Skip to main content

ik heb al anderhalf jaar een crush op een van mijn vrienden, maar sinds kort is dit alleen nog maar erger geworden. ik weet niet of diegene mij ook leuk vindt maar ik wil zo graag van mijn crush af komen dat het me niet eens uitmaakt en ik het gewoon wil vertellen. vandaag fietste ik samen met hun uit school en had ik het bijna gedaan, maar toen ik hun aankeek kon ik het ineens niet meer. ik weet dat als hun mij niet leuk vindt dit onze vriendschap zou verpesten en het voor altijd ongemakkelijk zou maken, ook omdat we in dezelfde vriendengroep zitten en vaak samen zijn. en ik wil niet dat diegene zich niet op z’n gemak voelt bij mij. 

wat het erger maakt is dat ik soms krijg ik het gevoel dat ie me wel leuk vindt en soms niet en ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik moet doen. moet ik zoeken naar meer tekenen of hun mij ook leuk vindt, en hoe doe ik dat dan?

of moet ik er gewoon voor gaan en het accepteren als diegene nee zegt? ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Hoi, zo te zien zit je hier best wel mee. Als het je gaat beïnvloeden en je misschien niet eens meer normaal kan functioneren kan je het denk ik het beste maar gewoon zeggen. Als je afgewezen wordt is dat heel vervelend maar dan heb je in ieder geval wel duidelijkheid en dan kan je door. En als nou blijkt dat hij jou ook leuk vind is dat natuurlijk helemaal mooi.

Laat je weten wat je doet/wat het antwoord is dat je krijgt (als je het verteld)?

Heyhey,

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem als jij. Van wat ik tot nu toe gehoord heb, is het het beste om gewoon een aantal keer met haar af te spreken, wellicht de eerste paar keer met anderen er bij, en dan op een gegeven moment met z’n tweeën. Dan moet je wachten tot het goede moment en haar gewoon helemaal eerlijk vertellen hoe je je voelt over haar/hem (wie het ook mag zijn). Natuurlijk is het best eng om het te vragen (zit ik ook mee), maar als je het eenmaal gedaan hebt ben je er vanaf. Als hij/zij je dan afwijst, kan je gewoon zeggen zo van ‘jammer, maar laten we dan gewoon vrienden blijven’. Ik denk dat ik het zo zou doen. En zoals @J8j8 zegt: als hij/zij jou ook leuk vindt is het natuurlijk perfect.

Groetjes Sam

Reageer