Skip to main content
Vraag

Een partner die rookt, wat vinden jullie daar van?

• August 24, 2025
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Hoii hier ben ik weer met even een vraagje. Zoals in m’n vorige topics ga ik iets leuks doen met Vlinder, heb er echt super veel zin in. Er is alleen één probleempje… 

Zij rookt en ik niet. Ik vind het eigenlijk ook best wel vies. Daarnaast is roken vanwege mijn SLE ook nog extra slecht voor mij. Hier valt ‘meeroken’ ook onder helaas. Dit kan m’n ziekte door laten opvlammen, waardoor het dus weer erger word. Hoe kan ik haar het beste vertellen dat ik d’r super leuk vind, maar niet wilt dat ze bij me in de buurt rookt?

Wat vinden jullie trouwens van roken? En als je niet rookt, en je partner wel, wat zou je daar van vinden? Want stel we krijgen een relatie, dan weet ik niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Zeker aangezien roken dus extra slecht voor mij is.  Heeft iemand tips?

4 reacties

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 24, 2025

Ik vind roken een belachelijk vieze en ongezonde gewoonte. Als mijn partner zou roken dan zou ik daar meteen wat van zeggen. Zeg tegen Vlinder dat ze niet in jouw buurt mag roken.

Groetjes radiant/matpat13 😁

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 24, 2025

Dat is bij iedereen verschillend  sommige vinden het vies sommige vinden  het niet erg .

Maar ik zou het niet fijn vinden als mijn partner het zal doen .

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 25, 2025

Nou dat zal voor mij een nee zijn.

Ik vind het maar niks en is ook veel te duur als je ziet wat dat kost

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • August 25, 2025

Als iemand rookt prima maar niet bij mij in de buurt en verwacht ook maar niet dat ik buiten sta mee te roken