gay/bi/uit de kast?/seks/het leven opzich...


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben een jongen van 17 (noem me maar Annoboy).  Ik heb niet ech perse een vraag maar kan opzich wel advies gebruiken, daarnaast is het ook even lekker van me afschrijven haha. 
 

Ik val op jongens, en ik weet niet helemaal goed of ik ook op meisjes val. Ik weet dit eerste eigenlijk al best lang (sinds me 14e ofz) maar verdruk dat enigszins, hoewel ik er de laatste tijd wel meer over denk en het meer een plek heb gegeven. Ik ben nog niet uit de kast, maar dat is ook niet iets waar ik me perse comfortabel bij voel nu. Dit niet omdat ik me schaam tegenover m’n ouders of vrienden, maar meer omdat ik zoiets heb van dan moet ik alles weer uitleggen aan iedereen in mijn omgeving en dan wacht ik liever tot ik studeer (wat er wel zit aan te komen) zodat ik het niet “twee keer” hoef te doen. Daarnaast weet ik dus ook niet als ik nu uit de kast zou komen of ik bi of gay ben, wat het dus ook want minder makkelijk maakt. Aan de ene kant vind ik jongens gwn echt leuk en voel ik me echt aangetrokken tot hun, seksueel maar ook gwn als vrienden. Ik voel bij jongens echter niet echt een gevoel tot een langdurige relatie en al helemaal niet tot trouwen ofzo (das ook wel heel ver de toekomst in haha), maar voel ik me dus wel aangetrokken. Bij meisjes voel ik me sws minder aangetrokken maar er zijn wel een paar uitzonderingen waarmee ik toch wel wat zou willen doen (niet perse sex, maar wel meer dan alleen vriendschap). Ik zou me ook wel echt graag in een relatie bevinden met een meisje en een gezin willen hebben etc. In de ideale situatie eigenlijk een vrouw die van mij accepteert dat ik ook gewoon lekker een seksleven heb met jongens, naast het gezinsleven met haar. Echter, ik vind dit zelf ook wel een rare situatie, en al helemaal voor mijn eventuele kinderen (die ik natuurlijk het beste wens). Dit is natuurlijk ook allemaal kijken in een toekomst waar ik niks over kan zeggen dus wie weet denk ik er later heel anders over.

Verder is het zo dat ik dus graag seks zou willen hebben, ik ben namelijk nog maagd. Ik zou dit graag met een jongen willen maar ik zou echt niet weten hoe. Ik heb hier natuurlijk al een aantal forums over gelezen, maarja ieder zijn situatie is anders. Ik heb in mijn omgeving helaas weinig jongens die bi of gay zijn of enige tekenen daarvan laten zien (laat staan naar mij) en ik vind dat wel erg jammer. Ik heb via chatsites en vervolgens Snapchat ook wel enige lijntjes uitgegooid en al wel eens foto’s (seksueel als niet sekueel) uitgewisseld met jongens daar. Ik voel me daar eigenlijk wel enigszins slecht over omdat het natuurlijk een klassieke regel is niet zomaar foto’s  te delen, maar ik zie geen andere weg om mijn liefde voor jongens te uiten. Zij zijn ook vaak geil en zeggen ook wel seks met mij te willen. Deze zomervakantie zou ik dan ook graag met enige van deze jongens willen afspreken, maar ik vind dat ergens ook wel eng en onverstandig, maarja wat moet ik dan… het is mijn “beste kans”. Verder is het zo dat al deze jongens de leeftijd 13-15 hebben, wat dus aanzienlijk jonger is dan mij… maakt dit mij dan pedo? 
 

Als laatst: ik ga wel eens uit en dergelijke en zou dan best wel eens stiekem en jongen willen zoenen ipv een meisje (en dan gwn zeggen van ja idk waarom ik dat deed, we waren er allebei niet helemaal bij bla bla). Maar ik weet niet goed hoe te herkennen of een jongen dus gay/bi is en in voor een zoen of flirten überhaupt… iemand ervaring? 
 

Nou dit waren dus enkele van mijn ervaringen, verhalen, vragen, etc. Ik hoop dat iemand hier op kan reageren met hoe zij dit soort dingen hebben beleefd en evt. advies. 
 

gr. Annoboy 


13 reacties

Edit: 

Even ter extra info en context, 

Ik zit gwn lekker in mijn vel, voel me dus wel een beetje “bekneld” door mijn twijfel over bi of gay, maar zit er echt niet zo super erg mee. Een jaartje langer in de kast is misschien jammer, maar voor mij niet perse erg. Verder is het zo dat ik zowel meisjes als jongens vrienden heb, maar over het algemeen wel meer optrek en omga met meisjes. Als laatst wil ik ook nog zeggen dat ik wel enigszins druk voel om voor m’n 18e ontmaagd te zijn. 

Reputatie 3
Badge +2

ik had het erover met mijn vrienden en heb testen gedaan toen wis ik het

Hi Soortvanaoniemejongen a.k.a. Annoboy,

interessant verhaal en ook wel duidelijk opgeschreven. Ik herken ook wel het één en ander, hoewel mijn situatie toch iets anders is.

Ik ben ook 17, maar mijn twin en ik zijn al sinds ons 12e-13e uit de kast als gay jongens. Omdat de meesten op school dat ook wel weten en duidelijk is dat we gay zijn, is het voor anderen die op zoek zijn of ‘worstelen’ met diezelfde gevoelens wel duidelijk wat ze van ons kunnen verwachten.

Wij zijn er heel open over en regelmatig worden we door andere jongens op school of daar buiten aangesproken, omdat zij er graag over willen praten. Vaak omdat ze het een beetje een lastig onderwerp vinden en bang zijn om bij de verkeerde aan te kloppen. Ze hebben vaak wel goede vrienden, maar toch is er dan nog wel een drempel, als in dat ze bang zijn voor de mogelijke reacties als zij hen vertellen dat ze jongens leuk vinden (of bi zijn of wat dan ook) en dat dit gevolgen zou kunnen hebben voor hun vriendschap. Bij ons kunnen ze gewoon terecht met hun verhaal en hoeven ze ook niet bang te zijn voor negatieve reacties.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal verliefd op ons en wij niet op hen allemaal, maar het maakt dingen wel makkelijker. Vooral voor die anderen. Dat klinkt misschien een beetje onaardig, maar zo bedoel ik het niet. Wij zijn dat station van onzekerheid en wat moet je nu en hoe gaat iedereen reageren en hoe moet je daar dan weer mee om gaan al voorbij. In principe vinden wij onze weg wel, ook in onze zoektocht naar potentiële vriendjes enzo. Maar we doen het graag, want de meeste jongens zijn ook wel gewoon aardig, dus ja.

Even terug naar jou, na deze achtergrondinformatie.

