Skip to main content

Hallo allen,

ik zal mezelf even kort & bondig voorstellen: ik ben een jongen, 16 jaar oud en ik ben best wel gefrustreerd of iets tussen mij en een goede vriendin die ik al heel lang ken, laten we die vriendin even 'J’ noemen. J en ik kennen elkaar al heel lang,  om precies te zijn zo'n 6/7 jaar ondertussen. Ik dacht, ik wil dit even delen en graag zou ik jullie POV* (*Point of View) hierop willen weten.

 

Namelijk: afgelopen weken heb ik wat minder contact met haar, en ik weet niet waarom. Ik heb haar laatst ge-appt en gevraagd hoe het met haar ging, gewoon uit belangstelling, over dat we elkaar minder spreken en ik haar minder zie op school en dat ik dat vreemd vond, aangezien we eerder heel vaak gingen appen en (video-)bellen samen. Toen reageerde ze daar een beetje negatief op en zij ze dat ik haar nooit app, (ze negeerde daarbij volledig mijn vraag) terwijl ik nota bene haar de afgelopen 2 maanden bijna iedere dag heb ge-appt, ze legt het probleem bij mij neer terwijl ik dat niet echt eerlijk vind. Ik weet daarbij ook niet wat ik fout heb gedaan, als ik al iets fout heb gedaan überhaupt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en het is allemaal een soort van begonnen na een logeerpartij, ik heb ook nog na die logeerpartij haar nog een paar keer ge-appt, maar ze heeft dat best wel erg genegeerd. Ik vind het ook zonde om zo'n lange vriendschap weg te gooien, maar tegelijkertijd denk ik van: het moet wederzijds zijn, dat is nu niet het geval, een 'geven & nemen-probleem’, dus.

Hey,

jammer dat dit aan de hand is, heel jammer dat J zo reageert, maar ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat zij dit niet zomaar doet, misschien door haar vriend(inn)en die met haar mee gaan, niet dat jij hier veel mee kan. Ik snap dat het lastig is om zo’n vriendschap  weg te gooien, maar is er nu nog wel een vriendschap over? Misschien moet je gewoon even face-to-face met haar hierover praten, dat heeft vaak meer effect, het wordt beter opgelost, of je krijgt een duidelijk antwoord. Ik weet niet of je iets met mijn tip kan maar ik wens je veel succes.:)


Hey,

jammer dat dit aan de hand is, heel jammer dat J zo reageert, maar ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat zij dit niet zomaar doet, misschien door haar vriend(inn)en die met haar mee gaan, niet dat jij hier veel mee kan. Ik snap dat het lastig is om zo’n vriendschap  weg te gooien, maar is er nu nog wel een vriendschap over? Misschien moet je gewoon even face-to-face met haar hierover praten, dat heeft vaak meer effect, het wordt beter opgelost, of je krijgt een duidelijk antwoord. Ik weet niet of je iets met mijn tip kan maar ik wens je veel succes.:)

Yo! Thx voor je snelle reactie en je tip bro!

Ik weet niet zo goed of er nog een 'band’ is tussen ons, het heeft ook weinig zin om er nog aan te trekken als zij dit niet meer wilt.
Ik zal proberen met haar een keer face-to-face te praten, als ze weer een keer op school is tenminste. 


Hoi ! Als je het haar net zo helder en goed uitlegt als je het hier hebt getypt moet ze het zeker snappen want je legt het heel redelijk en netjes uit. Vertel het haar precies zo en het is heel duidelijk ! Ik hoop dat het goed komt :) 

Groetjes Julian X


wil jij delen wat er precies is gebeurd op die logeerpartij ? misschien kan ik dan beter zeggen wat het wellicht kan zijn

 

ik denk persoonlijk op het moment dat er wellicht iets kan zijn prive met haar, waardoor ze dr wat slechter voelt maar dat kan ik pas met zekerheid zeggen als ik wat meer weet over de logeerpartij

 

grtzz


wil jij delen wat er precies is gebeurd op die logeerpartij ? misschien kan ik dan beter zeggen wat het wellicht kan zijn

 

ik denk persoonlijk op het moment dat er wellicht iets kan zijn prive met haar, waardoor ze dr wat slechter voelt maar dat kan ik pas met zekerheid zeggen als ik wat meer weet over de logeerpartij

 

grtzz

Heey! Ja, ik zal het proberen zo goed en duidelijk uit te leggen.

Het begon een paar weken terug, J en ik wilde afspreken om te logeren voor een paar dagen, dus dat hadden we gedaan, maar toen had ze mij later ge-appt dat ze gevraagd had aan een andere vriendin van haar, die ik persoonlijk ook ken maar niet heel goed ofz. om mee te gaan logeren. Dat vond ik in eerst instantie al niet echt leuk, want ik had alleen met J afgesproken, maar ik zei tegen haar dat ik dat leuk vond aangezien ik haar niet wou afwijzen. Voor de rest van de logeerpartij ging het gewoon goed voor mijn gevoel, maar voor één of andere reden is het opeens allemaal heel ongemakkelijk en er hangt een rare spanning tussen ons. Ik had daarbij ook een beetje het gevoel tijdens het logeren dat ik het derde wiel was, als je begrijpt wat ik bedoel. J en die andere vriendin hebben vaker afgesproken, zij hadden voor mijn gevoel ook meer lol samen.

Ik heb mezelf voorgedaan om hier niet meer teveel over na te denken, voor mijn gevoel is het niet echt meer te redden namelijk.


Reageer