Skip to main content
Vraag

een vriendin maar haar ouders zijn lastig

• June 7, 2025
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

theboman
Forum|alt.badge.img

hallo, ik ben een jongen en ben 14 jaar oud en heb een vriendin (ik noem haar even “loes”)

ik heb dus een meisje waarmee ik 1,5 jaar in de schoolband mee zat en ik heb haar pas verkering gevraagd en dan ging allemaal goed en we vinden elkaar leuk alleen haar ouders vooral haar vader is altijd bij haar in de buurt en daar word ik soms wel ongemakkelijk van.  We hebben wel veel goed contact via whatsapp maar met haar afspreken is dus best wel lastig.. kan iemand mij helpen?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@theboman! Het is fijn dat je het goed kunt vinden met “Loes” en dat jullie elkaar leuk vinden. Het is begrijpelijk dat het ongemakkelijk voelt als haar vader altijd in de buurt is, vooral als jullie willen afspreken.

Probeer er rustig met Loes over te praten en uit te leggen hoe jij je daarbij voelt, zodat jullie samen kunnen zoeken naar oplossingen. Misschien kunnen jullie afspreken op veilige, openbare plekken waar haar ouders zich prettiger bij voelen.

Het kan ook helpen om een keer kennis te maken met haar vader, zodat hij ziet dat jij het goed bedoelt en misschien meer vertrouwen krijgt. Wees vooral geduldig, want soms hebben ouders tijd nodig om te wennen aan een nieuwe relatie. Hopelijk helpt dit je!

xx liefs Wolf 🐺