Vraag

Goede vriendin uitvragen?

  • 15 October 2023
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Heyyy!

Oke, dus ik zit ergens mee.
Vorig jaar had een goede vriend van mij een relatie via snap. Alleen het ging niet goed, en na een tijdje gingen ze uit elkaar. En surprise surprise, ik en dat meisje werden close. Maar echt super close.
Ik heb het gevoel dat ze de enige is die ik overal mee kan vertrouwen en ik waardeer onze vriendschap met heel mn hart.

Maar soms twijfel ik of ik meer gevoelens heb voor haar.
Ze is vgm best onzeker en heeft het niet echt super makkelijk. Net zoals ik. Dus we helpen elkaar veel.
We praten echt al maanden om elkaar te meeten, we videobellen en bellen vaak. Soms wel uren (record is bijna 5 uur achter elkaar) 
Ook sturen we elkaar vaak hartjes en flirten we (als een grap) en beide van ons zeggen vaak dingen zoals “We lijken echt een stelletje nu” en ik heb een van haar haarbandjes. Ik doe hem ook altijd om, overal.
En binnekort gaan we ook meeten. We zijn het al aan het plannen. Meerdere keren zelfs!
Een sleepover, samen uit gaan, planespotten, shoppen.
Ze is ook echt het enige meisje waarmee ik goed kan praten. Met andere daar gaat het gewoon moeilijk mee

Maar ze heeft een jongen, eentje waarvan ze zegt dat ze een kleine crush heeft. En het is wel duidelijk dat hij haar echt leuk vind.
Ze maakt steeds duidelijk dat ze geen interesse heeft in een relatie met deze jongen, maar alsnog heb ik het gevoel van wel.
Aan de ene kant ben ik blij dat ze misschien iemand heeft nadat ze heartbroken was door mn vriend.
Maar aan de andere kant ben ik toch een beetje jaloers. Ik voel me er een beetje raar door. Ik snap mijn gevoelens echt niet.

Mijn vriend kwam een keer naar me toe en vroeg of we wat hadden, ik zei van nee en waarom.
Toen zei die dat hij het gevoel had van wel, en dat ie het niet erg zou vinden. Dat ie blij is en spijt heeft van hoe hij het heeft uitgemaakt. Dus ja.

Maar ik ben het gewoon even kwijt, ik weet niet wat ik moet doen.
Ik voel me altijd super onzeker en vind mezelf geen bf material, zij zegt steeds dat ik wel knap ben en dat ik wel bf material ben. Dus ik weet ook niet zo goed hoe zij zich erover voelt.


Heeft iemand tips over hoe ik mn gevoelens kan achterhalen? Of hoe ik gewoon erover heen kan komen?
Ik snap mezelf echt gewoon even niet en normaal is zij degene waarmee ik hierover praat. 

Dankje voor het lezen!

Groetjes,
Jelle


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoihoi, beetje late reactie maar ja, zou je een update willen geven :)  ? 

Vervelende situatie lol. Ik heb vroeger zelf wel iets soortgelijks meegemaakt. Het is helemaal niet gek dat jij je zo voelt, vooral voor deze leeftijd. Ohja en ik ben een jongen van 15 bijna 16, even zodat je weet wat voor advies je krijgt lol. 

Als eerste wil ik zeggen dat het best moeilijk om onderscheid te maken tussen romantische gevoelens voor iemand of platonische attachment. Misschien ben je verliefd op deze persoon, maar misschien ben je gewoon bang om jullie vriendschap kwijt te raken. Het is voor de duidelijkheid in beide gevallen oké om jaloers te zijn op de andere jongen. 

Mensen zijn natuurlijk onvoorspelbaar, dus het zou zomaar kunnen dat zij jou leuk vindt, of juist niet. Maar als ik een gokje zou moeten wagen, denk ik dat ze wel interesse heeft in jou. Jullie doen letterlijk al wat mensen in een relatie doen 😅 Bellen, appen, meeten etc. Ohja en een haarbandje krijgen van een meid is zeker een goed teken lol, meiden koesteren die dingen best wel(weet ik van mijn zusje, ex en andere meiden). 

Daarnaast zegt ze (vgm) dat ze een kleine crush op de jongen heeft, maar ze zei ook tegen jou dat ze geen relatie wilt. Misschien doet ze dat gewoon omdat ze open staat voor jou en jou misschien wel jaloers wil maken? 

En tijdens het lezen kreeg ik heel erg het gevoel dat jullie gewoon beste vrienden zijn, oftewel: jullie klikken heel erg.  Uit onderzoek is gebleken dat beste vrienden vaak een heel goed koppel vormen. Je hoeft geen "crush” te hebben vantevoren om een goede relatie te hebben. 

En je maakt duidelijk dat ze wel gewoon positief over jou denkt, maar nog niks heeft gevraagd ofzo. Dit kan misschien door jezelf komen lol. Ik denk dat jij misschien gewoon heel erg doet alsof jij geen interesse hebt in een relatie met haar en daarom zegt ze wel positieve dingen, zonder iets daadwerkelijk te vragen. 

Ohja en probeer om van je onzekerheid af te komen. Accepteer jezelf, sommige dingen kun je niet veranderen. En als jij zekerheid uitstraalt, zul je vanzelf merken dat je eigenlijk helemaal niet zo erg bent als je denkt. 

Mijn tip voor jou is: schrijf alles duidelijk op voor jezelf, zodat je zelf kunt achterhalen wat jouw gevoelens nou echt zijn. Andere mensen kunnen jou niet zo ver helpen, dus het is belangrijk om jezelf te onderzoeken. Accepteer trouwens je gevoelens, dat maakt omgaan met je gevoelens makkelijker. Als je weet wat je ware gevoelens zijn, zou ik je aanraden om nog om wat advies te vragen :) 

Nog heel erg veel succes en hoop dat dit helpt!

Groetjes!!

Reputatie 5
Badge +1

Hey @Sano07 

Je hebt de uitkomst al gezien natuurlijk.
Maar bedankt voor deze reactie! 
Ze zei inderdaad dat ze wel wat in me zag maar het was de lange afstand dat het probleem is.
En dat vind ik zelf eigenlijk ook wel.

Maar alsnog bedankt!
 

Reageer