Skip to main content
Vraag

een vriendin maar haar ouders zijn lastig

• June 7, 2025
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

theboman
Forum|alt.badge.img

hallo, ik ben een jongen en ben 14 jaar oud en heb een vriendin (ik noem haar even “loes”)

ik heb dus een meisje waarmee ik 1,5 jaar in de schoolband mee zat en ik heb haar pas verkering gevraagd en dan ging allemaal goed en we vinden elkaar leuk alleen haar ouders vooral haar vader is altijd bij haar in de buurt en daar word ik soms wel ongemakkelijk van.  We hebben wel veel goed contact via whatsapp maar met haar afspreken is dus best wel lastig.. kan iemand mij helpen?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@theboman! Het is super leuk dat je een relatie hebt met Loes en dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden. Dat haar vader vaak in de buurt is kan inderdaad best ongemakkelijk zijn, vooral als je graag wat meer tijd met haar wilt doorbrengen. Misschien kun je voorstellen om op plekken af te spreken waar het wat makkelijker is, zoals bij jou thuis, bij haar thuis als haar ouders het goed vinden, of een openbare plek zoals een park, winkelcentrum of café waar haar vader zich ook op zijn gemak voelt. Je kunt ook eerlijk tegen Loes zeggen dat het voor jou soms wat spannend is als haar vader erbij is, zodat jullie samen kunnen bedenken hoe jullie dat kunnen oplossen. Communicatie is echt key! Heb je al geprobeerd om met haar te praten over wat voor jou fijn zou zijn?

xx liefs Wolf 🐺

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 3, 2025

Hey ​@theboman, je kunt gewoon afspreken op plekken waar haar vader niet kan kome, maar je kunt met je vriendin ook op hem afstappen en zeggen nu is het genoeg, we willen ook wat privacy.

Groet, matpat13