Vraag

Enorm verliefd maar het kan niet

  • 16 March 2022
  • 8 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Alright, ik zal me eerst even heel kort voorstellen. 

Ik ben een jongen, 16 jaar oud. 

P.s. het wordt een beetje lang verhaal. ☺

 

Ik zit sinds dit jaar bij een meisje in de klas, die ik daarvoor nog nooit eerder heb gezien. In het begin van het schooljaar ging ik niet echt met haar om en hadden we niet echt contact. 

 

Nu ruim een half jaar later hebben we steeds meer contact en ga ik ook met vriend(inn)en van haar om tijdens de lessen en in de pauzes. 

 

De afgelopen maanden kreeg ik steeds meer gevoelens voor haar. En ik merkte dat ik echt kriebels in m'n buik kreeg als ik naar d'r keek. 

 

Ik wist in eerste instantie in het begin van het jaar niet dat ze een vriendje had, wat dus jammer genoeg nu toch echt al ruim een half jaar het geval is. 

 

Elke pauze zie ik hun dus samen en zit ik daar met m'n verliefde gevoelens alleen maar een beetje toe te kijken. Ik voel me dan echt zo ongemakkelijk. 

 

Het liefste zou ik natuurlijk graag een relatie met haar willen, maar ik wil niet dat hun door mij problemen krijgen in hun relatie. 

 

Het probleem is dus nu dat zij een vriendje heeft en ik haar leuk vind. 

Ik heb echt geen idee wat ik kan doen. Of nou ja, ik weet wel wat ik kan doen.... haar laten gaan, maar dat is nou juist wat niet lukt. 

 

Daarom heb ik jullie hulp nodig. Ik word er zelf eigenlijk niet vrolijker van en ja.... 

 

Wat kan ik het beste doen? Moet ik haar vertellen dat ik gevoelens voor haar heb, en er bij zeggen dat ik weet dat het niks gaat worden, maar ik het wel gezegd wil hebben? 

 

Of kan ik maar beter niks zeggen?

En daarbij, wat is nu écht de oplossing om in te zien dat het niks gaat worden. Want ik ken mezelf, ik blijf altijd denken dat er nog een kans is....🤏 

 

Laat het maar even weten ☺️

 

 


8 reacties

Ik snap heel goed hoe je je voelt! Het is rot om langs de zijlijn te staan toekijken, maar je moet zeker niet je gevoelens wegproppen nu je weet dat zij een vriendje heeft. Vertel namelijk gewoon eerlijk wat je voor haar voelt, ze zal het denk ik zelfs waarderen dat je zo eerlijk bent aangezien jullie best close zijn, ik zou niet zeggen dat het niks gaat worden, want dat kom je niet "confident" over zeg maar, daarnaast kan je altijd nog vrienden blijven en zeggen dat je gewoon even je hart wou luchten, want dan heb je dat maar uit de weg en heb jij je gevoelens geuit, dan is het aan haar wat ze er uiteindelijk mee doet!

Veel succes!💪

Reputatie 6
Badge +7

Er is niet één oplossing. Maar op de leeftijd van 16 blijven verkeringen niet vaak lang aan.  

Wat je zou kunnen doen… Vertel haar precies wat je hebt geschreven. Je hebt het gevoel en je gaat er niks mee doen. Maar voor jou is het een opluchting om te kunnen vertellen. 

Als hun relatie niet heel sterk is.  Op die leeftijd en met meer dan 6 maanden kan dat zeker zo zijn. Als er dan een beetje spanning komt (waar jouw bekentenis mee helpt), kan het zo maar eindigen.

Kun je gemeen vinden, maar als hun relatie sterk genoeg is heb je het ook niet stuk gemaakt. En als het stuk gaat komt het door hen zelf, niet door jou.

 

Dat is best wel moeilijk. Er is denk niet een antwoord op wat je moet doen. Maar als ze gelukkig is kan je misschien proberen blij voor haar te zijn dat ze in ieder geval gelukkig is.

