Skip to main content
Vraag

dingen om te doen met vriendin

• September 3, 2025
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoi, ik zit hier eigenlijk al een tijdje mee, maar ik heb twee vriendinnen en onze vriendschappen is echt heel raar. We hebben niets echt iets om over te praten en we praten we niets over je crush of zo. En ik zou onze vriendschap wel gewoon wat fijner willen maken zodat we meer dingen aan elkaar kunnen vertellen en vaker afspreken en zo maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Als ik ga afspreken heb ik vaak niks om te doen dan doen we gewoon random iets. Wat kan ik bijvoorbeeld doen samen met hun? wat doen jullie met je vriendinnen? En rep jullie elkaar knuffel? Het is gewoon heel cringe. Ze willen trouwens ook geen nieuwe vrienden maken, tenminste een niet en dat vind ik echt heel stom. 
Liefs Katja

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 3, 2025

Hee ​@Katjatja 💕

Wat jij zegt is eigenlijk super herkenbaar, soms voelt een vriendschap gewoon een beetje leeg of ongemakkelijk. Je hoeft echt niet altijd over crushes te praten om het gezellig te hebben, maar ik snap dat je het fijner zou vinden als het wat closer voelt.

Misschien helpt het om zelf een keer een idee te bedenken in plaats van “random iets”. Je kan bijvoorbeeld samen bakken (cupcakes/pizza), films of een serie kijken, een spelletjesavond doen, een moodboard maken met tijdschriften, of gewoon wandelen en foto’s maken. Vaak wordt het vanzelf leuker als je iets samen doet in plaats van alleen praten.

En knuffels? Dat verschilt per groep vriendinnen. Sommige doen dat nooit, andere juist heel veel. Het hoeft niet cringe te zijn, maar alleen als jullie je er allemaal oké bij voelen. Je kan ook beginnen met kleine dingen, zoals een high five of een grapje maken als je elkaar ziet, dat kan de sfeer al losser maken.

En over dat “geen nieuwe vrienden maken”: dat is hun keuze, maar jij mag natuurlijk wél nieuwe mensen leren kennen als je dat leuk vindt. Dat betekent niet dat je je oude vriendinnen kwijtraakt.

xx liefs Wolf 🐺