Skip to main content

Hey, 

Ik ben 17 en woon in Zuid Frankrijk, ik werk in een strandclub. Ik ben afgelopen zomer na mijn havo examens hier naar toe verhuisd en begonnen met werken toen ik nog 16 was. Het is een erg leuke baan waar ik veel van leer en ik heb het enorm naar mijn zin. 

Een van mijn vriendinnen is ook mijn collega zij is 42 en is dus als een soort zus/tante etc. Voor me en heeft me veel geleerd en let een beetje op me. Ze is echt super lief maar kan af en toe een beetje vreemd reageren. Begin september (2023) kwam haar broertje bij ons in de strandtent werken maar dan in de keuken. Ik ontmoeten hem zijn eerste avond en we klikte gelijk. Later kwam ik er achter dat hij 33 was. We spraken elkaar vaak na werktijd op werk. Soms flirten hij een beetje met me en hij maakte vaak opmerkingen etc maar ik ging er eigenlijk niet op in omdat ik hem veel te oud vond. Na hem ongeveer één week te kennen dronken we met iedereen een paar drankjes na werk en ik was redelijk dronken. 

 

Aan het einde van de avond (rond 1h) vroeg hij me mee te lopen naar zijn fiets die geparkeerd stond richting het strand. Ipv naar zijn fiets gaan kreeg hij me zo ver het strand op te gaan samen waar we even gingen zitten. Ik vertrouwde hem redelijk maar was altijd op mijn hoede maar ik was dus redelijk dronken. Hij probeerde meerdere malen te zoenen wat ik afwees maar uiteindelijk is het toch zover gekomen. We hebben zeker een uur zitten zoenen op het strand en hij raakte me veel aan op plekken waar ik niet van gediend was eigenlijk. 

 

Uiteindelijk ben ik naar huis gelopen en voelde ik me erg gebruikt en schuldig. De volgende dag heb ik hem eerlijk aangegeven dat ik er niet gediend van ben en dat het zeker niet nog eens gaat gebeuren. Ook blijkt hij een zwangere vriendin te hebben.

 

De dag hierna is hij niet meer op werk opkomen dagen en bleek hij onslag genomen te hebben. Ik heb het mijn vriendin/zijn zus niet kunnen vertellen omdat ik me erg schaam. 

Ik vind het natuurlijk erg vervelend voor je.

Ik twijfel of het misschien strafbaar zou kunnen zijn, zo ja, kun je ermee naar de politie gaan.
Je hebt geen toestemming gegeven.

Ik heb het opgezocht:
Aanranding is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang valt onder aanranding.

https://www.meijerscanatan.nl/advocaat/zedenzaken/aanranding/#:~:text=Aanranding%20is%20iemand%20dwingen%20tot,onder%20dwang%20valt%20onder%20aanranding.

Eigenlijk weet ik het zelf nogsteeds niet, als je duidelijk genoeg bent geweest dat je het niet wilde, is het misschien strafbaar.
Misschien kun je de Kindertelefoon bellen/chatten om advies te vragen, hun kunnen je denk ik wel verder helpen en eventueel doorverwijzen o.i.d.


Hoi @Anoniem151006 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 


Reageer