Skip to main content

een jongen uit mijn klas die heel open is

• September 10, 2026
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Owl2026
Forum|alt.badge.img

Hey guys!! --- Oke ik ga ff alles over Tom uitleggen want zijn gedrag is echt zo wisselend 😭(!!!IK GEBRUIK GEEN ECHT NAMEN EN GEEN PERSONELIJKE INFO HIER OK)!!!

We kenden elkaar van vorig jaar beetje maar hadden maar paar keertjes gepraat en nu zit ik met hem in dezelfde klas dus ja 

We kenden elkaar al een beetje, maar aan het begin van het schooljaar begonnen we opeens veel te appen. Onze eerste echte lange gesprek was ongeveer van 01:20 tot 02:30 en we praatten over persoonlijke dingen, vroeger, cultuur, geloof enz. Toen ik vertelde dat ik (mijn geloof) ben reageerde hij juist heel respectvol en zei hij dat hij dat mooi vond. Daarna hadden we best vaak contact en konden we echt lang praten.

Op school was hij in het begin juist veel terughoudender als zijn vrienden erbij waren. Op een gegeven moment wilde hij iets tegen mij zeggen toen de les begon, maar Marc stopte hem een beetje van "nee nee niet zeggen". Tom zei toen dat Marc iets over mij had gezegd. Bij de kluisjes ging ik en een vriendin vragen wat hij wilde zeggen, maar Marc stond erbij, dus Tom zei steeds "ik vertel het op WhatsApp." Later gebeurde er ook iets met zijn telefoon: zijn vrienden hadden zijn telefoon afgepakt en hadden onze hele chat gezien en gingen hem ermee plagen. Daardoor deed hij op WhatsApp ineens alsof het allemaal niet zo diep was en zei hij dingen als "mij mnu" en "it's not that deep bro laat zitten." Maar ondertussen bleef hij wel gewoon reageren en deed hij niet alsof hij niks meer met me te maken wilde hebben.

Daarna kwam die hele lipsync-status. Ik had rond 15:00 een video/status geplaatst waarin ik een liedje lipsyncte, I Wanna Be Yours. Hij zag die status. Later bleek dat hij mij uit zijn contacten had verwijderd omdat hij bang was dat zijn moeder die status zou zien. Op school vroeg hij ook welk liedje het was. Toen ik later vroeg waarom hij daar eigenlijk naar vroeg, zei hij eerst iets over dat zijn moeder het mooi vond, maar later gaf hij toe dat hij vooral zelf heel benieuwd was naar welk liedje het was. 😭 Dus hij had blijkbaar zelf gewoon interesse/nieuwsgierigheid naar mijn status. Hij zei ook sorry en legde later uit dat hij me had geblokkeerd omdat zijn moeder zijn telefoon weer eens ging checken en hij niet wilde dat ik hem dan zou appen. Dus hij heeft in ieder geval één keer niet helemaal eerlijk verteld waarom hij iets vroeg, maar hij gaf het later wel zelf toe.

Daarna begon zijn gedrag op school echt raar te worden. Op woensdag keek hij meerdere keren naar mij en glimlachte hij. In verschillende lessen keek hij steeds mijn kant op. Bij wiskunde maakte hij een grap en toen ik lachte keek hij om naar mij. Bij de piano zat hij met allemaal vrienden en toen hij langs liep keek hij naar mij, ik keek terug, hij keek weg en keek daarna nog een keer. Later bij de fietsenstalling liep hij met een vriend langs mij, keek me recht aan en glimlachte en begon ineens te hoesten 😂😭. Ik stuurde daarna "uhm??", maar hij zei alleen "wat het maakt niet uit bro klaar."

En toen dacht ik dus echt: BRO WAT WIL JE DAN 😭 want op school leek hij juist steeds mijn aandacht te zoeken, terwijl hij op WhatsApp ineens droog deed.

Daarna was er die dag dat hij tegen Sara zei dat ze "echt vies" was. Sara vertelde mij ook dat hij vaker zo doet tegen meisjes en dat hij vorig jaar tegen meerdere meiden zo deed/veel aandacht zocht. Daardoor dacht ik ook: misschien doet hij dit gewoon bij meerdere meisjes en betekent het niet speciaal iets bij mij. Ze zei ook dat hij vaak liegt en niet altijd aardig tegen meiden en onze vriendinnen doet.

