Hallo allen,
ik zal mezelf even kort & bondig voorstellen: ik ben een jongen, 16 jaar oud en ik ben best wel gefrustreerd of iets tussen mij en een goede vriendin die ik al heel lang ken, laten we die vriendin even 'J’ noemen. J en ik kennen elkaar al heel lang, om precies te zijn zo'n 6/7 jaar ondertussen. Ik dacht, ik wil dit even delen en graag zou ik jullie POV* (*Point of View) hierop willen weten.
Namelijk: afgelopen weken heb ik wat minder contact met haar, en ik weet niet waarom. Ik heb haar laatst ge-appt en gevraagd hoe het met haar ging, gewoon uit belangstelling, over dat we elkaar minder spreken en ik haar minder zie op school en dat ik dat vreemd vond, aangezien we eerder heel vaak gingen appen en (video-)bellen samen. Toen reageerde ze daar een beetje negatief op en zij ze dat ik haar nooit app, (ze negeerde daarbij volledig mijn vraag) terwijl ik nota bene haar de afgelopen 2 maanden bijna iedere dag heb ge-appt, ze legt het probleem bij mij neer terwijl ik dat niet echt eerlijk vind. Ik weet daarbij ook niet wat ik fout heb gedaan, als ik al iets fout heb gedaan überhaupt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en het is allemaal een soort van begonnen na een logeerpartij, ik heb ook nog na die logeerpartij haar nog een paar keer ge-appt, maar ze heeft dat best wel erg genegeerd. Ik vind het ook zonde om zo'n lange vriendschap weg te gooien, maar tegelijkertijd denk ik van: het moet wederzijds zijn, dat is nu niet het geval, een 'geven & nemen-probleem’, dus.