Een relatie nemen met iemand van 13 jaar ouder?

  • 24 July 2022
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een genderfluid persoon, ik ben 16 jaar oud en ik heb veel vrienden die ouder zijn. Mijn moeder vind het niet heel erg wanneer ik iemand die veel ouder is zou daten alleen liever niet vanwege mijn geluk. Ik heb dus ook een vriend en hij is 29. Hij is kwa uiterlijk niet mijn type, dat zeker niet hard gezegd. Maar kwa innerlijk denk ik wel. Ik kan altijd bij hem terecht en ik voel me vaak begrepen, hij luistert en accepteert me minimaal 99% ik kan hem altijd appen en hij geeft veel om me. Hij vind mij trouwens sowieso leuk. Alleen is hij autistisch en best wel seksueel. Al zou hij nooit over mijn grens gaan, dat niet. Alleen ben ik dat veel minder naar jongens toe. Aangezien ik seksueel eerder aangetrokken ben tot vrouwen. Maar ik ken hem alleen online.


2 reacties

Ik denk dat dit niet zo’n goed idee is, ook al is het (als het goed is, verbeter me als het niet klopt) legaal. Want 16+ mag je een relatie hebben met iemand van 18+. Maar ik denk dat met iemand die 13 jaar ouder is toch een beetje ver gaat. Ik snap dat je niet echt iets geïnteresseerd bent in jongens, maar om gelijk met iemand van 29 te gaan gaat een beetje ver. Je bent 16, je weet nog heus niet alles en het is niet heel handig om nu al zulke keuzes te maken. Die vriend is ook autistisch, dus hij zal (waarschijnlijk) minder goed snappen dat dit moreel niet zo goed is. Ik zou zelf wachten totdat je 18/19 bent en dan pas echt een keuze maken of je iets met hem wil. Aangezien je hem dan waarschijnlijk veel beter kent en het Iets normaler is om zulke keuzes te maken.

Badge

Hallo, als je verliefd bent moet je je door niets of niemand laten tegenhouden. Liefde kan je niet tegenhouden. Ik zeg gewoon doen

Reageer