Maar vervolgens de volgende dag zat hij met zijn vrienden bij dat raam naast de trap. Ik liep daar met Sara  langs en hij klopte op het raam en zwaaide naar ons. Toen we naar binnen liepen zwaaide hij nog een keer en zei hij iets als "hoi/hey". Ik zwaaide natuurlijk terug 😂. En ik dacht echt: gister was het nog allemaal raar en vandaag doe je ineens zo??

Daarna ging het weer een beetje heen en weer. Soms keek hij, soms deed ik alsof ik hem niet zag. En in de groepsapp maakte hij ook weer grapjes tegen mij, bijvoorbeeld toen ik "tyy" zei over die StudyGo-groep en hij zei "je zegt wel tyy maar je zit er nie in ahaha" en daarna "hilarisch bro."

Toen kwam maandag. We hadden gym als laatste les en we moesten estafette rennen. We waren met een groepje van vijf en Tom bleef uiteindelijk over, dus hij moest met iemand van ons. Mijn vriendin ging eerst met hem. Toen hij alleen stond keken wij elkaar aan. Bij de tweede ronde ging mijn snelle vriendin met een andere vriendin en toen zei ik gewoon "oke ik ga met jou". Hij vroeg met wie hij moest en ik zei "met mij denk ik", dus toen gingen wij samen. 😭

Na school ging bij mijn vriendin haar ketting van haar fiets af en niemand van de medewerkers kon helpen omdat ze allemaal bezig waren. Tom stond toevallig nog bij school en ik vroeg of hij kon helpen. Hij zei ongeveer dat hij daar niet echt verstand van had. Daarna vroeg hij mij wel of ik even op zijn tas kon letten. Dus ook daar hadden we weer zo'n klein contactmoment.

En dan dinsdag vandaag hadden we als eerste drama. We moesten voor de klas toneel spelen. Toen Tom aan de beurt was, leek hij ineens helemaal verlegen en keek hij bijna niet naar het publiek. Hij keek ook onze kant op/was daar een beetje ongemakkelijk. Later bij Spaans zei hij tegen Sara dat wij een slechte scène hadden 😂. Hij praat trouwens best vaak met haar. Hij vroeg haar bijvoorbeeld iets over idols omdat hij weet dat zij daarvan houdt.

Vandaag hadden we ook weer gym met de andere klas. Ik had meerdere keren het gevoel dat Tom naar mij keek en ik voelde zijn blik echt, maar hij praatte eigenlijk nauwelijks met mij. Tegen andere meiden praat hij wel makkelijker. En daardoor denk ik weer: misschien vindt hij gewoon meerdere meiden leuk, of misschien is hij gewoon zo tegen iedereen.

Dus basically: hij is echt super wisselend. Eerst was hij vooral lief en open op WhatsApp en op school verlegen/afstandelijk. Daarna werd het bijna andersom: op school kijkt hij, glimlacht hij, zwaait hij en zoekt hij kleine contactmomenten, terwijl hij op WhatsApp soms superdroog doet met "bro", "ja", "klaar" enz. Hij heeft ook een keer gelogen over waarom hij naar mijn liedje vroeg, maar gaf later zelf toe dat hij vooral benieuwd was. En Sara zegt dat hij vaker zo doet tegen andere meiden en dat hij veel liegt, dus ik weet echt niet of zijn gedrag naar mij speciaal is of gewoon zijn personality.

Ik vind hem soms echt cute en als hij naar mij kijkt denk ik meteen weer anders 😭 maar tegelijkertijd word ik gek van hoe onduidelijk hij is. Ik wil ook eigenlijk geen relatie in mijn klas, dus ik weet zelf niet eens wat ik precies zou willen. Ik denk gewoon dat ik nu vooral wil zien of hij zelf consistent moeite blijft doen, in plaats van dat ik alles moet analyseren. 😭 

Oke guys help mij plss wat het zou betekenen.

1 reactie

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Ik denk dat als hij mindert met jou praat en meer met anderen, maar je (duidelijk) wel interessant vind, dat hij misschien wel een oogje op je heeft… Dat hij zo op whatsapp is zegt niet zoveel, ik ken genoeg mensen die tijdens het appen heel anders zijn dan in het echt ;) 

Veel liefs van mij..