Vraag

een vriendinnetje van mij misschien zwanger?

  • 2 September 2023
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Badge

Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Afgelopen week vertelde een vriendinnetje van mij in vertrouwen dat ze 9 dagen te laat was met haar menstruatie. Ik was vooral een luisterend oor en ze kon haar verhaal kwijt. Ze verteld me dat ze een test zou gaan doen, maar als ze zwanger is laat ze de baby weg halen. Ze heeft het ook aan haar vriend vertelt en die zou dan meegaan als het zover is. Nu ben ik zo dom geweest om aan haar te vragen of ze wel nog ongesteld is geworden en of ze een test heeft gedaan over de app… hierdoor voel ik me een beetje stom, want ze reageerde dat ze dit natuurlijk niet met me zou delen met lach poppetjes erachter.

 

Ik vraag me nu af of mijn vraag terecht was of niet, of dat ik de vraag beter niet had kunnen stellen? Ik begrijp ook dat ze haar eigen privacy heeft en dat respecteer ik, daarom dacht ik na dat gesprek dat ik dit kon vragen. Ik heb er ook geen verkeerde bedoelingen mee gehad, want bedoelde het juist goed.

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @User.23!

Ten eerste kan je alles vragen, of je altijd antwoord krijgt is maar de vraag! Ze had denk ik zoiets ook wel kunnen verwachten want ze heeft het jouw verteld, je was alleen maar bezorgd om je vriendin. De manier van antwoorden van je vriendin was denk ik wel wat ongepast. Ik bedoel het is haar recht om je het niet te zeggen maar ze had het wel in een wat vriendelijkere manier kunnen zeggen. Ik hoop je vind het nog goed met haar! En voor als niet zeg haar toch wat de manier van antwoorden met jouw heeft gedaan en dat je alleen bezorgd was om haar. Dan ziet ze wel dat je geen kwaade of slechte bedoelingen had. 

Het gaat je goed!

Veel liefs Caiya

Reputatie 4
Badge

Hey,

Het is niet erg om de vraag te stellen. Ik weet niet hoe goed je bevriend bent met iemand maar ik snap dat je wilt weten hoe het gaat, nadat ze jou heeft verteld over de test en dat ze over tijd is. Probeer haar anders een keer één op één uit te leggen dat je het goed bedoeld. Mijn beste vriendin is ook een keer zwanger geraakt alleen ik heb een extreem goede band met haar dus ik weet ook eigenlijk alles van haar. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie band is maar als jullie heel goed bevriend zijn kun je gewoon vragen hoe het nou gaat. Ik snap dat zij misschien ook bang is of gestresseerd maar ze heeft je betrokken door je te vertellen over het testen, ik vind het zelf een beetje raar dat ze vervolgens zegt dat ze dat niet met jou deelt. Probeer gewoon te praten.

xx Draak

Reageer