Skip to main content

Ik heb een ex vriend, het is nu ongeveer een maand of 2 uit met hem. We hadden ongeveer 1 jaar een relatie. Dat het uit ging was jammer, maar niet het ergste want dat moest nog komen. We hebben nog contact en zijn een soort van vrienden. Ik heb nog gevoelens voor hem en hij weet dat heel goed. Het ding is dus; hij heeft seks met minstens 5 verschillende mensen gehad. Ik heb hem duidelijk aangegeven dat ik niet wil dat hij het hierover heeft met mij, maar hij doet het toch. Hij praat erover in best diepe details en het breekt mijn hart.  Toen wij iets hadden waren we heel voorzichtig ook ivm zijn trauma. Het is niet dat ik seks met hem gewild had, aangezien ik me daar nog veel te jong voor vind. 

Het doet me zoveel pijn en ik weet niet wat ik moet doen. Elke keer laat ik mij gaan en word ik boos op hem uit frustratie. En word hij dus ook boos op mij. Ik wil gewoon dat het goed is tussen ons maar hij maakt het onmogelijk voor me. Ik heb hem gisteren 1x proberen te vertellen dat ik het echt niet meer aankon en hij zei dat het hem niets uitmaakte en ging slapen. Hij noemde me erna ook een “pick me."

Het stoort me enorm en ik krijg de beelden van hem die intiem is met anderen niet uit mijn hoofd. 

Wat moet ik doen? 

 

Hi @norata ,

Wat naar dat hij tegen jouw gevoel ingaat, terwijl je dit het toch écht duidelijk aangeeft. Wat te doen is ontzettend lastig, ik kan begrijpen dat je niet zomaar in een keer deze band met hem wilt verbreken (aangezien je nog gevoelens hebt) maar hij behandeld jouw niet goed. Je laat duidelijk merken dat jij dit niet aankan en toch heeft hij het lef om lekker te doen wat hij zelf wilt.

Als ik in jouw situatie zat, zou ik proberen deze band met hem los te laten in hoeverre dat lukt. Hij gaat overduidelijk jouw grenzen over ondanks je zelfs voor jezelf opkomt, hij moet geen controle hebben over jouw leven. Ik begrijp enorm goed dat hem en de gevoelens die je hebt los te laten en het contact te verminderen ontzettend moeilijk voor je gaat zijn, misschien dat het zelfs wel onmogelijk lijkt. Maar je moet echt jezelf beschermen, voor jezelf zorgen en hem niet boven jezelf zetten door het iedere keer opnieuw en opnieuw aan te horen.

Uiteraard moet je vooral kiezen wat voor jou goed voelt, wat ik zou doen is zeker niet wat jij hoeft te doen 🙂. Wat ik je wel aanraad is voor jezelf te kiezen en keuzes maken die bij jou passen en jouw gelukkig maken. 

Ik wens je veel sterkte, succes en liefde toe <3

Liefs, Junia

 


heel erg bedankt voor je tijd en het lezen. 

ik zal zeker weten mijn best doen om de band los te laten aangezien ik eronder lijd, maar ik vind het lastig. 

nogmaals zo erg bedankt <333


Reageer