Ik snap de onzekerheid en welk moment is nu het beste en wat moet je dan vertellen en hoe reageert iedereen er dan op en wat moet je daar dan mee doen? Wanneer is het beste moment om er met iemand over te praten?

Dat zijn een heleboel vragen, begrijpelijk.

Het beste moment is voor iedereen verschillend en wie je het allemaal wel of niet vertelt, is ook een eigen keuze.

Zelf vonden wij het fijn om op een gegeven moment, tenminste een paar mensen te vertellen over onze gevoelens. Misschien zou dat ook een idee voor jou zijn. Je kunt je ouders er over vertellen of een beste vriend of vriendin of een mentor op school. Kies iemand waarvan je het gevoel hebt, dat die er op een goede manier mee om zou kunnen gaan.

Ook als je nog niet precies weet wat je precies voelt voor jongens en/of meisjes. Je kunt gewoon vertellen hoe je het nu voelt en ervaart.

Als je een gesprek hebt over verliefdheid kun je zeggen dat je soms wel gevoelens hebt voor meisjes, maar ook wel eens voor jongens. Eigenlijk zoals je het in jouw topic hierboven hebt uitgelegd. Je kunt dan dus ook zeggen dat je nog niet precies weet hoe het precies is, ook omdat je nog geen relatie heb gehad met een jongen of meisje.

Voordeel is dat als iemand hierover weet, dat je met vragen of onzekerheden bij hem of haar terecht kunt. Erover praten lucht op, das echt zo.

Er is ook niet echt een tijd aan gebonden, hoelang je er over mag of moet doen om uit de kast te komen. Ook niet aan het aantal mensen aan wie je het zou moeten vertellen. Doe gewoon wat goed voelt voor jou.

Als je het nog een beetje (te) spannend vindt om het aan een goede vriend of aan je ouders te vertellen, dan kun je ook bijvoorbeeld op Jong&Out een account aanmaken.

Jong&Out is de community voor iedereen tot en met 18 jaar, wat je seksuele oriëntatie en genderidentiteit ook is.

Als je lesbisch, homo, bi, trans(gender), hetero, in-dubio, pan, non-binary, queer of aseksueel bent of een intersekse-conditie hebt: Jong&Out de plek voor jou!

Bron: https://www.jongenout.nl/

Daar kun je met anderen die (ongeveer) hetzelfde mee maken/gemaakt hebben, chatten en eventueel ook samen naar meetings.

Om het niet gelijk al een superlang verhaal te maken ga ik naar een volgens punt: jouw ontmaagding.

Het is misschien een beetje kort door de bocht, maar iedere jongen die andere jongens leuk vindt, is nieuwsgierig naar hoe dat dan in de praktijk is/voelt.

Zelf zou ik er geen tijd op zetten. Dus, niet zo van ‘ik moet voor mijn 18e iets met een andere jongen hebben gedaan’.

Ik zou het meer laten afhangen van de omstandigheden. Als die goed voelen en er is van 2 kanten de wens om iets te doen, dan zou dat het juiste moment kunnen zijn. Doe het niet alleen om maar een keertje ontmaagd te zijn, want dat zou averechts kunnen werken.

Moet je gelijk je eerste kans grijpen? Twin en ik zijn een beetje door schade en schande wijs geworden. Wij zijn toen we 13 waren ongeveer een jaar lang, samen en tegelijk misbruik door een aantal iets oudere, maar nog wel minderjarige jongens. Tijdens ons misbruik en ook daarna nog hadden we daarnaast seks met jongens die we amper kenden. Toen we misbruikt werden, moesten we doen wat anderen van ons vroegen en daarnaast dachten we zelf in vrijheid voor seks met andere jongens te kiezen. Dat laatste was natuurlijk niet echt een vrijwillige keuze, maar meer een soort vlucht uit de werkelijkheid.

Ik zou dus zeggen, doe het alleen als het goed voelt, met iemand die je echt leuk vindt en dat het wederzijds is. Het hoeft niet te zijn dat je elkaar trouw voor het leven belooft. Probeer wel duidelijk te hebben wat ieders verwachtingen zijn. Het mag best een one-night stand zijn, zolang jullie daar allebei achter staan. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Hoe weet je nou of een andere jongen jou leuk vindt en hoe ga je dan verder?

Tsja, das best lastig. Zeker in het begin.

Wij hebben het voordeel dat ‘iedereen’ weet dat we op jongens vallen en dan is het voor die andere jongen ook makkelijker om ons aan te spreken. In jouw geval is dat iets lastiger, maar dan zou ik kiezen voor een langzame aanpak. Ik bedoel, stel je vindt een jongen echt leuk. Probeer hem dan beter te leren kennen. Spreek af om bij elkaar thuis dingen te doen. Kan eerst gewoon huiswerk of schoolproject zijn en tast elkaar af. Meestal, als er vertrouwen is, worden de dingen wel duidelijker. Door een glimlach of een aanraking merk je vaak al een beetje welke kant het op gaat. Maar zekerheid heb je pas als je het echt vraagt of er zelf iig duidelijk over bent.

Je kunt die andere jongen een hypothetische vraag stellen, bijvoorbeeld ‘wat zou je doen als een jongen zegt dat hij jou leuk vindt?’. Dat kan een ‘truth or dare’ spelletje zijn, waarin je ook vragen over meisjes stelt. Je moet zelf wel proberen zo eerlijk mogelijk te zijn, om hem geen onjuiste signalen te geven. Zeg dus, dat je als een leuke jongen dat tegen jou zou zeggen, dat je dat wel interessant zou vinden, omdat je ook wel een goed gevoel hebt bij sommige jongens.

Je hoeft niet precies te zeggen, wat ik nu allemaal schrijf. Kies je eigen woorden en leg het uit op jouw manier.

Wat zou je dan doen met een andere jongen?

Onze ervaring is dat, in tegenstelling tot wat meisjes wel eerder doen, dat kussen met jongens een eerste keer lastiger is als elkaar aftrekken.

Voor jongens, die nog niet (helemaal) uit de kast zijn, is kussen vaak intiemer en meer ‘gay’ dan aftrekken met een andere jongen. FF rukken doe wel meer jongens samen, daar hoef je niet perse gay voor te zijn. Dat vinden meer jongens.

Dat wil ook weer niet zeggen dat je elkaar altijd gelijk af moet trekken, want niet iedereen wil dat ook. Een beetje aftasten en dan kom je er wel uit. Kun je ook langzaam opbouwen.

Er zijn ook jongens die naar feesten gaan om te drinken en seks te hebben. Als jij dat ok vindt en op die manier je te laat ontmaagden, mag ook.

Probeer wel te bedenken of je daar geen spijt van gaat krijgen.

Aan de ene kant zijn dingen makkelijk en voor de hand liggend, maar soms is dat in de praktijk, bij ‘same sex’ toch net ff wat lastiger dan bij ‘boy-girl’.

