Vraag

Foute vriendin

  • 7 March 2018
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb een meisje in mijn klas die heel populair is
Ik werd zonder dat ik het wist vriendinnen met haar. Maar er is een probleem ze pest veel en kan best gemeen zijn. Nu moet ik dit eigenlijk ook doen zonder dat ik dit wil... heeft iemand tips?

5 reacties

Niet doen, vertel haar dat wat ze doet fout is, als ze het niet begrijpt is ze een slechte vriendin.
Niet aan meedoen.
Geef aan dat wat zij doet fout is.
Overleg er misschien met jouw mentor over, maar probeer dan ook jouw positie duidelijk te maken.
Hoi!

Ga niet meepesten. Je voelt zelf aan dat dit verkeerd is. Laat je niet negatief beïnvloeden.

Als je vreest dat haar invloed te sterk is, is het misschien beter om afstand van haar te doen, en je te omringen met positievere personen.

Groetjes
x
Help!
ik ben een meisje van 13 jaar (bijna 14)
maar ik en een van mijn vriendinnen hebben ruzie gehad en ik weet niet wat ik moet doen,
ik heb dus haar dagboek gepakt om te kijken wat ze nou werkelijk van me denkt en er stonden best wel
schokkende dingen over mij in zoals: Ik ben überhaupt nog vrienden met haar omdat ze anders iedereen tegen me keert. ik moest
gisteravond daardoor anderhalf uur huilen en vandaag ben ik helemaal leeg ofzo ik heb het al tegen haar verteld want ik kon het niet voor me houden maar ze reageerde gelukkig niet meer boos maar nu reageert ze helemaal niet meer! ik ben zo bang dat onze vriendschap helemaal kapot gaat terwijl ik haar al 5 jaar ken. Ik heb al gezegd dat ik haar dagboek maandag terug zou geven als ik haar ging ophalen voor school. Wat moet ik doen om dit goed te maken Ik weet niet eens of ze wel samen wil fietsen naar school of nog met me om wil gaan! 😞 😞
Hoi @Dierenverslaafde

Je hebt ruzie met een vriendin. Dat is nooit fijn. Om achter haar oprechte gedachten te komen, heb je in haar dagboek gelezen. Ik snap dat je de waarheid wilt weten, maar ben van mening dat een dagboek iets persoonlijk van iemand is. Dat even terzijde, wat gebeurd is is gebeurd. Nu richt je je best op het oplossen van de ruzie.

Je bent een paar schokkende dingen te weten gekomen. Als ik het goed begrijp, hebben jullie er al over gepraat, maar nu reageert ze niet meer. Dat ze niet reageert, hoeft niet te betekenen dat ze niet meer met je wilt praten. Misschien heeft ze het druk, of heeft ze even bedenktijd nodig. Ga haar niet pushen om iets van haar te laten horen. Dat zal ze zelf wel doen als ze er klaar voor is.

Maandag zie je haar voor school, wanneer je haar gaat ophalen. Ik denk dat het best is om te doen zoals gewoonlijk, zoals iedere maandagmorgen, en haar eerst op te gaan halen. Als je haar ziet, en jullie praten even, wordt er waarschijnlijk al veel duidelijk.

Als de ruzie is uitgeklaard, kun je even nadenken of je haar nog als vriendin wilt. Ook al was het niet de bedoeling dat je het wist, ze heeft best schokkende dingen over jou gezegd. Misschien is het goed om even met andere personen om te gaan, om te zien of jullie elkaar gaan missen als vriendin.

Natuurlijk is een vriendschap die al vijf jaar duurt iets speciaals, maar vriendschappen evolueren. Soms gebeurt het dat je uit elkaar groeit. Voor hetzelfde geld komt het weer allemaal goed tussen jullie. De eerste stap lijkt me erover te praten, in een goed gesprek, zodat onduidelijkheden uitgeklaard worden.

Reageer