eerste vriendje

  • 14 March 2024
  • 12 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hai hai!

Ik heb sinds 19 februari (dit jaar) een vriendje, namelijk mijn beste vriend. Nu zijn er eigenlijk twee dingen waar ik graag advies etc over zou willen hebben
Allereerst, moet ik het mijn ouders vertellen? Zo ja, hoe en wanneer (zeg maar na hoeveel dagen/weken etc)? Mijn vader zei laatst nog dat hij blij was dat ik (13 jaar) of mijn broertje (11 jaar) geen vriend(inne)tje heb. Ik denk dat ze het op zich niet super erg zouden vinden, maar door sommige dingen in het verleden ben ik wat anders geworden met dingen vertellen tegen mijn ouders. Wat zal ik doen?


Het tweede is, en ik hoop echt dat het niet raar is of zo, dat ik niet 100% zeker weet of ik hem leuk vind. (En ik wil eigenlijk dat eerst uitzoeken voordat ik ook maar iets tegen mijn ouders vertel.) Ik vond eerst iemand anders leuk, maar dat zou nooit wat worden. Toen vertelde hij (mijn vriendje) dat hij me leuk vond. Ik had wel eens over hem nagedacht als meer dan vrienden, maar volgens mij had ik nooit echt romantische gevoelens voor hem gehad. Ik heb hem vervolgens die middag uitgevraagd (letterlijk: wil je verkering met me?) Hij zei ja en we hadden verkering. Ik heb door de 3,5 week dat we nu verkering hebben af en toe zo'n gedachte gehad van "vind ik hem wel echt leuk of is het vriendschappelijk en mix je nu dingen door elkaar?" Ik weet niet wat ik nu moet doen, dus heeft iemand advies?

Alvast bedankt!


12 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ikBenEenAlien 

Misschien moeten jullie gaan afspreken ofzo, dan kun je echt weten of je gevoelens hebt. Misschien ken je elkaar nog niet super.

Als ik een vriendin had zou ik vanaf de eerste date tegen mijn ouders vertellen dat haar ik haar leuk vind. 

Succes

Reputatie 4
Badge +1

Hey @ItzJustin

Heel erg bedankt! We hebben een date gepland voor na de toetsweek die nu gelukkig over is, dus dat afspreken komt goed  ; )

En als ik nog wat zou mogen vragen, zou jij gewoon tegen je ouders zeggen "hey mam en pap, ik had vandaag een date met een meisje, ze is erg leuk!" of zou je wat anders zeggen?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

Hi @ikBenEenAlien 

 

Wat is je gender?

Als je een jongen bent kan het zijn dat je het moeilijk vind om dat tegen je ouders te zeggen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 6
Badge +2

Misschien nog een paar weken wachten met vertellen? Dat zou ik doen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou het eerder ervoor zeggen @ikBenEenAlien 

Gewoon “ik ga vandaag met een meisje afspreken”, klinkt wat fijner ofzo naar mijn mening😄

Groetjes

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Wees Jezelf Bij Noah !

Ik ben een meisje dus gelukkig heb ik geen probleem daarmee (ik ben als bi uit de kast gekomen en gelukkig supporten mn ouders me)! 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @boekenworm 

Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dat ga doen!

Reputatie 4
Badge +1

@ItzJustin dankjewel!! 

 

Reputatie 1
Badge

Heyyy, 

 

Ik had laatst ook een vriendje en wist ook niet zeker of ik hem wel echt leuk vond. Na enkele dagen/ weken is het wel vanzelf gekomen en is het de beste relatie geworden die ik me ooit kon inbeelden.

 

Over het vertellen, ik wou het eerst ook niet zeggen, maar uiteindelijk komen ze er toch wel achter en dan zijn ze misschien boos. Ik zou het gewoon zo snel mogelijk zeggen.

Reputatie 4
Badge +1

Hey hey @Happy4Duck!

Dankjewel voor je reactie! Mag ik vragen hoe het vertellen bij jou is gegaan?

Reputatie 1
Badge

Hey hey @Happy4Duck!

Dankjewel voor je reactie! Mag ik vragen hoe het vertellen bij jou is gegaan?

Heeeyy,

 

Over het feit dat ik een vriendje had waren ze totaal niet boos, ze waren gewoon boos dat ik het niet had verteld en dat ze het teweten gekomen waren van mijn broer (we waren hoogstens 2 weken samen.) Maar de situatie was wel helemaal anders doordat die jongen ook wel mijn ex was. 

 

Xx veel succes!

Reputatie 4
Badge +1

@Happy4Duck dankjewel!! 

Reageer