 

Is het toch weer een heel verhaal geworden :joy:

 

Nou ja, lees het eens door, als je de moeite wilt nemen en wie weet heb je er ook nog iets aan. Al was het maar dat je nu weet, hoe je het zeker niet wilt doen.

Als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

 

Groetjes:relaxed: ,

M&M’s

M&M, bedankt voor je fijne en uitgebreide reactie! Ik kan hier zeker wat mee dus dat is sws nice. Ik vind het alleen alsnog lastig om naar iemand te gaan want ik vind het uitleggen van deze situatie al superlastig en ik heb ook zoiets van ja ik ben er nog niet allemaal uit enzo en straks hang ik overal allemaal verhalen op maar ga ik straks gwn lekker met een leuke meid en gaan die gevoelens voor jongens vanzelf wel meer aan de kant en dan heb je al die “uitleg” voor niks… zo zie ik dat een beetje…  aan de andere kant heb je eigenlijk wel een punt dat het gewoon goed en fijn is om het aan iemand uit te leggen maarja ik vind dat gwn ech heel veel gedoe waar ik (helemaal op dit punt van me leven; corona, examens, mailtjes hier mailtjes daar) niet op zit te wachten. Aan de andere kant; nu is juist de tijd dat ik dus graag met jongens iets wil doen en dan helpt uit de kast zijn weer wel, “hoe eerder hoe beter...”  Verder vind ik je laatste paar alinea’s over het omgaan met jongens en evt meer ook heel fijn en duidelijk! Maar ook daar heb ik zo iets van; ik heb met alle jongens die ik “leuk” vind al wel dergelijke dingen geprobeerd, en bij andere kom ik gewoon nooit in die positie om zoiets te doen (zoals een schoolproject of even snel afspreken) omdat dat dan gewoon teveel opvalt of de connectie er simpelweg niet is… dat maakt dus dat ik zoals je in de laatste alinea zei, neig naar gewoon makkelijke sex, desnoods dus via die snap connecties. Ik weet dus ook ech niet of ik daar dus wel of geen spijt van krijg, want ik wil het wel heel graag. Ik heb gewoon het idee dat ik for no reason in een nogal “homoloze” (heel kort door de bocht) omgeving leef, en daar baal ik zo van. Terwijl ik verder juist een hele fijne omgeving heb waar ik echt niet om mag klagen. Ugh... 

Ohja M&M of ik nog vragen heb haha: 

1. Zou je nog iets meer kunnen toelichten over het omgaan en flirten en mogelijk meer met jongens?(gay of niet) Ik heb namelijk het idee dat jongens in mijn omgeving namelijk echt niet zo “‘makkelijk” zijn, dat die helemaal niet openstaan voor bijvoorbeeld samen rukken al is het niet gay of dat ze evt “signalen” geven. Ik durf met mensen in mijn omgeving die ik zegmaar semi ken eigenlijk ook lastig daarover te beginnen of überhaupt te connecten met een jongen in real life (met als doel dus afspreken) 
 

2. Ik had ook nog een kleine comment gemaakt over het feit dat alle jongens die ik via snap en chatsites enzo meet, allemaal 13-15 zijn (en eigenlijk zijn bijna alle jongens die ik leuk vind in m’n omgeving ook jong of ze zien er wat jonger uit dan de gemiddelde van mijn leeftijd) maakt dit mij dan pedo(-achtig)?

Sorry voor al deze vragen maarja ik kom nu helemaal los ahahaha, en je geeft fijn antwoord! 

gr. Annoboy

Hi Soortvanaoniemejongen a.k.a. Annoboy,

ben ik weer…

FF kijken, waar zal ik eens beginnen. Uhm, nou maar bij je eerste reactie, denk ik.

Weet je wat ik grappig vind aan jou? Ik kan het nu wel zeggen, want we kennen elkaar al een klein beetje en ik bedoel het goed, zeg ik maar van te voren. Maar het is wel een beetje kritisch, dat kun je wel hebben, toch?

Nou wat me opvalt in je topic, is dat je zegt heel nieuwsgierig te zijn en wil weten hoe je het allemaal aan zou kunnen pakken en meer van die dingen. Das helemaal prima en ook helemaal niet raar. Als je nieuwsgierig bent naar iets, dan moet je op onderzoek uit gaan.

Daar zijn we het vast over eens.

Dus ik schrijf je van alles en kennelijk komt het dan toch een beetje te dicht bij voor jou. Al die dingen die je zou ‘moeten doen’, zoals misschien er wel met anderen over praten en ja, is dat wel nodig, want misschien ben je wel helemaal niet verliefd of jongens en ja, je zoekt allerlei excuusjes om het maar zo te laten. Dat is misschien een beetje erg zwart-wit gezegd van mij, maar ik doe dit expres om je iets duidelijk te maken.

 

Als je gevoelens ontkent, die er zijn (zie je topic), dan kun je dat wel eventjes ergens parkeren, bijvoorbeeld omdat jouw examens er aan komen en dat dus prioriteit heeft, maar om ze voor altijd dan maar weg te stoppen, dat gaat je niet de ‘oplossing’ brengen. Ik kan me namelijk niet voorstellen, dat al jouw gevoelens niet ergens op zijn gebaseerd.

 

Ik snap dat alles onder ogen zien soms best wel even een dingetje is, maar zolang je er niet serieus over nadenkt en dingen onderzoekt (vind ik dan hè) blijft het misschien knagen.

Ik zou zeggen, probeer een stap te zetten. Dat mag je wat mij betreft (alsof ik iets over jou te zeggen heb :joy: ) gerust uitstellen tot na je examens, op een tijdstip dat je er echt tijd voor hebt.

 

Ik weet niet of je al eens verkering met een meisje hebt gehad en hoe serieus dat dan is geweest.

Eigenlijk is verliefd zijn of gevoelens voor een jongen hebben als jongen niet echt anders dan verliefd zijn op een meisje.

 

Ok, er zijn wat vooroordelen en niet iedereen wil of kan zich in een dergelijke situatie verplaatsen, dus een beetje meer weerstand zou er wel kunnen zijn. Vooral van mensen waar je sws niks mee hebt. Dus daar zou ik me dan ook niet druk om maken.

De enigen die er echt toe doen zijn je vrienden/vriendinnen en familie zeg maar. Nou ja, dat zijn de belangrijkste mensen om je heen.

 

Hoe zou het zijn, om één van hen toch iets over jouw twijfels/gevoelens etc. te vertellen. Ze gaan je echt niet lynchen hoor. Het is soort van moeilijk, maar ook weer niet. Zeggen tegen een vriend of familielid dat je nog niet precies weet of je alleen gevoelens voor meisjes hebt, is helemaal niet raar. Ik zeg expres vanuit het perspectief meisjes leuk vinden, omdat dat soort van door iedereen geaccepteerd wordt. Dan denken ze, ok hij vindt meisjes leuk en misschien ergens ook nog wel een jongen. Dat moet een goede vriend of ouder toch wel aankunnen, denk ik.

