Vraag

eerste keer sex zonder condoom

  • 9 February 2024
  • 3 reacties
  • 270 Bekeken

Ik heb vanavond voor de eerste keer sex gehad en het was zonder condoom. Hij is niet klaar gekomen maar toch ben ik een beetje bang dat ik op magische wijze toch zwanger ga worden ofzo. Ik weet dat het nergens voor nodig is maar ik heb toch iemand nodig die me snel gerust kan stellen. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Niet om je bang te maken, maar dat kan wel.
Je kunt door voorvocht ook zwanger worden, maar die kans is alsnog best klein.
Hier is wat advies: https://www.thuisarts.nl/zwangerschap-voorkomen/ik-heb-onveilige-seks-gehad-hoe-zorg-ik-dat-ik-niet-zwanger-word

Reputatie 4
Badge +3

Als je er zo bang voor bent moet je geen seks hebben zonder condoom🤦🏽‍♀️ 

Bij onbeschermde seks is er altijd kans dat je zwanger kan worden bijv van voorvocht alleen die kans is gelukkig heel klein.

Als je je echt heel veel zorgen maakt kan je gewoon de morning afterpil halen. kan je gewoon kopen bij de etos of een apotheek en die kan je binnen 6 dagen nadat je seks hebt gehad innemen.

 

succes girly

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @pixeldreams_ ,

 

super dat je @Jasmijn123 wil helpen en met haar meedenkt! De info die je geeft, klopt alleen niet helemaal. 

Er zijn 2 soorten morning after pil, de ene soort hoort binnen 72 uur ( 3 dagen ) na de seks te worden ingenomen en de andere soort binnen 120 uur ( 5 dagen ). Wel is het zo dat elke morning after pil de beste werking heeft wanneer deze zo snel mogelijk na de seks wordt ingenomen. Zie info op Morning-afterpil | Apotheek.nl

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer