Vraag

Ex vriend

  • 26 February 2018
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nog een topic ? Ik heb 8 maanden een relatie en we hebben het super samen, hij is echt de perfecte vriend en we doen letterlijk alles samen, wie zien elkaar elke dag en maken bijna nooit ruzie. Maar ondanks deze relatie heb ik ergens roch nog gevoelens voor mijn ex en dit komt denk ik vooral omdat het niet helemaal goed is afgesloten. Ik vergelijk mijn vriend steeds met mijn ex en ookal is alles echt 10 x beger met hem mis ik mijn ex nog steeds en probeer ik toch nog ergens zijn aandacht te krijgen. Ik weet dat het nier normaal ks maar ik weet echt nier wat ik hier mee moet. Ik heb mijn vriend jiks verteld omdat dit hem echt pijn gaat doen maar ik zit er wel mee. De relatie tussen mijn ex en mij was echt verschrikkelijk en ik heb er geen een echt leuke herinnering ana overgehouden en daarom vind ik het ook zo gek. Hebben meer mensen dit? En wat moet ik hier mee? Ik vind het zo erg, ik begrijp jet ook echt niet! Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen

2 reacties

Hi Brittts,

Ik snap dat je dingen wilt afsluiten. Dat hebben een heleboel mensen, dus wat dat betreft is het normaal.

In jouw geval is de relatie met je ex niet echt lekker verlopen en ergens wil je hem helemaal niet zien, maar toch dingen afsluiten.

Wat je dan kan doen is het voor jezelf afsluiten door bijvoorbeeld in een brief aan hem (die je niet gaat versturen) alles op te schrijven wat je dwars zit en wat nog een open einde heeft. Je kunt er natuurlijk ook dingen in zetten die goed gegaan zijn tussen jullie. Alles wat je wilt. Je hebt het dan allemaal op een rijtje gezet en dan ben je klaar voor de volgende stap.

De volgende stap is om de brief “ritueel” te verbranden of op een andere manier te doen verdwijnen. Ritueel klinkt zo vaag, maar het is alleen maar jouw manier om dit te doen, dus dan is het niet meer vaag. Er zijn ook geen regels voor waar je je per sé aan moet houden. Jouw manier is goed.

In sommige landen laten ze dan zo’n Chinese ballon op, das een soort lampion met een waxinelichtje erin ofzo, maar je kunt het gewoon op jouw manier doen. Je kunt de brief dus ook "ritueel" in de papierversnipperaar stoppen of gewoon verscheuren en in de vuilnisbak gooien.

Ik hoop dat je er iets mee kunt. Het voordeel van deze methode is dat je het zelf, zonder je ex, in je eigen tempo, op je eigen manier en tijd af kunt sluiten.
Na het afsluiten moet je het loslaten.

Groetjes,
M&M’s

PS veel plezier met je huidige vriendje
Bedankt voor je goede ideeen, t Klinkt helemaal niet vaag vind ik. Super! Dankjewel

Reageer