 

Als later blijkt dat je alleen meisjes leuk vindt of je helemaal voor jongens gaat of allebei, maakt nu niet uit.

Je moet ergens beginnen. Je hoeft ook niet alles van a tot z in één gesprek te behandelen. Kijk hoe het loopt. Als je er over kunt praten, helpt het sws. Wat de uiteindelijke uitkomst ook is.

 

Anders moet je alles, helemaal alleen doen en je dan ook nog eens sociaal wenselijk gedragen als hetero. Het zou niet mijn keus zijn.

Ok, ik heb makkelijk praten. Ten eerste heb ik een twin die ook gay is. Dan nog een oudere broer die vlak voor ons uit de kast gekomen is. Verder ‘kregen’ we toen we 7-8 jaar oud waren, een pleegbroer van 15, die niet meer thuis kon wonen, omdat zijn ouders het niet accepteerden dat hij op jongens viel.

Je zou haast denken dat gay zijn besmettelijk is haha met zo’n familie. Maar we hebben nog een jonger broertje en een oudere zus die ‘gewoon’ straight zijn. Oh ja en papa en mama vinden elkaar ook wel leuk, dus...

 

Ik ga zo nog even nadenken over jouw verdere vragen en met één oog naar TVK (The Voice Kids) kijken, want ik zag vorige week dat er vanavond een leuke jongen mee gaat doen. Die moet ik ook ff in de gaten houden haha.

 

Ik stuur je later vandaag/vannacht ofzo nog wel iets.

Dan kun je alvast over dit stukje nadenken of het iig lezen en mij een sukkel vinden, die ineens niet meer zo leuk schrijft :thinking:

 

Tot later.

 

Ik vind jou wel leuk hoor. Jij schrijft ook wel leuk :relaxed:

Volgens mij ben je ook wel leuk, misschien nog wel leuker dan je zelf denkt :wink:

 

Groetjes,

M&M’s

M&M, weer bedankt voor je reactie en de complimentjes hihi, ik vind jou ook erg aardig! Ik kan die kritiek wel hebben hoor, ik weet dat stiekem ook wel. Mijn motto is ook wel een beetje; “zelfreflectie doe ik graag, maar daarna laat ik dat resultaat ook graag links liggen” (oeps haha)

Ten eerste; ik moet er ook wel over praten dat is zo. Het is ook niet zozeer dat ik bang ben door mijn familie of vrienden niet geaccepteerd te worden, maar meer dat ik het kut vind dat mensen wel eens zeggen van “ja dies is gay” en dat ik daar niet aan wil toegeven… en ook dat ik zoiets heb van ik ben nog niet echt “de ware” tegen gekomen dus waarom zou ik nu uit de kast komen? Wat levert dat op aan relaties of seks ofzo (ja tuurlijk ligt er ook meer achter dan dat hoor haha) en ook heb ik zoiets van het is voor mij zo’n gedoe om dat allemaal te doorgaan en te verklaren. En jij zei net al van; je kan het ook gewoon subtiel, beetje bij beetje brengen, maarja ik ben ech zo’n controlfreak die het liefst een uur speecht over wat nou de situatie is en hoe ik me daar bij voel en ik wat van anderen verwacht. Maar ik denk dat dat niet is hoe het werkt… 

Over het wegstoppen van gevoelens: dat doe ik al m’n hele leven inmiddels en het gaat steeds makkelijker… (zucht) 

Ik ga het ook maar nog een keer zeggen; k bevind me ook wel echt in een “homoloze” omgeving.  Mijn familie is erg groot & hecht & ook erg lief maar zelfs daarin is niemand gay of bi, dus ook niemand om daarover te praten. Ook op school/sport etc. Is er helemaal niemand gay… dat maakt dat ik het helemaal kut vind om zomaar voor uit te komen, ik zou graag eerst iemand die gay is (of ervoor openstaat te experimenteren) willen observeren of mee afspreken om er zo mondjesmaat zelf aan toegeven en het ook aan andere te hinten. Ook is het zo dat ik me enigszins ongemakkelijk voel bij het feit dat ik als enige in een hele hele grote omgeving gay/bi ben… (slappe-excuusjes-teller schiet inmiddels het dak door haha)

En zoals je zei is het dan wel misschien een goed idee om het dus uitstellen na de examens, maarja ik ben koning uitstel dus ik vind daarna vast wel een andere reden om het niet te doen… ik vind het gewoon super veel en irritant, ik wil gewoon eerst weten waar ik sta voordat ik zoiets doe… maar ik weet aan de andere kant ook niet wat ik allemaal wel & niet moet/wil weten. Ga ik deze zomer allemaal 13 jarige jongetjes neuken en dan? Supertriest toch eigenlijk? Pfff vgm heb ik het antwoord nu gwn zelf gevonden; ik wil dat er een superleuke jongen op mij afkomt die zegt; “hey knappie, keertje wat doen?” 

Maar dat is natuurlijk een scenario waar ik wel eeuwig op kan wachten… (slappe-excuusjes-teller en koning uitstel bundelen even de krachten)

Lang verhaal kort: ik zit in de kast en ik wil er eigenlijk gewoon niet uit, totdat iemand me eruit haalt lol 

En nog dat over “the voice kids”-> herkenbaarrr hehe

gr. Annoboy

 

Even denken. Waar waren we gebleven. Oh ja, ik wilde eerst nog even iets zeggen tegen iedereen die dit leest: als je wilt reageren, vooral doen. Ik weet ook niet alles. Ik doe ook maar wat, aan de hand van wat ik meegemaakt heb. Jullie hebben vast ook goeie of nog betere ideeën, dus ga je gang. Ik denk dat Annoboy jullie reacties ook wel leuk gaat vinden.

En nu weer verder.

 

Hi Soortvanaoniemejongen a.k.a. Annoboy,

 

Eerst ff het belangrijkste: ik heb die jongen niet gezien in TVK, wel een leuk broertje van iemand. Misschien  zit die leuke er volgende week in.

Zal ik eerst ff jouw vragen beantwoorden en daarna reageren op jouw laatste reactie?

Ok, top, doe ik lekker mijn zin.

 

Vraag 1 over omgaan en flirten met jongens en hoe easy ze zijn etc.:

Als ik een jongen leuk vind, dan probeer ik bij hem in de buurt te komen en hem zo vaak mogelijk te zien. Soms is dat best lastig, vooral als ik hem helemaal nog niet kende en hem toevallig ergens zag. Dan moet ik via via er achter komen hoe die heet, maar liever spreek ik hem nog zelf aan, als het kan. Ik geef dan m’n whatsapp meestal en probeer dan contact te houden en als het een beetje klikt, daarna iets af te spreken. Bij jongens die ik al ergens (half) van ken is die hele speurtocht meestal niet nodig en dan kom ik ook sneller op whatsapp uitwisselen of in het echt afspreken.