Reputatie 1
Badge

Dat is best wel moeilijk. Er is denk niet een antwoord op wat je moet doen. Maar als ze gelukkig is kan je misschien proberen blij voor haar te zijn dat ze in ieder geval gelukkig is.

Ja, dat ben ik ook wel voor haar, maar het voelt gewoon zo klote...

Reputatie 1
Badge

Als er dan een beetje spanning komt (waar jouw bekentenis mee helpt), kan het zo maar eindigen.

Kun je gemeen vinden, maar als hun relatie sterk genoeg is heb je het ook niet stuk gemaakt. En als het stuk gaat komt het door hen zelf, niet door jou.

 

Ja, daar heb je gelijk in, maar zo ziet het er voorlopig nog niet naar uit...

Reputatie 1
Badge

(...) , maar je moet zeker niet je gevoelens wegproppen nu je weet dat zij een vriendje heeft. Vertel namelijk gewoon eerlijk wat je voor haar voelt, ze zal het denk ik zelfs waarderen dat je zo eerlijk bent.

Thanks voor je antwoord, maar dat is dus echt iets dat ik heel erg lastig vind. Het feit dat ze al een vriendje heeft maakt het ook niet makkelijker. 

Ik zit er ook echt serieus over na te denken om het te vertellen maar ik wil dat ook liever niet doen in het bijzijn van 1 van haar vriendinnen, of erger nog, haar vriendje.

 

Hoop dat je dit bericht ziet want dan wacht ik op advies hahah ;)))

 

(...) , maar je moet zeker niet je gevoelens wegproppen nu je weet dat zij een vriendje heeft. Vertel namelijk gewoon eerlijk wat je voor haar voelt, ze zal het denk ik zelfs waarderen dat je zo eerlijk bent.

Thanks voor je antwoord, maar dat is dus echt iets dat ik heel erg lastig vind. Het feit dat ze al een vriendje heeft maakt het ook niet makkelijker. 

Ik zit er ook echt serieus over na te denken om het te vertellen maar ik wil dat ook liever niet doen in het bijzijn van 1 van haar vriendinnen, of erger nog, haar vriendje.

 

Hoop dat je dit bericht ziet want dan wacht ik op advies hahah ;)))

 

Tja, je zal er toch ooit overheen moeten komen om het toch maar te vertellen, als je het doet, neem dan ff een momentje alleen met haar; dan vraag je of je haar ff alleen kan spreken en dan vertel je het, zeker niet met haar vriendinnen/vriendje erbij, want daar hoeven zij niks van te weten, het gaat namelijk om jullie tweeën!

Tip: als je op het punt komt om het te vertellen aan haar, neem dan ff een momentje om jezelf moed in te praten, zo zorg je er al voor dat je zelfverzekerd overkomt!

En broski; als ze je afwijst, no big deal! Er zwemmen nog veel meer vissen in de zee, maar ik snap ook dat het ff moeilijk is om haar uit je hoofd te zetten, maar dat komt helemaal goed!

Dat is best wel moeilijk. Er is denk niet een antwoord op wat je moet doen. Maar als ze gelukkig is kan je misschien proberen blij voor haar te zijn dat ze in ieder geval gelukkig is.

Ja, dat ben ik ook wel voor haar, maar het voelt gewoon zo klote...

Snap ik, je kan er niets aan doen, het is gewoon klote maar het gaat weer over.

 

(...) , maar je moet zeker niet je gevoelens wegproppen nu je weet dat zij een vriendje heeft. Vertel namelijk gewoon eerlijk wat je voor haar voelt, ze zal het denk ik zelfs waarderen dat je zo eerlijk bent.

Ik zit er ook echt serieus over na te denken om het te vertellen maar ik wil dat ook liever niet doen in het bijzijn van 1 van haar vriendinnen, of erger nog, haar vriendje.

Ik zou het als je het wil vertellen alleen aan haar vertellen en niet met anderen erbij, anders wordt het alleen maar ongemakkelijk. Als je geen moment met haar alleen kan vinden of het niet goed durft kan je het evt ook over app doen.

Reageer