Vraag

gevoelens voor beste vriend

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

Ik en mijn neef zijn even oud en zijn ons hele leven al eeg goed bevriend omdat we dicht bij elkaar wonen.  Ieder jaar gaan we met de hele familie op vakantie.  Alleen heb ik sinds vorige kerstvakantie gevoelans voor hem gekregen. Ik heb er nog nooit tegen iemand iets over gezegd want nou ja we zijn familie en goede vrienden en dat wil ik niet verpesten. Maar vorige week waren we weer op vakantie met de fam en wij gingen dan iedere avond na het eten de zonsondergang bekijken op het strand. Je had daar van die strandbedjes die we dan naast elkaar schoven zodat je naast elkaar kon liggen. Alleen trok hij me naar zich toe op een avond en bleef hij me knuffelen. De avonden hierna ging het hetzelfde en ik was erg verbaasd omdat we altijd al wel close waren geweest en je altijd aan vrienden moest uit leggen dat we neef en nicht waren en niet een koppel. Maar na deze vakantie heb ik het gevoel dat hij mij ook leuk vind omdat hij echt anders deed dan normaal als we gingen logeren ofzo. Alleen weet ik niet of ik het hem moet zeggen of niet omdat als het niet zo is. is dat wel een beetje awkward. En ik weet dat hij familie is dus dat het eigenlijk niet zou moeten maar ik zie hem bijna elke dag en we zijn zulke goede vrienden dat het niet meer als "gewoon" familie voelt. Hebbeb jullie tips wat ik kan doen?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik zou het gewoon zeggen. En het maakt niet uit wie je leuk vindt hè!!!

Ik zou het gewoon zeggen. En het maakt niet uit wie je leuk vindt hè!!!

Ik ben het hier totaal niet mee eens. (Sorry, ben gewoon eerlijk) kijk, iets seksueels doen met familie, raad ik af, maar mag van mij best. Maar een relatie beginnen met familie is kort gezegd gewoon onmogelijk. Je zal (waarschijnlijk) moreel gezien door heel veel vrienden en familie afgewezen worden. Normaal zou ik zeggen dat die mensen het dan niet waard zijn, maar nu is het gewoon heel logisch. Je zou ook nooit met elkaar kinderen kunnen krijgen, (het kan wel, maar er is natuurlijk kans dat de er niet helemaal gezond uit komen) ik heb wel even opgezocht of het legaal is. Je mag met een neef of nicht trouwen als het goed is. Dus dit veranderd de zaken wel een beetje :)

de reden dat ik er niet mee eens mee ben is omdat de hele ‘het maakt niet uit op wie je verliefd bent het is allemaal een sprookje dus we kunnen allemaal naar de zonsondergang kijken’ onzin is. Liefde is een gevoel waar je geen controle over hebt. Maar je komt er altijd vanaf. Uiteindelijk ga je gewoon naar de houden van fase of je komt erachter dat het niet werkt met de ander en het gaat uit. War er gebeurt wordt door veel sectoren bepaalt, en dan doet het er dus wel degelijk toe op wie je verliefd bent.En sowieso mensen moeten sowieso rekening houden met heel veel dingen als ze kiezen met iemand een relatie aan te gaan. Dus ga er nooit blind in, want dan eindigt het waarschijnlijk slecht.

in principe kan je natuurlijk wel iets beginnen, maar er is een kleine kans dat het een succes wordt en je zal veel schade kunnen aanrichten. Dus neem die risico’s mee. Ik zou er zelf gewoon niks mee doen, na een tijdje (heel lang soms) gaat het gevoel wel weg.

met deze nieuwe generatie is er natuurlijk een kans dat het meer geaccepteerd wordt, dus dat is wel fijn. Maar ik zou een paar jaar wachten, kijken hoe jij je dan voelt. Dan ben je meer volwassenen/verantwoordelijk en hoef je niet aan een stel kinderen te vragen wat je moet doen :)

 

 

Badge

Oke bijde echt heel erg bedankt voor de reactie. Ik ga voor nu het even afwachten en ben het compleet met je eens. Catastrophus.  Ik was meer verbaasd dat hij zo deed en ik niet zo goed wist wat ik daar  mee moest ik ben namelijk al een halfjaar bezig met mijn gevoelens kwijt te raken omdat je inderdaad eigenlijk geen relatie met familie kan beginnen hebbeb jullie tips hoe je sneller van deze gevoelens afkomt.

 

Oke bijde echt heel erg bedankt voor de reactie. Ik ga voor nu het even afwachten en ben het compleet met je eens. Catastrophus.  Ik was meer verbaasd dat hij zo deed en ik niet zo goed wist wat ik daar  mee moest ik ben namelijk al een halfjaar bezig met mijn gevoelens kwijt te raken omdat je inderdaad eigenlijk geen relatie met familie kan beginnen hebbeb jullie tips hoe je sneller van deze gevoelens afkomt.

 

Het is en blijft een jongen 😉 hij zal zich daarom sowieso wel aangetrokken voelen tot jou denk ik. En dat knuffelen Laat inderdaad zien dat hij zich heel close voelt met jou. Ik zou er zelf gewoon even naar vragen waarom hij dat deed. Misschien is hij verliefd op je misschien wou hij gewoon iemand knuffelen. Sorry dat ik zo agressief was, alleen er zijn heel veel mensen die dan zeggen dat het bijvoorbeeld goed is om met een 40 jarige persoon een relatie te hebben omdat het ‘echte liefde’ is. Wat natuurlijk hee gevaarlijk is, en (grotendeels) illegaal. Hierdoor reageerde ik mijn agressie een beetje hierop uit :) 

Reageer