Dan doe ik meestal heel gewone dingen. Gezamenlijke hobbies of interesses. Kan sporten zijn, want ik fiets graag, verder zwemmen, tennis, dansen en nog wat van die dingen. Thuis afspreken en dan wat leuks doen.

Gewoon dat je vrienden wordt en dan een beetje aftasten of er meer in zit.

Meestal vertel ik ze al snel dat twin en ik op jongens vallen en als ze dan al afhaken, so be it. Dat geeft iig duidelijkheid. Ik vraag ze niet gelijk verkering, maar als ze een probleem met gay hebben, dan maar niet. Ok, als ie er nog is, dan vertel ik meestal dingen uit mezelf. Dus wie ik ben en wat ik heb meegemaakt enzo. In het kort hè. Later kan altijd meer verteld worden. Als er van zijn kant niks komt,,,,,, kan het grofweg 2 dingen betekenen: of hij heeft geen interesse op dat vlak of hij durft er nog niet over te praten dat hij ergens wel interesse heeft.

In principe ben ik niet gelijk op zoek naar een vriendje, maar ga ik voor vriendschap met die jongen omdat ik hem leuk vind. Ik ben tevreden als het bij vriendschap blijft. Je kunt iemand niet dwingen tot meer. Nou ja, kan wel, maar das niet de bedoeling hè :yum:

De tijd leert of het meer wordt.

Hoe ga ik dan flirten en kijken of het meer kan worden?

Wat een lastige vraag stel ik mezelf haha. Je kan netflix en chill doen. Samen filmpje kijken op je bed of op je bankje en dan lekker dicht tegen elkaar aan zitten. Iets liefs tegen hem zeggen over zijn haar of karakter of whatever. Net doen alsof er een pluisje in zijn haar zit en dat er dan uit halen en even met je hand door zijn haar gaan. Allerlei kleine dingetjes, waarbij je oplet hoe hij er op reageert.

Als hij wild om zich heen gaat slaan als je een keertje door zijn haar gaat met je vingers, dan is dat meestal niet zo’n goed teken. Maar ja, dat begrijp je vast zelf ook wel.

Kleine stapjes maken ook niet van die grote wonden. Of hoe zeg je dat. Nou ja, je merkt wel of het goed zit als je iets doet of niet.

Probeer ook een keertje voor logeren af te spreken en dan samen op één kamer slapen.

Er zijn dan nog allerlei dingetjes die je kunt doen. Ik doe vaak dingen uit mezelf en wacht niet of hij iets doet. Ik zeg bijvoorbeeld ‘ik ga ff douchen, als je ook wilt kan dat’ en dan kleed ik me gewoon uit en loop naar de douche. Hij mag mee, maar mag ook na mij douchen.

Ik ga hem niet pushen, maar bied wel openingen. Misschien gaat het hem de eerste keer te snel, maar een tweede keer kan hij beslissen er op in te gaan. Dus niet gelijk opgeven, maar ook weer niet pushen.

Beetje bij beetje kom je verder en als hij dat fijn vindt, dan merk je dat wel.

Je kan bij een ontmoeting hem begroeten met een omarming of bij een afscheid een hug geven. Als dat comfortabel voelt voor allebei kun je een beetje verder gaan met woorden en daden. Zeggen dat je hem leuk vindt en eventueel een kus bij een ontmoeting of afscheid. Net zoals een heleboel jongens met meisjes ook doen.

Als je in dat stadium bent beland, dan ben je zo vertrouwd dat je ook over wat onwennigere (cool woord, volgens mij bestaat het niet eens haha) dingen kan gaan praten of soms geef je dat zonder woorden aan. Je kruipt tegen elkaar aan bij het logeren. Wast zijn rug onder de douche en daarna nog wat andere lichaamsdelen.

 

Nou ja, zoiets dus.

 

Nog ff over hoe easy sommige jongens zijn:

toen twin en ik regelmatig met verschillende jongens seksten ging het vaak als volgt:

vaak was het op een vakantiepark bij ons in de buurt. Lekker weer, mooie jongen(s) en dan potje voetballen, zwemmen of zoiets. Dan zeggen, ga je mee ff opfrissen onder de douche. Dus twin en ik met nog een jongen of soms 2 ff in een douchehokje afspoelen, lekker onder de warme douche. Als twin en ik er een goed gevoel over hadden kleedden wij ons uit en gingen verder met douchen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Vaak reageerden die anderen ook door zich uit te kleden. Das wel spannend, maar ook wel nice. Meeste jongens zijn wel nieuwsgierig naar onze lichamen en dan met name onze piemels. Nou ja en dan is het nog een kwestie van wie begint…. Niet altijd gebeurde er wat, maar vaak ook wel. Jongens zijn snel geil en de ervaring is dat ze ook graag experimenteren of ergens ergens in willen knijpen ofzo. Als iemand geen interesse heeft is het ook goed.

Het initiatief lag meestal wel bij twin en mij. Soms vroegen andere jongens ook gewoon, mag ik jullie piemels zien en hebben jullie dezelfde enzo.

 

Op het moment leek het ons allemaal wel leuk en het was ook wel geil. Maar das alleen korte termijn. Ik zou dat nu niet meer zo doen, denk ik. Toch niet weken achter elkaar, elke dag met andere jongens…. Ik denk dat het ook alleen lukte, omdat ik samen met mijn twin was en dat er steeds weer nieuwe, andere jongens op het park kwamen. Dan kom je altijd wel een paar tegen die interesse hebben. Btw, de meeste waren niet gay, maar hetero en nieuwsgierig.

 

Weet je wat het is. Wij leggen makkelijk contact met andere jongens en we mogen ook iedereen mee naar huis nemen en bij ons laten eten enzo. Als we thuis komen van school of van fietsen/mountainbiken zitten er soms een paar vrienden al binnen bij onze broer of bij mama ofzo. Iedereen loopt binnen bij ons en ‘alles’ kan, zolang we ons maar aan de normale regels houden. Das wel chill.

 

Ok. Volgende vraag, nummer 2 over dat die jongens die je leuk vindt meestal iets jonger dan jou zijn, zo tussen 13-15 jaar.

Hmm, wat zal ik daar eens op zeggen. Zelf zien wij er ook jong uit voor onze leeftijd en vinden andere jongens echt leuk als ze nog een beetje speels zijn en doen en niet veel ouder dan ons zijn. Iets jonger vinden we ook ok. Beetje afhankelijk van de persoon zo tussen 14 en 18-19 jaar.

