Geloven jullie in soulmates?

  • 12 November 2023
  • 8 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal! 

 

Geloven je in soulmates? En komt het alleen voor in liefde, of ook in vriendschap volgens jou? En hebben jullie een bepaald beeld van soulmates?

 

Ik geloof zelf in soulmates, en ik denk dat het ook met vriendschap kan. Zo'n soort band hebben ik en mijn beste vriendin ook. We kennen elkaar pas een jaar, maar het voelt alsof we elkaar al jaren kennen, en het voelt gewoon fijn als ik bij haar ben.

 

 

Liefs,

 

         M

 

 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik weet niet echt of je het soulmates kan noemen, want je hebt van nature voorkeuren en als iemand precies in dat plaatje past zien we diegene als een soulmate maar dat bepaalt je eigen voorkeuren. Ik geloof er niet echt in, maar ik geloof wel dat je bij de juiste persoon kan komen die goed voor jou is. 

Ik denk dat je met vriendschap zeker een "perfecte vriend" kan vinden maar niet door soulmates maar door voorkeuren 

 

Liefs M

Reputatie 7
Badge +12

Ik geloof erin, in alle soorten en vormen. Ik ben in mijn tijd op de Octopus (nepnaam) een gast van 21 tegen gekomen, hij was ook autistisch, maar hij was super flexibel en slim, hij heeft ook heel wat doorgemaakt en ook al lijkt het misschien raar, maar hij voelde echt aan als een oudere broer. Ik heb zoveel lol met hem gehad, tijdens voetballen, en we konden grappen maken, maar ook over serieuze dingen praten, en als ik een keer viel met voetbal of ergens last van had vroeg hij ernaar, hij heeft toen ook een keer gezegd toen iemand zei: “Jullie lijken wel als broer en zusje.” toen zei hij: “Ja, dat had zeker zo kunnen zijn, zo voelt het ook.” Dat betekende wel veel voor mij.

verder geloof ik daar dus in, als broer, als vrienden, in de liefde, noem maar op!

-OnlyMe

Hoi @Natureflower ,

Ik ben het wel met @M.b eens. Ik denk ook als je veel met elkaar deelt , de band sowieso groter is en vertrouwder kan voelen dan iemand die je al langer kent.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoihoi, ik vind het zelf onzin. 

Heb zelf meerdere keren gehad waarvan ik dacht van “oh misschien passen we wel heel goed bij elkaar en zijn we meant to be”, maar nee lol.

Zelfs mn beste vriend, waar ik een hele hechte band mee heb, zie ik niet als soulmate. We zijn gewoon heel goed bevriend, doordat we ongeveer dezelfde hobby’s en standpunten hebben en in moeilijke fases van onze levens elkaar hebben ondersteund. Ik ken hem sinds begin brugklas, zit nu in de 4e.

Bij sommige vrienden had ik een hele hechte band, nog hechter dan de bovenstaande beste vriend, maar toch was onze vriendschap verbroken. Komt gewoon doordat we niet goed bij elkaar pasten. 

Mijn mening: soulmates zijn onzin, maar soms heb je gewoon geluk met dat je iemand ontmoet waar je heel goed bij past. Je kunt die wel beschouwen als “soulmates”, maar ik noem dat gewoon toeval. Jouw acties beïnvloeden jouw relaties, dus ware soulmates bestaan volgens mij niet. 

Groetjes :) 

Reputatie 3
Badge

Ik geloof wel in soulmates. Ik denk dat soulmates meer dan een goeie band is en dat het echt een ontzettend diepe innerlijke connectie is die echt onschatbaar is. Maar niet dat je nooit ruzie ofzo kunt hebben

Ik geloof ook dat het inderdaad via vriendschap en romantisch kan zijn en eigenlijk denk ik dat ook genoeg mensen nooit hun soulmate ontmoeten. Als je voor je hele leven een relatie hebt met iemand die niet je soulmate is zie ik dat ook niet persee als verspilling..

Ik ken mijn beste en enige vriendin al 7 jaar maar eigenlijk denk ik niet eens dat zei m'n soulmate is dus ik denk dat je het vinden van je soulmate ook een beetje moet manifesteren en dat het een tikkeltje met spirualiteit te maken heeft (hoewel ik christen ben) en dat het niet standaard je beste vriendin of vriendje is.

Vind het iniedergeval altijd wel een interessant en beetje een complex onderwerp 

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat er iets ervan kan bestaan.

Maar telkens als iemand het aand mij vraagt heb ik een stukje van een nummer in mijn hoofd (maby my soulmate died, idk. Maby I don't have a soul)

Misschien ben ik wel zo opzoek naar mijn soulmate dat ik daarom single ben

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ja ik denk ook dat het wel bestaat. Als in dat je iemand kunt ontmoeten die zo goed klikt dat je een close en veilig gevoel bij elkaar hebt. Dat moet natuurlijk opbouwen doordat je elkaar beter leert kennen. Mijn sm is een meisje waar ik heel vaak over echt van alles praat en we bellen elke dag wel ff om zomaar te kletsen xd. Zij was ook degene die mij doorhad hoe ik ben en wat me bezig houd toen ik zelf nog zoekende was. Ze sprak me aan en beurde me op toen ik gestraft in een hoek stond en als ik verdrietig ben weet ze zonder woorden wat er is. Ik noem haar trouwens ook in een topic. Het is iets speciaals wat je samen hebt. Dat gaat wel iets verder dan een vrienden band denk ik.  En een soulmate is dan weer niet een liefde, althans niet per sé. Dat maakt het denk ik juist zo mooi en bijzonder.  Ik ben er iig blij mee. 

Liefs, Tover xxx

Ik geloof niet in soulmates. Ik geef überhaupt niet zo veel om liefde, het is allemaal een chemische reactie die je brein aanmaakt en maar een half jaar duurt, geen magie.  Het leuke is wat er na de liefde komt, de ‘houden van fase’. Dit laat zien of je echt bij je partner past. Ik denk ook dat liefde en soulmates niet allemaal happy is, liefde maakt blind is een uitdrukking voor een reden. En laatst zag ik ook een docu over een cult die mensen liet geloven hun soulmate te vinden, dat eindigde natuurlijk niet goed.

 

ik weet ik ben een pessimist, maar ja ik ben ook nog nooit verliefd geweest, dus ik kijk er nou eenmaal objectiever naar.

Reageer