Skip to main content

Hoi, ik ben van jongs af aan al goed bevriend met een jongen. We zijn even oud en mijn ouders en broertje zusje zijn ook goed bevriend met die van mij. Daarom gaan we ook vaak samen op vakanties enzo. We zien elkaar bijna elke week en blijven vaak slapen dan. Maar ik heb het idee dat ik meer gevoelens voor hem krijg dan alleen vrienden. Ik weet alleen niet zo goed of hij hetzelfde voelt. Ik wil best graag een relatie met hem maar ben bang dat als ik zeg wat ik voel en het pakt niet goed uit dat het erg ongemakkelijk is op bijv. de vakanties of gewoon afspreken met de gezinnen samen. Heeft iemand tips?

Hoi,

Als jullie vriendschap echt goed is denk ik dat zelfs als hij je niet leuk vind, jullie wel nog gewoon vrienden kunnen blijven. Jullie kennen elkaar ten slotte al heel lang. Als je niets zegt kan het ook ongemakkelijk worden tussen jullie.

Maar dan blijft het nog steeds lastig om hem te vertellen dat je iets voor hem voelt natuurlijk dus denk dan vooral aan hoe leuk je het zou vinden als hij ook iets met jou wil.


Oke echt heel erg bedankt ik zit hier echt mee. 


Snap ik! 

Voordat je echt actie onderneemt is het misschien makkelijker om eerst je vriend een beetje hints te geven en te kijken of je ze terug krijgt? Dan ben je al wat zekerder van je zaak lijkt me.


heyy,

Ik herken mij wel in jouw probleem. Ik heb zelf heel lang mijn goede vriend leuk gevonden. Maar heb nooit de stap gezet of het aan hem verteld. Ik vond het altijd echt heel stom als hij met een ander meisje ging of dat hij een ander meisje leuk vond en kon daar best onzeker van worden. Maar deze jongen heeft nu een vriendin, en ondanks ik er altijd heel verdrietig van werd om hem met een ander te zien. Had ik dat bij deze vriendin echt totaal niet en was alleen maar blij voor hem. Bovendien waren mijn gevoelens voor deze jongen hierdoor heel snel over.

mijn tip is dus: jullie zijn al heel lang beste vrienden. Je wil natuurlijk het allerbeste voor je beste vrienden, maar ook voor jezelf. Soms is het goed om gewoon vrienden te blijven en het niet te ingewikkeld te maken, maar mocht je hem nou echt leuk vinden en je denkt dat t ook wederzijds is. Vertel het hem dan! Het blijven leven in onzekerheid is echt niet fijn en je wil weten waar je aan toe bent. (Stel je zegt nou dat je hem leuk vind en hij vind jou niet leuk, kan dit in het begin lastig zijn voor beide. Maar weet dat als je besties bent, het altijd goed komt!!)

 

veel successss:))


Oke heel erg bedankt

 


Reageer