Volgens mij zijn wij en jij dan geen pedo. Wij vinden alleen jongens die niet teveel met ons schelen leuk en interessant. Ze moeten wel al echt in de puberteit zitten.

Voor jongere jongens hebben we niet van die gevoelens. Die kunnen wel aardig zijn en leuk en we kunnen er ook wel vriendschappelijk mee omgaan, maar das op een ander vlak.

Is dat voldoende als antwoord?

 

Nu nog ff kijken wat je na die vragen nog gereageerd hebt. Oh ja, dat je koning uitstel bent en slappe excuusjes verzint om iets niet te doen, verder control freak bent en dat alles in een homoloze omgeving.

Hmm, ja of jouw omgeving homoloos is, weet ik natuurlijk niet zeker. Ik denk dat je statistisch toch wel in elke klas een jongen of meisje hebt die op hetzelfde geslacht valt. Ze zijn er dus vast wel, alleen de meeste zijn nog niet zichtbaar. Beetje zelfde verhaal als jou hahaha of niet? Wat denk je? Ik zie hier ook regelmatig topics van jongens die er ook nog niet voor durven uitkomen.

Ik zou zeggen als niemand die eerste stap zet, dan ga je elkaar nooit tegen komen.

Ik snap wel dat je niet zomaar op iedereen afstapt en vraagt of ie zin heeft. Dat doe ik ook niet (meer haha). Waarom zou je dan niet een account maken op Jong&Out? Daar kun je zo anoniem zijn als je zelf wilt en iedereen is er max 18 jaar. Kun je daar een beetje chatten en al je vragen stellen aan andere leuke jongens. Wie weet wat het oplevert. Dan kun je vast oefenen voordat je irl jongens ontmoet of aanspreekt. Das zowel voor jou als die jongen aan de andere kant wel nice. Kun je elkaar helpen.

Ze (van de site Jong&Out) organiseren ook meetings, dan gaan ze iets leuks doen met iedereen die zin heeft. Je kunt daar jongens van de chat ontmoeten en volgens mij kun je ook zo een keertje naar een meeting. Dat moet je maar ff lezen op de site.

Tenslotte, twin en ik hebben ook wel one-night-stands gehad, maar dat was meestal (oei dat klinkt alsof het vaak gebeurde haha) dat we die jongens al een beetje kenden en zij wisten dat wij gay waren en wij dat hij er ook wel voor in was. Soms gebeurde het met jongens die we niet kenden, gewoon omdat we geil waren en van het één het ander kwam.

 

Wat denk je? Heb ik je vragen tot nu een beetje beantwoord?

 

Stel gerust nog een paar nieuwe en geef op- of aanmerkingen.

Ik lees het wel weer en dan kan ik miss verder nog iets posten.

 

Oh ja, iedereen die op di topic wil reageren, ga je gang. Daar wordt het alleen maar leuuker van of iig diversen, dan alleen die opmerkingen van mij.

 

See you. Nou ja, niet letterlijk, want dat mag hier niet.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M’s

Nou, i could only wish dat ik ooit in de situatie kom zoals jij die beschreef (over samen douchen en camping dingen enzo...) ik wil dan ook wel echt op die manier reageren/met jongens omgaan maar ik kom gewoon echt niet in die situatie. Ik zou ook niet weten waarom niet; of nouja eigenlijk wel, want ik ga nooit naar campings of op kamp en als ik buiten wat ga doen met vrienden/vriendinnen dan kom ik eigenlijk ook nooit “vreemden” tegen. En op vakantie zit ik altijd met pa, ma en me zusje op een hotelkamer enzo… Ik zou echt met alle liefde met een jongen op die manier in contact komen en ik zou dat ook heel fijn vinden maar ik zou niet weten hoe. Ik heb ook al wel eens met jongens van school op een dergelijke manier contact gezocht (toen we zegmaar een vakkenpakket hadden gekozen werden alle klassen opeens gemengd enzo, dan kom je opeens allemaal nieuwe mensen tegen), dan eerst even kletsen en daarna appen, keertje afgesproken, keertje logeren. En dan doe ik oprecht m’n best op die moves maar ik heb het idee dat jongens helemaal niet zo makkelijk zijn. Of ik heb net 3 keer de verkeerde getroffen haha.  (Vgm heb ik daarom ook wel beetje “trauma” als het gaat om nu nog zomaar met iemand te connecten) Aan de andere kant; over een halfjaar ofzo ben ik student en zijn er misschien genoeg andere leuke kinders daar haha. 

Daarnaast: als jij iemand in mijn leerjaar kan aanwijzen die gay of lesbisch of wattan ook is, dan ben je echt een held want ik durf het je op 100 euro te zweren dat dat niet het geval is. Dit klinkt misschien uit de lucht gegrepen of heel overdreven en dat ik mezelf natuurlijk in die situatie plaats (wat misschien ook wel beetje zo is) maar ik ben ook niet gek ofzo en ik let er juist superveel op wat er op dat gebied zich ontwikkelt en het is echt 0. En ook in mijn familie durf ik er 100 euro op te wedden dat dit niet het geval is. Dit klinkt heel aanvallend naar jou misschien maar is niet zo bedoeld hoor haha snapjeee. Ik ben al eigenlijk het soort van onderwerp van het hele leerjaar als “ja die is misschien wel gay” en opzich dat doet me verder niks hoor, maar het maakt het voor mij gevoel wel extra akward om er dan dus voor uit te komen. En er zitten ook wel meer mensen op school dan alleen maar mijn leerjaar, dat snap ik ook wel en ik ken ook wel mensen van buiten mijn leerjaar. Op school zullen vast, wat je al zei, genoeg mensen zijn die er nog niet voor zijn uitgekomen, maar het voelt gwn allemaal alsof ik de enige ben... 

iig, het aanmaken van een account op jong&out is wel een goed idee ja, daar ga ik deze zomervakantie ook zeker mee aan de slag. Alleen soms ben ik bang met dat soort chatsites dat ik helemaal verval in een soort chat bubbel ipv in real life te leven. Maar idd, het is wel gewoon een goed idee. 
 

Tot slot: waar blijven andere mensen die reageren? Hehe, ben ik zelfs hier de enige met dit probleem??? 😝

gr. Annoboy

Hi Soortvanaoniemejongen a.k.a. Annoboy,

ik dacht, ik doe het vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ff rustig aan in dit topic, dan kunnen anderen ook ff reageren. Maar die dachten waarschijnlijk hetzelfde :joy:, dus ja, dan ga ik maar weer ff wat posten.

Ik hoop niet dat je geschrokken was en dacht dat ik boos op je was ofzo, vanwege die 100 euro weddenschap. Mij krijg je sws niet snel boos en zeker niet om zo’n grappige weddenschap.

