Hoi,
Ik ben een meisje van bijna 16 en heb een vraag over vriendjes.
Ik heb al vaker crushes gehad en fix etc. Nu heb ik paar maanden geleden een jongen leren kennen op een feestje en het lijkt nu wel wat te worden. Ik vind hem echt heel leuk en knap, alleen word dat dan m’n eerste vriendje. Ik vind dat best wel spannend om te delen met mijn ouders en omgeving, omdat je dan altijd weer van die vragen krijgt. Ook sport ik op hoog niveau en heb ik degene die mij vaak helpt met rijden naar trainingen en mentaal belooft geen vriendje te krijgen, omdat hij zegt dat dat invloed heeft op mijn prestaties etc. Ik denk dat ik het wel samen kan combineren en wil niet stoppen met m’n sport, maar weet niet hoe ik het hem moet vertellen, omdat ik bang ben dat hij teleurgesteld gaat zijn en me niet meer wilt helpen. Heeft iemand tips hoe ik het tegen m’n omgeving moet vertellen? (‘Coach’, ouders, familie etc.)
Ik zit met nog iets…
Ik ben echt verliefd op die jongen, maar het gevoel van pijpen of aftrekken ofso vind ik wel vies. Dat gevoel heb ik niet over seks. Is dat normaal? Mijn moeder zegt steeds dat ik denk dat ik gay ben, omdat ik mijn moeder niet vertel over m’n liefdesleven en alles ontken. Daardoor ga ik aan mezelf twijfelen. Maar ik ben nooit verliefd geweest op een vrouw.
Hoe gaan jullie om met de gesprekken over seks met je ouders? Ik heb eigenlijk niet zoveel behoefte om het erover te hebben met m’n ouders. Als er echt iets is zeg ik het wel, maar ik weet eigenlijk alles al wel over seks etc. Ik praat er liever met m’n vrienden/ vriendinnen over. Is dat ook oké of moet ik het er persé met mn ouders over hebben?
Heeft iemand tips of ervaringen?