Skip to main content

Hoi, ik ben een jongen van 14 en heb al een paar maanden een crush op een goede vriend van mij van 14.

 

Laatst hadden we het over wat dingen en kwam relaties op. Hij vertelde mij dat hij iemand sprak maar dat hij niks met haar wil verder. Toen vroeg hij aan mij hoe dat zat en toen heb ik per ongeluk gehint dat ik ook iemand leuk vind. Ik wou het hem nog niet vertellen en heb gezegd dat ik het dus morgen aan hem vertel. Maar niemand weet dat ik jongens leuk vind, zelfs mijn ouders niet. Ik wil het hem eigenlijk vertellen maar niet de vriendschap verpesten. Als hij mij niet leuk vind is dat niet erg, maar ik wil niet dat hij niet met me om wil gaan omdat ik gay ben.

Iemand tips?

misschien kan je eerst wel zeggen dat je gay bent maar nog even verzwijgen dat je op hem een crush hebt?

dus dat je het zeg maar opbouwt


misschien kan je eerst wel zeggen dat je gay bent maar nog even verzwijgen dat je op hem een crush hebt?

dus dat je het zeg maar opbouwt

Dat ga ik ook sowieso doen maar ik weet alsnog niet hoe hij daarop reageert. We maken wel eens van die “gay” grappen. Maar dan gaat hij daar misschien overna denken dat ik dat allemaal meende. Ik hoop gewoon dat dat geen effect heeft op de vriendschap. Dat is mijn grootste probleem


ik ben zelf ook Gay, en ik weet dat het lastig is. maar vertel gewoon! schijt of hij je niet accepteerd, als jij je comfortabel voelt met gay zijn, dan is alles ok, en als hij je niet accepteerd, dan is hij het niet waard. ik ben namelijk trans jongen, en ik heb eindelijk tegen mijn crush verteld dat ik gay ben, en hem leuk vind, nu zijn we een stel ❤ wees gewoon jezelf en het komt goed


Misschien kan je een geschikt moment afwachten en dan ga je het bijvoorbeeld hebben over rutger en thomas (youtube) en dan ga je door op gay en dan vraag je zijn mening over gay zijn. Als hij positief reageert kan je het vertellen anders kan je nog ff wachten. Is maar een voorbeeld maar zoiets kan je doen.


Reageer