Om gelijk maar even door te gaan op die weddenschap: ik denk idd ook wel dat het niet zo makkelijk is om uit een groep jongens, die je verder niet goed kent, alle gay jongens eruit te pikken (das een soort Freudiaanse verspreking denk ik, gay’ en ‘pikken’ in één zin gebruiken, oh ja, ook nog ‘gebruiken’ ).

Eigenlijk is de uitleg waarom dat zo moeilijk is ook voor de hand liggend. Gay jongens zijn ook gewoon jongens als alle andere jongens, met alle verschillen en overeenkomsten die er tussen alle jongens zijn, is er eigenlijk maar één dingetje dat ze onderscheidt van die andere jongens en dat is dat ze verliefd (kunnen) worden op andere jongens. Nou ja, dat kenmerk zie je niet echt goed aan de buitenkant.

Daarom snap ik ook wel dat het niet makkelijk is om zo maar tegen de goeie (diegene die ook gevoelens voor jou heeft) aan te lopen. Dat is zelfs nog moeilijker dan tegen een gay jongen aan te lopen. Hij ‘moet’ niet alleen gay zijn, maar dan toevallig jou ook nog eens leuk vinden en jij hem. Dat maakt de kans nog kleiner.

Ik zou die weddenschap dus ook niet gelijk aannemen. Het gebeurt ons nog regelmatig dat anderen niet kunnen geloven dat wij op jongens vallen, terwijl ze ons bijvoorbeeld al een hele tijd van het sporten kennen. Toevallig wisten ze dan niet dat we al een vriendje hadden. Kennelijk zien we er dus niet voor iedereen gelijk gay uit of doen we gay. Whatever dat ook mag zijn. Al die vooroordelen zijn dus ook niet  waar.

Misschien heb ik het dus wel te makkelijk laten klinken en dat in contact komen met andere gay jongens toch iets lastiger is in de praktijk. Vooral als het een onbekende wereld voor je is..

Zolang je nog niet echt een poot aan de grond hebt in de gay scene (‘poot’, ‘gay scene’, nou ja, zo kan die wel weer :yum:), ik bedoel zolang je nog niet echt jongens kent, die andere jongens leuk vinden, is het gewoon een stuk lastiger, dan dat je wèl een aantal gay jongens kent.

Twin en ik zijn soort van opgegroeid met gay jongens om ons heen. Onze pleegbroer is gay en kwam op zijn 15e bij ons wonen en hij wilde natuurlijk ook in contact komen met andere gay jongens, dus dat hebben wij van dicht bij mee gemaakt. Twin en ik zijn allebei gay en we doen veel dingen samen en samen is het makkelijker om naar buiten te komen en je kunt voor elkaar op komen.

Veel jongens ‘moeten’ alleen (in hun eentje) uit de kast komen en die onbekende wereld in trekken. Ik snap dat je daar wel zo even over wilt nadenken. Want wie ga je allemaal tegenkomen en hoe reageren ze op jou en wie is te vertrouwen?

Voor een groot deel snap ik jouw onzekerheid en bedenkingen wel.

Maar ja, hoe lang moet je dan afwachten en worden je kansen daardoor groter? Word je daar gelukkiger van? Misschien is het wel zo, dat als je gaat studeren en dus in een andere omgeving komt, dat je dan niet of iig minder te maken hebt met de omgeving waarin je bent opgegroeid en waarin iedereen je kent.

Ik denk wel dat je daar een beetje een punt hebt. Ik kan me voorstellen dat je dan minder het gevoel hebt dat iedereen met je mee kijkt en er een mening over heeft.

Zoals ik het begrepen heb, doe je dit schooljaar examen en dan ga je na de zomer studeren. Dus, op zich is dat niet zo ver weg in tijd, in afstand weet ik niet.

In de tussentijd kun je je concentreren op de komende examens en kun je een account aanmaken bij Jong&Out, zoals je van plan bent, las ik. Daar kun je dan ‘online oefenen’ met andere jongens, die ook allemaal graag willen, maar ook niet altijd precies weten hoe het irl werkt of die in hun omgeving dus ook geen andere gay jongens kennen/ontmoeten.

Het lijkt mij wel leuk om zo met andere jongens te chatten en ervaringen uit te wisselen over allerlei dingen waar je tegen aan loopt. Ik denk dat online laagdrempeliger (mooi scrabble woord) is dan irl. Ik denk dat het een mooi opstapje is naar jongens ontmoeten irl. Ik denk dus niet dat het gelijk een chat bubble wordt, ik denk eerder dat het een grotere kans op real life contact oplevert.

Misschien tref je niet gelijk je droomjongen online, maar misschien hebben jullie wel een klik en een gezamenlijk doel: een leuke toekomst hebben met een leuke jongen. Je kunt ook gewoon vrienden zijn met een andere gay jongen. Samen kun je dan naar plekken om andere jongens te ontmoeten. Enzovoorts.

Wij zijn al jaren uit de kast en kennen ondertussen best wel een groepje jongens die ook op jongens vallen. In het begin kwam dat via onze pleegbroer en later onze oudere broer en ook door ons zelf. Natuurlijk gaan we niet exclusief alleen met gay jongens om, maar we komen ze af en toe wel tegen. Eens dat je een aantal andere jongens kent, leer je ook makkelijker andere jongens kennen. Alleen al als anderen van jou weten dat je gay bent of iig op ontdekkingstocht bent, zorgt dat er voor dat anderen, waarvan je het (vaak) niet verwacht had, voor jou uit hun kast komen. Misschien staat hun deur nog maar op een kiertje, maar dat gebeurt wel.

Geef wat dat betreft niet te snel de moed op. Die jongens zijn er echt wel. Misschien niet bij bosje, maar toch.

Er zijn natuurlijk wel plekken waar de kans op een ontmoeting met een andere gay jongen groter is dan op een gemiddelde plek in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de meetings die door Jong&Out georganiseerd worden. Lokaal zijn er vaak ook wel via het COC inloopcafé’s of jongeren ontmoetingsplekken. Natuurlijk kun je ook wel naar de Pride of Roze dag op de kermis in Tilburg, maar dat is vaak makkelijker en leuker als je er niet helemaal alleen heen hoeft.

Ff denken en teruglezen wat je hebt geschreven. Dan kom ik vast wel nog ergens op.

Oh ja, ik woon in een gebied waar meer toeristen komen, dan dat er vaste bewoners zijn, dus ja, er zijn hier vlakbij campings en strand en dus meer mogelijkheden om andere jongens in vakantiestemming en bij lekker weer, ook nog eens met weinig kleren aan, tegen te komen. Dat is voor jou en een heleboel anderen natuurlijk misschien anders, tenzij je hier vakantie komt vieren of ergens anders waar veel jongens van onze leeftijd rond lopen.

Wij zijn echte ‘buitenjongens’ en houden niet zo van de hele dag binnen zitten. Buiten ontmoeten we andere jongens irl, bijvoorbeeld bij de speelkooi, waar je kunt voetballen, skaten, basketballen enz. of gewoon kunt rondhangen.

