Skip to main content

Hoi,

ik ben 16 en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Ik ben bang dat ik nooit een vriendin zal krijgen en ik heb het gevoel dat ze mij niet aantrekkelijk vinden. Ik heb het idee dat ik waarschijnlijk nog geen steeds geen vriendin heb wanneer ik van de middelbare school af ga. Denkt iemand dat ik ooit nog een vriendin zal krijgen? En wat kan ik zelf doen? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd.

Ah wel ja joh, komt echt wel goed. Het lijkt misschien alsof iedereen al een vriendin heeft gehad of in ieder geval seksuele dingen heeft gedaan, maar in de praktijk valt dat wel mee.

Echt specifieke tips heb ik niet (anders had ik zelf ook wel een vriendin gehad ;)), maar blijf vooral jezelf. Uiteindelijk vindt je wel iemand. Misschien niet op de middelbare school, maar wel als je gaat studeren of werken of whatever. Er is nog tijd genoeg, don’t worry! :)


Ik ben hier ook pas sinds kort mee bezig (ben nu 17), hiervoor interesseerde het me gewoon niet. Ik snap dat je dit denkt maar dit is niet iets wat je kan forceren natuurlijk, van: ik ga nu een vriendin vinden. Je merkt het vanzelf en dan weet je het zeker, er is geen verklaring voor, je voelt het gewoon. Wat je wel kan doen is meer mensen ontmoeten, dus op verenigingen, feestjes, school etc. Hoe meer je er ontmoet hoe groter de kans dat jouw ware daar tussen zit.

Dus in het kort: maak je geen zorgen en presenteer jezelf zoals je bent, dan heb je vanzelf een keer beet!

Ik wens je heel veel geluk op liefdesgebied!

Lucas


Heyy,

Maak je hier over echt helemaal geen zorgen!! Het komt echt heus wel goed. Ik zou je vooral geen zorgen maken dat je nooit een vriendin krijgt want op elk potje pas een dopje :)

Groetjes IkBenIemand123 

 

De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. 


Dankjulliewel, maar al een aantal van mijn vrienden hebben al geslachtsgemeenschap gehad, en gezoend maar ik nog niet. Moet ik me hier druk over maken?


Dankjulliewel […] Moet ik me hier druk over maken?

Heb je mijn reactie wel gelezen? ;)

Either way, iedereen doet dat soort dingen op een andere leeftijd. Tegenwoordig is het heel stoer en is het min of meer een soort incorrecte norm geworden om dat al rond de leeftijd van 15/16 te doen, maar er is niks mee om dat later te doen dan anderen. Liever een liefde dan een onenightstand - naar mijn mening. :)


-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Er zijn ook heel veel mensen die het stoer vinden om dat te zeggen. Maar met seksualiteit is het net als met verliefdheid zelf, je moet het aanvoelen. Ik denk dat je al die dingen, eerste zoen en alles wat volgt, moet doen met iemand waar je echt van houd en die je volledig kan vertrouwen.

Goede aanvulling trouwens @eenanoniemejongen1


maar al een aantal van mijn vrienden hebben al geslachtsgemeenschap gehad,

Moet ik me hier druk over maken?

Alleen als je seks met hen wilt hebben vanwege SOA's, anders niet.
 

Ze hebben seks gehad, wat cool.
Ik zou ze alleen benijden voor een fijne, stabiele relatie, maar niet dat.
De anderen gaven al aan dat je je niet zo veel zorgen hierover hoeft te maken, dus dat hoef ik niet meer te zeggen.


Oke bedankt allemaal


Hoi Mats,

Het is helemaal niet raar als je op je 16e nog geen vriendin hebt gehad. Ik ben nu 16 en heb ook pas één soort van serieuze relatie gehad. Als ik jou was zou ik me concentreren op je studie, familie en vrienden. Een vriendin komt vanzelf wel en het is helemaal niet erg als je op je 16e nog geen vriendin hebt gehad. Een relatie is natuurlijk super leuk maar het brengt natuurlijk ook een hoop onzekerheid en stress met zich mee.

Uiteindelijk komt het vanzelf. Dit klinkt nu misschien als onzin maar het is echt zo!


nee


Reageer