geen vrienden

  • 14 February 2021
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen

 

ik zit met iets. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik geen echt goede vrienden heb. Op Instagram zie ik allemaal mensen samen komen en leuke dingen doen (met beperkingen door Corona) maar ik spreek eigenlijk nooit af met vrienden om samen iets leuks te doen buiten hobby’s en school. Ik zou dit wel willen maar ik weet niet wat in aan mijn vrienden moet vragen. 
 

ik heb hier al veel over lopen denken en telkens dacht ik : maar ik heb veel hobby’s en ik zie mijn vrienden daar dus ik hoef niet af te spreken. Maar nu door Corona kunnen die hobby’s en ook school waar ik mijn vrienden dagelijks zie niet meer doorgaan. 
omdat ik het niet gewoon ben om met vrienden af te spreken doe ik dit dus niet en omdat niemand vraagt om met mij af te spreken heb ik het gevoel dat in geen goede vrienden heb.

ik zit nu ook op de leeftijd waarop ik zou beginnen met uitgaan. Maar ik ben bang dat ik hierdoor later minder goede vriendschappen ga hebben en geen vrienden ga hebben om mee te feesten.

 

ik zie nu geen vrienden terwijl het wel mag van de maatregelen.  Ben ik de enige en is dit normaal? Het is de eerste keer dat ik dit gevoel heb.


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik heb echt precies hetzelfde ik heb het zelf vanaf de 2de Lock down in de 1ste had ik dit eigenlijk niet. Ik ben zelf ook  pas 13 dus ik ga niet echt uit ofzo maar ik weet eigenlijk ook niet echt wat je moet doen. Ik zelf ben ook best wel eenzaam en jij zo te zien ook. Misschien kan je gewoon via WhatsApp of snap wat meer contact gaan zoeken  en dan gewoon een keer gaan vragen om af te spreken ofzo.

groetjes sillie78

Badge

Heyy,

Ik heb precies hetzelfde, en het voelt echt helemaal niet fijn. Misschien kan je af en toe gewoon 1 vriend/vriendin appen met hoe gaat het ofzo? Dat zullen ze vast leuk vinden, en dan appen ze jou misschien wel een keertje terug. Ook kan je proberen om bijvoorbeeld op insta “vrienden”  te maken, dit helpt misschien ook een beetje. <3

Heel veel succes nog, X Isa

Bedankt voor de antwoorden.

het voelt goed om te horen dat ik niet de enige ben. Ik denk maar dat ik gewoon ga gamen met vrienden, dat kan ook. Want daarbuiten valt er niet veel te beleven. Ik ga ook online ‘vrienden’ proberen te maken. Misschien is dit wel iets
 

Echt bedankt voor jullie antwoorden dit hielp echt.

Badge

Ik ben 2 van de 4 vrienden kwijt geraakt door een depressie voor corona. Nu zie Ik de andere twee niet veel met en zonder corona en ik moet zeggen dat ik het in het begin wel klote vond maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het niet zo erg. Ik heb een leuke baan en ik studeer voor onderwijsassistent. Het is soms vervelend maar je wordt er sterker van. Misschien vind je later wel nieuwe vrienden waarmee je wel af gaat spreken. ;)

Reageer