Ook zijn wij (twin en ik) geen doorsnee jongens en daarom ook niet 1 op 1 vergelijkbaar met alle andere jongens.

Weet je, zelf probeer ik altijd in mogelijkheden te denken en niet in problemen. Problemen zijn er om aan te pakken, zodat het geen probleem meer is. Natuurlijk kun je niet alles naar je hand zetten, maar vaak, heel vaak, zijn er toch mogelijkheden om je doel te bereiken.

Het komt je niet altijd aanwaaien, maar ja, als je iets wilt, dan moet je er ook iets voor over hebben.

Ik kan niet voorspellen wat de uitkomst is als je er moeite voor doet, maar als je stil blijft zitten, dan gebeurt er sws niks. Ik bedoel, je wint de loterij ook niet als je niet een lootje in de winkel of online gaat kopen. Hmm, winkel is een metafoor voor jongens irl ontmoeten en online voor Jong&Out. Hoe kom ik er allemaal op haha.

Misschien is de uitkomst van alle inspanningen anders dan dat je van te voren verwacht of hoopt, maar op zich is dat ook weer niet super erg, dan weet je dat en kun je ook verder. Ik zie overal mogelijkheden.

Snap je waar ik een beetje naartoe wil?

 

Nou ja, als iets onduidelijk is of onzinnig of weet ik wat, zeg het gerust en dan kijken we wel weer verder.

 

Iedereen die wil, mag natuurlijk ook reacties posten. Graag zelfs. Daar heeft Annoboy ook wat aan.

 

Groetjes :relaxed:,

M&M’s

Ik snap helemaal waar je naartoe wil en eigenlijk heb je me ook wel overtuigd haha. Ik kan er zoveel zelf aan regelen om het makkelijker te maken, en idd, ipv oplossingen denk ik nogal in problemen. Dat is misschien nog wel een betere omschrijving dan dat ik slappe excuusjes zoek. Ik denk dat het een goed idee is om er inderdaad gewoon “werk” van te maken en er na de examens over te praten met mijn close omgeving en dan als student gwn helemaal als “mijzelf” de wereld in te gaan (of dat nou gay of bi is 🤨). Dan kom ik vast ooit wel een leuke jongen of meisje tegen die dan de situatie begrijpt. Ik heb het idee dat het gesprek hiermee wel een beetje klaar is hahaha. Maarja vind ik wel jammer want ik vind je wel heel aardig en behulpzaam, en gewoon praten over dit soort dingen af en toe vind ik ook wel fijn. 
iig, bedankt voor alle antwoorden en de hulp! 
En ik hoop dat er nog anderen gaan reageren verdorie 🙂

gr. Annoboy

Hi Soortvanaoniemejongen a.k.a. Annoboy,

 

Misschien komt het onderstaande eerst een beetje vaag over, maar je bent vast slim genoeg om te snappen wat ik er mee bedoel.

So, here we go….

Het leven is te vergelijken met een reis. Sommigen weten al precies waar ze naartoe willen, anderen hebben nog geen idee en willen overal rondkijken en aan de hand van wat ze mee maken keuzes maken.

Als je precies weet waar je naartoe wilt, dan kun je in het vliegtuig stappen en er via de kortste weg naartoe gaan. Als dat je doel is, dan is dat prima. Anderen zullen zeggen dat je dan allerlei dingen mist. Ik weet niet of dat in alle gevallen zo is.

Iedereen kan zijn weg kiezen. Met of zonder duidelijk plan.

Vaak heb je wel een idee waar je naartoe wilt. Als je dat niet weet, weet je misschien wel waar je sws niet naartoe wilt. Beiden helpen bij het maken van een keuze.

Op een bepaald moment besluit je je eigen weg te volgen. Kies je voor de kortste weg of ga je op ontdekkingstocht. Ook dan moet je steeds keuzes maken.

Je kunt advies vragen aan anderen en niet iedereen zal hetzelfde zeggen. Het zijn allemaal goed bedoelde adviezen. Sommigen hebben diezelfde reis al gemaakt en kunnen uit ervaring spreken. Anderen hebben er vooral veel over opgezocht. Combinaties in allerlei varianten zijn mogelijk. Dan heb je ook nog je eigen mening en gevoel. Welk advies ga je volgen of ga je alleen op je eigen gevoel en kennis af of wordt het een combinatie van alles?

Ook al plan (spreek uit als ‘plen’ haha) je dingen, het kan altijd anders lopen.

Misschien is er een wegomlegging en moet je via een andere weg op je bestemming komen. Ook dan heb je de keus om de geadviseerde omleidingsroute te volgen of je eigen weg te kiezen. Obstakels dwingen je tot nieuwe keuzes.

Misschien kom je ineens wel langs mooie plekken, waarvan je het bestaan niet kon vermoeden. Het kan ook dat je op plekken terecht komt waar je zo snel mogelijk weg wilt zijn.

Niet iedereen komt aan op de vooraf ‘bedachte’ bestemming. Misschien omdat je onderweg op een plek komt, waar het zo mooi en goed is, dat je daar wilt blijven. Wie zal het zeggen.

Overal en altijd zijn er mensen die je de weg kunt vragen als het nodig is. Dus waarom zou je niet aan die reis beginnen?

 

Het leven is als reizen. Je kunt je vooraf informeren en een beeld vormen over wat je allemaal te wachten staat. Misschien is de werkelijkheid wel anders en dan kun je je reis/leven aanpassen.

 

Succes. Maak er iets moois van. Het komt vast wel goed met jou. Je bent aardig en kunt dingen goed benoemen en je bent niet bang om te praten. Toch niet hier.

 

Ik ben niet zo goed in afscheid nemen, maar als alles nu gezegd is en je hebt verder geen vragen meer…. dan is het niet anders…..

 

Af en toe een berichtje van op welke plek je bent en wat je mee maakt is altijd wel leuk.

 

Blijf iig contact houden met mensen die aan de bron van jouw reis staan (zoals familie en vrienden). Zij willen ook dat je het leuk hebt en zijn benieuwd hoe het met je gaat. Let them know, das belangrijk.

 

Groetjes :wink:,

M&M’s

Hey,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem , ik ben bi en durf niet uit de kast te komen door verschillende redenen zoals mijn vader ... Moest ik bij hem uit de kast komen zou ik gewoon niet meer binnen in huis mogen van hem omdat hij echt extreem tegen homo's is ... Op school durf ik ook niet uit de kast te komen , zeker niet in mijn klas... Ik zit in een sportrichting met alleen maar jongens in die super hetero zijn ... Moest ik daar uit de kast komen zou ik gewoon uitgesloten worden …

Ik denk dat vele jongens/meisjes hier mee te maken hebben ...

Reageer