Gesprek aan de gang houden

  • 13 November 2020
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Badge

Hallo,


Telkens wanneer ik met iemand praat die ik niet goed ken, al is het een meisje of een jongen, voelt het alsof het langzamerhand doodloopt en stilvalt. Het is voor iemand die niet zo houdt van sociaal zijn als ik dan ook erg lastig om iets ter plekke te verzinnen om het gesprek verder te laten lopen. Heeft er iemand tips op hoe ik het gesprek levend kan houden en het niet een ongemakkelijke boel vol stiltes wordt?

Alvast bedankt!


1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

niet dat ik goed ben in sociaal zijn maar wat ik altijd doe is gwn vragen stellen random, niet van die sukkelige vragen zoals “ wat is je lievelings kleur” want dan is het gesprek al na 1 min voorbij

je zou bv kunnen vragen wat zij willen doen later, daar zou je een heel gesprek over kunnen hebben. wss gaat hij/zij ook vragen wat jij wil worden. en dan komt er vanzelf wel een gesprek van uit.

je moet het vooral niet forceren, je moet er niet te veel over nadenken, niet constant voor een onderwerp zoeken. 

je moet vooral interesse tonen naar dat persoon, miss vinden jullie wel een interesse die jullie allebei leuk vinden zoals een serie die jullie allebei kijken, dat kan je ook vragen “wat voor series kijk jij of heb je gekeken?” over een bepaalde serie kun je een heel gesprek hebben

verder moet je niet bang zijn voor stiltes, gesprekken moet je nooit forceren, het komt er vanzelf 

ik hoop dat je hier iets aan hebt

 

Reageer