Skip to main content

Hoi,

Ik ben een meisje van bijna 16 en heb een vraag over vriendjes. 

Ik heb al vaker crushes gehad en fix etc. Nu heb ik paar maanden geleden een jongen leren kennen op een feestje en het lijkt nu wel wat te worden. Ik vind hem echt heel leuk en knap, alleen word dat dan m’n eerste vriendje. Ik vind dat best wel spannend om te delen met mijn ouders en omgeving, omdat je dan altijd weer van die vragen krijgt. Ook sport ik op hoog niveau en heb ik degene die mij vaak helpt met rijden naar trainingen en mentaal belooft geen vriendje te krijgen, omdat hij zegt dat dat invloed heeft op mijn prestaties etc. Ik denk dat ik het wel samen kan combineren en wil niet stoppen met m’n sport, maar weet niet hoe ik het hem moet vertellen, omdat ik bang ben dat hij teleurgesteld gaat zijn en me niet meer wilt helpen. Heeft iemand tips hoe ik het tegen m’n omgeving moet vertellen? (‘Coach’, ouders, familie etc.)

Ik zit met nog iets…

Ik ben echt verliefd op die jongen, maar het gevoel van pijpen of  aftrekken ofso vind ik wel vies. Dat gevoel heb ik niet over seks. Is dat normaal? Mijn moeder zegt steeds dat ik denk dat ik gay ben, omdat ik mijn moeder niet vertel over m’n liefdesleven en alles ontken. Daardoor ga ik aan mezelf twijfelen. Maar ik ben nooit verliefd geweest op een vrouw. 

Hoe gaan jullie om met de gesprekken over seks met je ouders? Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte om het erover te hebben met m’n ouders. Als er echt iets is zeg ik het wel, maar ik weet eigenlijk alles al wel over seks etc. Ik praat er liever met m’n vrienden/ vriendinnen over. Is dat ook oké of moet ik het er persé met mn ouders over hebben?

Heeft iemand tips of ervaringen?

Hallo,

ik zou het wel aan je coach (denk ik) vertellen. Je kan beginnen met: oké wacht even tot ik ben uitgepraat, ik weet dat je vriendjes niet aanraadt maar het zit er wel aan te komen en je moet toch alles uit het leven halen?! Dat doe ik tenminste wel, dus ik heb een vriendje en ik sport en misschien sport hij ook wel! En als hij dat niet accepteert is dat heel jammer… ik zou het gewoon doen, pluk de dag 

en ten tweede: je moeder zegt maar wat!! Het is trouwen heel normaal dat je het niet over seks hebt met je moeder. Zij vindt dat waarschijnlijk ook moeilijk. Het is wel goed om het er over te hebben maar het moet zeker niet! Dat je pijpen of aftrekken vies vindt is ook niet gek. Het idee dat iemand daar mee plast (of iets anders) en dan daar aan likken of zitten lijkt me dan niet fijn, geef dat ook aan. Zeg dan: sorry maar ik doe dit liever niet, ik vindt het niet zo smakelijk, kunnen we dit overslaan? 
Laat je wel even weten wanneer je het hebt vertelt en hoe dat ging? Wij zijn er voor je!

doeiii

Hoi, het klopt wat @Katjatja  zegt, je hoeft nooit iets te doen wat je niet wilt, hoe verliefd je ook bent en veel voor hem over hebt. Hij zal als dat wederzijds is dat ook zeker respecteren. En misschien raak je vertrouwd met de intimiteit en zijn lichaam en kan het alsnog wel of niet. Geef het tijd en doe niks tegen je zin.  Wat je sport coach of begeleider betreft: hoe hoog je ook speelt en er tijd in investeert, zoiets kunnen ze nooit dwingend van je vragen vind ik. Het staat vlgs mij ook helemaal niet vast dat je prestaties er negatief door worden beïnvloed. Sterker nog, ik las ooit dat voor vrouwen seks voor de wedstrijd erg stimulerend is voor de sport prestaties 😉☺️. En hoe houd je je verliefdheid nou tegen, dat kan niet denk ik. Ik zou vooral denken, geniet ervan en zoek de verstandige balans, dat kun jij vast wel 💪. Tenslotte, met je ouders over seks praten is cringe, dat snap ik en er is niks mis mee dat je dat liever met je besties bespreekt. Ook hier geldt: volg je gevoel want ik denk dat je dit allemaal best heel verstandig overziet en aan kunt! Succes met alles en geniet van de liefde! 😍

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer