Skip to main content
Vraag

Geheime relatie

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Dus 2 maanden geleden ontmoette ik een jongen bij een trampoline park, en hij was op vakantie in Nederland was (hij kwam uit engeland), hij is dus 13 terwijl ik 12 was en we waren heel snel bevriend en kletste vaak, omdat hij terug in Engeland is texten we stiekem via tiktok zonder dat beiden van onze ouders het weten, en al 3 weken geleden kregen we vekering, maar het probleem is: mijn zusje is erachter gekomen en is niet goed in geheimen bewaren. Als voorbeeld gingen ik, mijn ouders, en mijn twee zusjes naar het centrum en opeens hoorde ik mijn zusje zeggen 'Hoe is het met je vriendje' en GELUKKIG hadden mijn ouders dat niet gehoord, telkens als ik en mijn zusje ruzie hebben gaat ze het over mijn vriendje hebben, opeens gaat mijn zusje vragen om foto's, voice berichten of gewoon wat hij allemaal naar mij stuurt. Ik ben er echt klaar mee en had haar vaak erop aangesproken, en ik wil gewoon dat ze ons met rust laat, ik wil niet dat mijn ouders erachter komen, want dan MOET ik het wel uitmaken met hem, en dat wil ik niet want ik hou super veel van hem. Zal ik liegen dat ik het heb uitgemaakt? Zo niet, is er een andere oplossing?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • August 19, 2026

Heyhey!

Ik snap dat je vooral bang bent dat je ouders erachter komen en dat je daardoor je vriendje zou kwijtraken. Maar ik zou niet aanraden om hierover steeds grotere leugens te vertellen. Dat kan het uiteindelijk juist ingewikkelder maken als je zusje iets zegt of je ouders er zelf achter komen.

Ik zou eerst nog één keer rustig met je zusje praten, dus niet tijdens een ruzie, en duidelijk uitleggen dat dit voor jou echt belangrijk is en dat je niet wilt dat ze over hem praat waar anderen bij zijn of om privéberichten en foto's vraagt. Mss kun je haar ook vertellen dat ze hiermee kan stoppen zonder dat ze alles over jullie hoeft te weten.

En omdat jullie allebei nog jong zijn en je ouders niet weten dat jullie contact hebben, zou ik wel voorzichtig zijn met wat je online deelt. Stuur geen privéfoto's die je later niet terug zou willen zien en spreek niet stiekem ergens af zonder dat een betrouwbare volwassene weet waar je bent.

Je kunt je zusje niet helemaal controleren, maar je kunt wel duidelijke grenzen aangeven. Hopelijk begrijpt ze dan dat het geen onderwerp is om telkens tijdens ruzies naar boven te halen.

Succes!

Ellen xx

Diana
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • August 20, 2026

Waarom zou je het moeten uitmaken als je ouders erachter kwamen?