Skip to main content
Vraag

Durf niet naar school

• April 12, 2025
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Heey, ik durf niet meer naar school. Mijn ex (de jongen over wie ik het in mijn vorige topics ook had) waren weer samen in een relatie gegaan. Hier heb ik uiteindelijk weer een punt achter gezet. Hij vond dit niet leuk en hij heeft me op school al meerdere keren uitgescholden voor slet  en hoertje. Ook op tiktok plaatst hij dingen, dat ik een slet ben en dat ik veel seks heb. Vanmiddag kreeg ik een melding op mijn telefoon dat een van zijn vrienden mij had gevoegd op snap. Ik ben bang als ik hem terug voeg dat ik word bedrogen. Aan de andere kant wil ik  graag weten wat hij heeft te zeggen. Wat moet ik dooeeeen???  

Groetjessss

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@anonieemm,

Het klinkt echt heel heftig en rot wat je meemaakt, en het is helemaal begrijpelijk dat je je nu zo voelt. Wat je ex doet, is grensoverschrijdend en kwetsend, en niemand verdient het om zo behandeld te worden, zeker niet door iemand die ooit belangrijk voor je was.

Het beste wat je nu kunt doen, is proberen zoveel mogelijk afstand te bewaren. Voeg hem of zijn vrienden vooral niet terug toe, want dat kan je alleen maar meer pijn en stress bezorgen. Probeer die meldingen en nare berichten te negeren en, als het kan, blokkeer hem op alle social media en je telefoon. Je hoeft niet te weten wat hij te zeggen heeft, vooral als dat alleen maar bedoeld is om je te kwetsen.

Het is ook een goed idee om met iemand die je vertrouwt te praten, dat kan een ouder, mentor, schoolpsycholoog of een goede vriend(in) zijn, zodat je steun krijgt en niet alleen staat. Als de pesterijen doorgaan, moet je dat ook aan school melden, want zij hebben de verantwoordelijkheid om je te beschermen en ervoor te zorgen dat jij je veilig voelt.

Jij verdient rust en respect, en het is belangrijk dat je dat voor jezelf bewaart. Probeer goed voor jezelf te zorgen en onthoud dat dit niet jouw schuld is. Je bent sterker dan je denkt en er is altijd hulp om je heen.

xx liefs Wolf 🐺