Vraag

Gepest en zoek een vriendin

  • 23 December 2021
  • 6 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Dus ik ben 15 jaar oud en ik word al gepest sinds de middelbare school, ik voel nog steeds alle gevolgen hiervan tot op de dag van vandaag. dus nu ben ik op zoek naar een vriendin, maar het probleem is dat het voelt alsof elk meisje in de buurt van 1 uur van mijn huis weet dat ik gepest wordt en daarom niet aardig tegen me is.

Heeft iemand advies over hoe dit aan te pakken en hoe de gevolgen van het pesten te stoppen?

Alvast heel erg bedankt!


6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Wat is de reden dat je gepest wordt ?

Reputatie 4
Badge +4

-Onnodige quote verwijderd-

Gelekte foto van mij in me blote boven lichaam (ben niet bepaal de dunste) 

 

Reputatie 4
Badge +4

heeft iemand nog tips?

Reputatie 4
Badge +4

heeft iemand nog tips?

heeft iemand tips plss

Waar staat de foto?  Whatsapp, tiktok, snap, FB?

Dan kan je hem rapporteren.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb en kleef met je mee. 

Morgen denk ik eroverna en laat ik nog een reactie achter wat je kunt doen.

Groet,

dRD

Badge

Hey!

Ik weet dat gepest worden je zelfvertrouwen erg kan schaden en ook voor problemen kan zorgen op sociaal vlak. Neem controle over je leven, begin te sporten, ga achter je dromen aan, … Een boek dat ik je zeker zou aanraden is “Can’t hurt me” van David Goggins. Het heeft mijn leven verandert en ik ben veel gelukkiger sinds ik het gelezen heb. Er komt veel aan bod in het boek, maar de essentie ervan is Goggins’ filosofie. Volgens hem zou het je niks moeten uitmaken wat anderen van je denken, leef je leven volgens hoe jij het wilt leven, niet anderen. (Maar probeer er wel voor te zorgen dat je niet te ver buiten de norm valt). Wanneer je niet langer geeft om wat anderen van je denken, je meer sport en je dromen aan het volgen bent zal je zelfvertrouwen groeien. Uiteindelijk zullen de pesters oftewel automatisch stoppen omdat ze zien dat het je niks uitmaakt en je aan het veranderen bent, oftewel zal je er zelf op één of andere manier een einde aan kunnen maken (hangt af van de situatie hoe je dat zou doen). 

Ik werd een paar jaren geleden gezien als een rare, veel gamende jongen. Nadat ik Can’t hurt me gelezen had, begon ik veel te gaan lopen en begon ik mijn dromen te volgen. Sindsdien heb ik meerdere programmeertalen geleerd, talloze projecten tot een goed einde gebracht, en veel nieuwe dingen bijgeleerd zowel over wetenschap als het leven. Ik zit nog altijd met dezelfde leerlingen in de klas maar door wat ik gedaan heb respecteren ze me en volgens mij kan je hetzelfde bereiken in jouw situatie. Succes!

Het is soms nogal moeilijk om wat ik denk om te zetten in tekst maar ik heb mijn best gedaan, als je nog vragen hebt laat je het maar weten! Trouwens, of dit de juiste aanpak is, weet ik niet, maar het is wat ik gedaan zou hebben.

Reageer