Skip to main content
Vraag

De drempel overstappen

• October 23, 2025
  • 10 reacties
  • 103 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Erg cryptische titel, i know. Maar waar het op duid is genoeg moed opwekken om mijn crush eindelijk te vertellen wat ik voor haar voel en haar mee uit te vragen. Ik heb al 3 momenten voorbij laten gaan omdat ik niet de moed kon opwekken het te zeggen en ook deels ik niet het goede moment kon vinden. (zijn de drie alineas hieronder, kan je skippen als je wilt. Is gewoon meer context)

Het eerste moment wanneer ik het eigenlijk wou zeggen was comic con (was het event waar ik het over had in mijn eerste topic hier), maar daar was ik het bang te vroeg te zeggen ende rest van de dag ongemakkelijk te maken, dus ik wou het later zeggen. En toen kwam er geen goed moment meer. ):

Het tweede moment was toen ik op een maandag langs haar huis ging (doe ik eigenlijk bijna alle schoolmaandagen, aangezien ze bijna naast mijn school woont). Alleen toen ging ze opgehaald worden door haar vader omdat ze daar nog wat dingetjes moest doen (ze heeft gescheiden ouders), dus ze moest snel weer door. En aangezien ik haar niet wou onderbreken van haar verhaal en ze ook nog eens moest omkleden kon ik het niet snel zeggen, want naarmate ze weer beneden kwam was haar moeder alweer thuis. (En ik wil het natuurlijk niet zeggen met haar moeder erbij).

Het laatste moment had ik het in principe ook kunnen zeggen, maar dat was heel kort maar. Want ik was weer bij haar thuis 2 dagen na het vorige moment omdat ik na school 2 uur moest wachten voor de kapper daar in de buurt (vond ik een erg goed excuus om meer tijd met haar door te brengen). Maar ze wou dus nog een pruik laten zien die ze per ongeluk had samengesmolten en in principe had ik het toen op haar slaapkamer kunnen zeggen, maar ik was bang dat het ongemakkelijk zou worden ook omdat de moeder wel gewoon beneden zat.

Maar mijn conclusie van deze muur van tekst is eigenlijk. Hoe wek je genoeg moed in om het te zeggen. Is het handig het snel te zeggen en daardoor de andere misschien af te kappen, is het echt een wachtspel? Ik weet het echt niet en ik word gek. Ik ga het komende maandag nog een keer proberen, maar hebben jullie tips om moed bij jezelf op te wekken? En hoe ging het bij jullie eerste keer dat je het zei?

Sorry voor de grote muur tekst.

Groeten van mij en nog een fijne dag.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Hoihoi!

Nou, je zegt het wel zo negatief, maar hoe meer (con)text je erbij zet, hoe duidelijker het wordt!

Ik herken je gevoel enorm, en ik vind het ook heel leuk om wat te delen van wat ik geleerd heb in de afgelopen jaren.

Je hebt in iedergeval een groot voordeel, als ik het tenminste goed lees, is dat je regelmatig met haar omgaat, wat ervoor zorgt dat je regelmatig kansen hebt. 

Ik weet niet of jullie iets af zouden kunnen spreken ergens? Maar dat werkt vaak het beste, weg van ouders, schoolvrienden etc. Dan kun je haar in alle rust uitleggen wat je voelt.

Misschien is het handig om jezelf een stok achter de deur te zetten, om iets te doen om te zorgen dat je het daadwerkelijk op dat moment gaat doen, ondanks alle spanningen.

Ik heb het zelf gedaan door iets leuks te kopen voor haar (chocolade;) en dat mee te nemen tijdens het afspreken. Ik mocht niet weg voordat ik dat aan haar gegeven had, en verteld had wat ik wou vertellen. Het was erg lastig, maar het luchtte enorm op!

Nog een paar kleine tips die misschien helpen:

Draai er niet te lang omheen, als je wat afspreekt ofzo, zorg dan dat je gelijk aan het begin deelt wat je wil delen. Anders wordt het alleen nog maar moeilijker.

Wees eerlijk, ook als ze vragen terug stelt, wees altijd eerlijk.

Vertel het haar fact to face, niet over de telefoon of bellen ofzo, maar ik had het idee dat je dat al wel van plan was.

Ik wens je heeeel veel succes, jij kunt dit! Het is even moeilijk, maar je kunt jezelf (figuurlijk) over die drempel duwen!

Veel liefs,  X_anoniem

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 25, 2025

Ik snap hoe spannend dat is hoor, je wil t niet verpesten maar ook niet eeuwig wachten. Echt tip van mij: er is nooit een perfect moment, dus probeer t gewoon op een rustig moment te zeggen, bijvoorbeeld als jullie samen lachen of t even stil is maar niet ongemakkelijk.

Je kan t ook iets luchtiger maken, zoals: “oké ik ga iets awkwards zeggen maar ik vind je dus echt leuk”. Meestal valt dat beter dan je denkt, en daarna voel je je zó opgelucht! Echt, gewoon doen, anders blijf je maar twijfelen 

xx liefs Wolf 🐺

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Thx voor de tips, ik zal maandagavond posten hoe het was gegaan

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 25, 2025

Succes!!!!!!!!

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 26, 2025

je gaat regelmatig met haar om, in tegenstelling tot ik, dus je hebt veel kansen. probeer het om het een beetje luchtig te laten voelen, niet te zwaar want dan kan ze ongemakkelijk worden.

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 27, 2025

Nou mensen, ik heb het gedaan. Ik heb het tegen haar gezegd. Jammer genoeg zei ze dat ze meer into vrouwen was. Ik vind het jammer maar ben ook blij omdat het nu uit me is en ik weet dat ze eerlijk had geantwoord. En het werd ook niet ongemakkelijk gelukkig. Dus deze ark van mij is over, maar we blijven wel gewoon bevriend.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 27, 2025

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

@DnDlover 

Heey dat is echt dapper van je! Wel echt jammer ... 😕

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 27, 2025

Heeee

Wat dapper dat je het er toch uitgegooid hebt!

Inderdaad wat jij ook al zegt, wat het ook voor uitkomst heeft, je lucht wel op wanneer het eruit is.

Fijn dat jullie nog vrienden kunnen zijn!

(Nogmaals 🫠) Ik ben echt heeel trots!!

X_anoniem

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 28, 2025

Nou mensen, ik heb het gedaan. Ik heb het tegen haar gezegd. Jammer genoeg zei ze dat ze meer into vrouwen was. Ik vind het jammer maar ben ook blij omdat het nu uit me is en ik weet dat ze eerlijk had geantwoord. En het werd ook niet ongemakkelijk gelukkig. Dus deze ark van mij is over, maar we blijven wel gewoon bevriend.

Wauw, echt knap dat je het hebt gezegd! Het is supergoed dat je je gevoelens hebt gedeeld, zelfs al was het niet precies wat je had gehoopt. Het is echt fijn om te horen dat het niet ongemakkelijk was en dat jullie gewoon vrienden blijven. Het is echt belangrijk dat je eerlijk kunt zijn, en dit is al een grote stap voorwaarts! 

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • October 28, 2025

Dat moet een grote opluchting zijn voor je dat je het gezegd heb .

Maar ga zo door