Vraag

Een gesprek beginnen met een meisje die ik nauwelijks ken

  • 27 October 2020
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Badge

Hi,

 

Op mijn school zit een meisje die ik ken via via, ze is bevriend met mijn vrienden en zij woont in een dorp waar ik vaak kom, kortom we zijn kennissen.

Nu is het dus dat ik haar erg leuk vind, althans, op het eerste gezicht aangezien we nauwelijks met elkaar hebben gesproken. Nu is mijn vraag hoe ik een gesprek kan beginnen. Dus bijvoorbeeld waar ik haar moet aanspreken oid. Ik zelf ben niet bang om met meisjes te praten en ook niet als het over relaties gaat.  Dus wat moet ik doen?


1 reactie

Hi Melvinetjuuh,

 

Op mijn school zit een meisje die ik ken via via, ze is bevriend met mijn vrienden en zij woont in een dorp waar ik vaak kom, kortom we zijn kennissen.

Nu is het dus dat ik haar erg leuk vind, althans, op het eerste gezicht aangezien we nauwelijks met elkaar hebben gesproken.

ok nice, dan is het wel slim om uit te zoeken of je ze echt leuk vindt (en zij jou, natuurlijk)

 

Nu is mijn vraag hoe ik een gesprek kan beginnen. Dus bijvoorbeeld waar ik haar moet aanspreken oid. Ik zelf ben niet bang om met meisjes te praten en ook niet als het over relaties gaat. 

ok, het is iig al makkelijk dat je niet bang bent om met meisjes te praten. 

Ik heb zelf nog nooit een meisje versierd of aangesproken met als doel een afspraakje. Ik heb wel ervaring met jongens en dan zou ik bijvoorbeeld zeggen ‘hoi, volgens mij zag ik je pas nog fietsen in …. (naam dorp). Ik kom daar ook regelmatig, want er woont een vriend van mij in de ….straat en waar woon jij dan, is dat ook in die buurt?

Zoiets, dan weet je gelijk haar adres . Als het gesprek eenmaal op gang is kun je er op aan sturen om met elkaar (liefst zonder die gezamenlijke vriend, maar met is ook niet erg voor een eerste keer) een keertje af te spreken of iets leuks te doen. Dan heb je alvast een beginnetje.

Ik zou haar aanspreken als ze alleen is. Dat kan op school ergens of bij het fietsenhok of ergens random als je haar ziet. Als het niet lukt om een wat langer gesprek te hebben zijn meerder korte gesprekjes ook wel goed om je uiteindelijke doel te bereiken. Je moet gewoon haar aandacht zien te krijgen, op een leuke manier. Dus als jullie bij het wisselen van lokaal elkaar zien kun je voor de grap zeggen ‘ik zou wel langer met je willen praten, maar ja, ik moet naar … les. Ik zie je later wel, goed?’ Gewoon een lolletje maken, zodat ze elke keer dat ze je ziet om je moet lachen of gewoon ff aan je denkt. Dat ze nieuwsgierig naar je wordt. Dan ben jij niet langer meer de enige van jullie 2 die contact wil….

Btw, ik gebruik die smoes ook wel eens voor jongens, dat ik ze pas ergens gezien heb. Soms heb ik ze helemaal niet gezien, maar weet ik dus wel in welke plaats ze wonen en die noem ik dan en dan noem ik gewoon een winkelcentrum of drukke weg waar iedereen wel langs komt. Of soms zeg ik wel eens, ik zag je vorige week nog in bus 123 of tram 456 ofzo en misschien gebruiken ze die nooit en zeggen ze dat ze dat niet waren, dan kun je zeggen ‘oh dan was het iemand anders, maar welke bus of tram gebruik jij dan als je naar huis gaat?'. Dan weet je dat ook haha en dan gewoon gesprek als boven verder gaan.

 

Dus wat moet ik doen?

van mij 'moet’ je niks doen, dat moet je lekker zelf allemaal weten wat je gaat doen

 

Succes :relaxed:

Ik hoop dat je er iets aan hebt en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

 

Oh, btw, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je van alles verzint, maar zoiets als 'kan het kloppen dat ik je dan en dan daar en daar heb gezien’ kan nog wel, toch?

Later kun je altijd nog zeggen dat je het zelf ook niet zeker meer weet of het echt was of dat je over haar gedroomd hebt. Dat werkt soms ook wel en dan heb je gelijk iets om over te praten. Zij zal wel benieuwd zijn naar jouw dromen over haar….

 

Groetjes :wink: ,

M&M's

Reageer