haar. Maar de laatste tijd ( 1-2 maanden ofz) doet ze veel mindermoeite voor mij en wil ze nooit bellen omdat in real life praten leuker is. Maar ze kan ook weinig afspreken. Ik vind het leuk om spontane dinge te doen een keer een ijsje eten ofz maar als we afspreken wil ze altijd gelijk heel lang. Ik vind het niet erg maar daarna wil ze weer 2 weken nie afspreken want dan heeft ze tijd voor zichzelf nodig. 

En ik snap t allemaal wel maar ik stel elke keer alles voor om iets te doen en ik ben het zat. Ik heb dit al soort van besproken met haar (op app) maar ze werd boos omdat ik vond dat ze ondanks de toetsweek tijd kon vrijmaken. (ze stapelt al het leerwerk op tot een dag van te voren voor elke toets). En dan kan ze heel de week niet. 

De soort van ruzie op whatsapp ging ook over dat ik wou afspreken met haar en nog een vriendin die vaak in de pauze bij ons zit en die in een korte tijd een goeie vriendin  is geworden van  mij. Mijn beste vriendin wou dus niet met haar afspreken maar alleen met mij. Ik wou graag met zn drieeen want ja mijn  goeie vriendin maakt wel tijd voor spontane dingen te doen enz. En als ik iets grappigs/doms doe met jongens ofz krijg iik gelijk kritiek van mn  beste vriendin terwijl mijn goeie vriendin er om lacht. 

Ik vind t gwn irri want mn goeie vriendin stelt ook dingen voor om te doen enz en dat wil ik graag dat niet alleen  ik investeer in een vriendschap. Het is nu gwn zo dat mijn beste vriendin  minder moeite in de vriendschap steekt dan voorheen. Maar ja wat moet ik doen want ik vind dat ze meer mag doen voor de vriendschap en tijdens de ruzie wou ze ook geen ruzie enz. Maar ja ik wil niet dat ik straks weer nadelig ben in de situatie. 

Ik stelde ook voor aan mn beste vriendin om morgen of overmorgen wat leuks te doen maar ze kan weer niet maar vrijdag dan weer wel. En idk of ik dat wil want voor mijn gevoel kunnen we alleen afspreken als zij kan en zij zin heeft. Ik ben ook al 50x afgewezen als ik vroeg om te bellen den excuzen waren: moe, geen zin srry, serie kijke, 'huiswerk' oftwel tiktok en ik heb geen tijd.

 

Ik weet echt niet wat ik moet doen ik wil haar nie kwijt maar ik wil mezelf ook niet temin doen.

nog een belangrijk detail ze zegt altijd dat we geen vrienden hebben ( hebben we wel) dus ik probeer mn vrienden te onderhouden zeg maar. maar n beste vriendin keurt mijn goeie vriendin af omdat ze niet op hetzelfde niveau zitten ( qua energie neem ik aan). ik vind t kut want mijn beste vriendin vindt altijd dat iemand zich aan haar moet bewijzen enz voor dat ze iemand een eerlijke kans geeft en beetje vertrouwt. 

Terwijl ik altijd mensen eerder vertrouw omdat de meeste mensen goed zijn. En als iemand t verkloot met mn vertrouwen zal t nooit meer t zelfde zijn. Maar ik snap niet waarom ze zo denkt zo maak je veel minder vrienden als iemand zich moet 'bewijzen'. Maar weten jullie mss wat ik moet doen? ik weet het niet meer maar het belangrijkste vind ik dat ik mezelf trouw blijf en niet mezelf laat gebruiken toch? hoe denken jullie hierover? alvast bedankt!

 

groetjes,

Anoniempie145


0 reacties

Geen reactie

Reageer