Skip to main content
Vraag

Eerste relatie?

• April 12, 2025
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben een jongen van 16 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik was er tot nu niet echt veel mee bezig maar ik heb geen idee van wat het inhoud. Wat zijn dingen die je met je vriendin doet en wat wordt er verwacht. Ik heb echt geen idee dus elke tip is welkom.

3 reacties

Sasha1
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 15, 2025

Hii, ik ben ook zestien zit nu drie maanden in een relatie met een jongen, dus de meeste kennis van relaties heb ik ook weer niet, maar ik kan wel delen wat ik nu weet:) I guess dat wat je doet in een relatie niet per se heel erg anders is dan wat je doet in een vriendschap. Ik spreek wel veel vaker met hem af. Soms gaan we naar een café, maar vaak is het gewoon bij een van ons thuis. Een van de redenen dat ik voor hem ben gevallen is doordat we veel dezelfde interesses hebben. Vaak als we samen zijn spelen we mtg (een kaartspel) of praten we over boeken, kijken we films, schilderen we samen (of versla ik hem heel hard in mario kart) en ik weet niet, letterlijk van alles! Vaak zijn we oprecht alleen maar aan het praten voor uren.  Je doet dus wel dingen die je ook gewoon met je vrienden kan doen, maar voor mij gaat het er meer om dat het anders voelt. Op de een of andere manier is het spannender (op een goede manier) om deze dingen met hem te doen. Ik verlang ernaar om tijd met hem te besteden en onze tijd samen voelt ook specialer. We proberen elkaar te verassen, we letten meer op de kleine dingen en zijn erg open met communiceren wat we denken en nodig hebben in de relatie. Verder heb je natuurlijk de meer intiemere kant zoals flirten en zoenen. Dat is zo’n beetje mijn ervaring, maar als je ooit in een relatie komt, doe vooral wat voor jou en de ander goed voelt en dan komt het echt wel goed;)

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 23, 2025

Hey 

Ik weet niet of ik je goed ga kunnen helpen, want ik zit nu net in mijn eerste relatie van ondertussen al weer meer dan een maand. Ik ga er zeker mee akoord dat een relatie een iets diepere vriendschap is. Ik en mijn vriendin hebben nog niet gezoend/geknuffeld omdat we er gwn nog niet aan toe zijn. Dus een tip doe niks wat jij of je vriend/vriendin niet leuk vind.

Hopelijk had je r wat aan

liefs anymoymous

Forum|alt.badge.img

Allebij bedankt voor de reactie, dit heeft me helpen het beter te snappen. Als andere mensen nog tips hebben mag  je het zeker zeggen.