Skip to main content

Hallo ik ben 16 jaar. Heb voor het eerst een crush. Is bijna 2 jaar zo. Hem wil ik liever vergeten, dus daar ga ik niet te diep op in.

Ik merk heel vaak, is vast niet altijd zo, dat mensen vooral een crush krijgen op een al goede vriend of dat er gelijk aangeraden wordt om heel veel met diegene om te gaan en vrienden te worden en daarna gelijk voor te gaan.
Ik ga heel weinig om met jongens sinds ik in groep 4 kwam, want wordt er vaak door gepest. Het zou voor mij te veel opvallen als ik ineens met één jongen omga en ik wil ook niet ineens met alle jongens omgaan, want ik mag ze bijna nooit. Ik zoek überhaupt ook niet snel contact met anderen. Ik ben introvert en verlegen. Ik praat niet graag met mensen die ik niet goed ken, kan moeilijk gesprekken beginnen en ben het liefst gewoon bij mijn vriendinnen.

Heeft iemand tips hoe je het dan moet aanpakken?

Hai! :) 

Ik vind het heel jammer dat er geen reacties hier zijn geplaatst terwijl je zelf heel goed forumgebruikers helpt, maar ik heb zelf werkelijk geen idee wat je kan doen. Ik wens je wel alvast heel veel successs! En ik hoop voor je dat je iets met hem krijgtXD 

Ik tag effe wat mensen die misschien wel een idee hebben wat je kan doen: @TikTak@Tartan13@MickeyMouse@Sjammetje@OnbekendeAnnoniem, @OnlyMe, @Maiskolfje en natuurlijk @LittleMe 

Liefs x Banaantje ❤ Su66 


Ik zit ook zo in elkaar, best veel mensen hebben van die crushes die je een keer ziet en dan nooit meer. Maar ik heb eerst dat ik verliefd wordt op iemand waar ik al vrienden mee ben, ik ben ook maar 2 of 3 keer verliefd geworden dus dat valt nog wel mee😂 En wat anderen vinden moet je totaal niet opletten. Ik vind het ook niet zo gek hoor, je bent 16. Tuurlijk zal je nieuwschierig zijn naar jongens en ermee hangen. Dat is alles behalve onnatuurlijk. Ik zou gewoon doen wat jij wil en niet denken wat anderen vinden. En conversaties starten hoeft echt niet awkward te zijn hoor. Als jongen zelf zou ik het zelf leuk vinden als een meisje mij benaderd. Eff wat anders dan jongens die vragen of ik die bal kan pakken😂


Soms leer ik mensen kennen en dan weet ik al dat er nooit meer dan vriendschap inzit en soms vind ik iemand aantrekkelijk. Dan spreek ik het liefst eerst af in een groep,  en dan gewoon bij iemand thuis wat drinken. Nog niet echt iets bijzonders.  Als dat dan leuk is ga je 1 op 1 iets doen.  Nog geen date maar gewoon samen sporten ofzo.  Als dat leuk is kan je ook op date gaan.  


Ik zit ook zo in elkaar, best veel mensen hebben van die crushes die je een keer ziet en dan nooit meer. Maar ik heb eerst dat ik verliefd wordt op iemand waar ik al vrienden mee ben, ik ben ook maar 2 of 3 keer verliefd geworden dus dat valt nog wel mee😂 En wat anderen vinden moet je totaal niet opletten. Ik vind het ook niet zo gek hoor, je bent 16. Tuurlijk zal je nieuwschierig zijn naar jongens en ermee hangen. Dat is alles behalve onnatuurlijk. Ik zou gewoon doen wat jij wil en niet denken wat anderen vinden. En conversaties starten hoeft echt niet awkward te zijn hoor. Als jongen zelf zou ik het zelf leuk vinden als een meisje mij benaderd. Eff wat anders dan jongens die vragen of ik die bal kan pakken😂

Oh uh ik zie hem elke dag eigenlijk. 


Ik heb nu dus een crush op een klasgenoot die sinds de eerste klas bij me in de klas zit. Ik durf echt niet naar jongens toe te gaan… Bij deze sowieso niet, want ja, hij mag me niet echt en al zou het wel zo zijn zou het niet kunnen vanwege bepaalde redenen. 


Soms leer ik mensen kennen en dan weet ik al dat er nooit meer dan vriendschap inzit en soms vind ik iemand aantrekkelijk. Dan spreek ik het liefst eerst af in een groep,  en dan gewoon bij iemand thuis wat drinken. Nog niet echt iets bijzonders.  Als dat dan leuk is ga je 1 op 1 iets doen.  Nog geen date maar gewoon samen sporten ofzo.  Als dat leuk is kan je ook op date gaan.  

Hoe verzamel je de moed voor dat?


Hey,

Ik denk dat als je iemand echt leuk vindt, je er gewoon langzaam mee moet gaan praten. Effe over random dingen of per ongeluk er tegen aan stoten (doen ze in films, toch?!). Gewoon een gesprekje starten. Je bent pas 16 en zijn zoveel mensen die veel ouder zijn en nog nooit iemand hebben gehad, dus geduld…  En hoe je aan die moed komt. Gewoon het overwinnen van je angst, echt een ander antwoord heb ik er niet voor. Je moet jezelf er toe zetten om het te doen. Je kan het wel, je moet het alleen durven.

(weer flut advies, word later geen relatietherapeut 😅)

Veel succes!


Soms leer ik mensen kennen en dan weet ik al dat er nooit meer dan vriendschap inzit en soms vind ik iemand aantrekkelijk. Dan spreek ik het liefst eerst af in een groep,  en dan gewoon bij iemand thuis wat drinken. Nog niet echt iets bijzonders.  Als dat dan leuk is ga je 1 op 1 iets doen.  Nog geen date maar gewoon samen sporten ofzo.  Als dat leuk is kan je ook op date gaan.  

Hoe verzamel je de moed voor dat?

Ik ga meestal beetje flirten en zorg dat ze mij vragen.  Het is heel onfeministisch maar ik vraag nooit eerst.  


Soms leer ik mensen kennen en dan weet ik al dat er nooit meer dan vriendschap inzit en soms vind ik iemand aantrekkelijk. Dan spreek ik het liefst eerst af in een groep,  en dan gewoon bij iemand thuis wat drinken. Nog niet echt iets bijzonders.  Als dat dan leuk is ga je 1 op 1 iets doen.  Nog geen date maar gewoon samen sporten ofzo.  Als dat leuk is kan je ook op date gaan.  

Hoe verzamel je de moed voor dat?

Tja, je moet het gewoon hebben denk ik. En wat kan er fout gaan? Vrij weinig toch?


Soms leer ik mensen kennen en dan weet ik al dat er nooit meer dan vriendschap inzit en soms vind ik iemand aantrekkelijk. Dan spreek ik het liefst eerst af in een groep,  en dan gewoon bij iemand thuis wat drinken. Nog niet echt iets bijzonders.  Als dat dan leuk is ga je 1 op 1 iets doen.  Nog geen date maar gewoon samen sporten ofzo.  Als dat leuk is kan je ook op date gaan.  

Hoe verzamel je de moed voor dat?

Tja, je moet het gewoon hebben denk ik. En wat kan er fout gaan? Vrij weinig toch?

 

Best veel heb ik het idee. Dan is diegene het niet waard, maar toch…


Reageer