Skip to main content

Heey iedereen die dit leest. Even ter belangrijke informatie: Ik ben demiromantisch (dat betekent dat ik alleen romantiek voel als ik een goede band met die persoon heb), en mijn partner is non-binair. Onze 1e date was een picknick! We willen een 2e date maar weten niet goed wat voor een.

Jullie kunnen een film of serie kijken? Of iets samen doen wat jullie allebei leuk vinden, dus bakken, schilderen, etc.  Jullie kunnen bordspellen spelen, of kaarten bijvoorbeeld (met muziek op kan), in mijn ervaring wordt dat super gezellig na een tijdje.


Misschien kunnen jullie een taart of iets anders bakken en zelfs versieren en het dan op eten? Of je kan gaan schilderen met snacks erbij. Ik zag ook een video waar iemand plantjes kocht en de bloempotten voor je plantjes samen ging verven met hun date. Jullie kunnen samen de spullen voor alles kopen of een van jullie koopt het van te voren en dan doen jullie het bij iemand thuis.

 


Hey, mijn vriend en ik hebben een keer van die Lego sets gehaald en die samen gemaakt. Het klinkt misschien kinderachtig maar het is echt leuk om te doen. Je kunt allebei een eigen kiezen of samen een wat grotere. Zet er een muziekje of filmpje bij op. En je hebt ook nog eens een leuk aandenken aan een leuke date. 


Mag ik wat vragen, volledige me respect, want ik ben oprecht benieuwd. Je zegt dat je demiromatisch bent, en legt t ook uit. Maar dat is toch precies hoe romantiek werkt? Ik heb het opgezocht, en de beschrijving is precies van wat ik hoor over het verschil tussen mannen en vrouwen, mannen kunne in 3 minuten verliefd zijn, maar bij vrouwen duurt het vaak wat langer. (precies zoals bij demiromatiek)
Hoe zit dan dan bij jou? als ik vragen mag :)

 

groetjes!


Reageer