Skip to main content
Vraag

Crush op iemand uit de kals

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 13 en ik zit in 2 vwo. 

Sinds een paar maanden zit er ene nieuwe jongen bij ons in de klas en vanaf moment 1 dat ik hem zag dacht ik al veel aan hem (erg he). Helaas kwam hij de 1e paar weken weinig naar school en zag ik aan hem daar hij niet helemaal zijn draai kon vinden. De jongens uit onze klas hadden gezegt dan ze brocolie (dat is zijn codenaam) wegwijs zouden maken maar ze lieten hem steeds achter in de pauzes. Ik vond het zielig en triest dat ze hem er niet bij betrokken.

Er was ook een x dat hij al een week niet naar school was gekomen en ik maakte me zorgen. Op dezelfde dag dat ik aan mijn mentor wilde gaan vragen of alles wel oke was met hem kwam de teamleider bij ons de klas in en zo ging het gesprek ongeveer:

TL: he jongens sorry dat ik stoor maar ik kom jullie even wat vertellen

-stilte-

TL: jullie hebben vast al gemerkt dat brocolie al een tijdje niet in de klas is geweest

-vaag geknik-

TL: ik denk dat sommige mensen al weten waarom maar voor de gene die het niet weten zal ik het vertellen

-doodse stilte-

TL: hoe zouden jullie het vinden als er ongevraagd iemand aan je zit?

idiote jongen uit de klas: oh niet zo erg hoor!

TL: okee…… nou dit wat ik net heb verteld is dus bij brocolie gebeurd en hij wou graag een nieuwe start maken bij ons op school maar hier wisten dus blijkbaar ook al een paar kinderen van het incident en maakte hem daar belagelijk om.

-op dit moment dacht ik dat hij zelfmoord had gepleegd-

TL: nu wil i k jullie vragen of jullie samen met brocolie een nieuwe start willen maken zodat hij ook een leuke middalbareschooltijd krijgt

na ja dat was dus ff het belangrijkste

Nu (een paar maanden later) vind ik hem dus officieel leuk. 

gisteren werd me nog iets meer duidelijk het begon bij bv. ik was nog al enige meisje over en moest dus met een jongen samenwerken dus de docent die vroeg gwn in de klas: wie wilt er met -mijn naam- samenwerken en voordat brocolie zelf kon reageren zeiden dus alle jongens (oke ik overdrijf met allemaal mr oke) ja brocolie wilt wel. en hij zelf liep rood aan

toen engels. er was buiten in de fietsenstalling een koppeltje gezellig aan het zijn en toen gingen we dus met de hele rij aan de kant van dat raam inc brocolie en ik aan moedigen dat ze moesten zoenen en toen zij dus een jongen uit me klas je broclie dat wil jij later ook wel he en toen een blik van mij naar brocolie

toen frans. toen begon diezelfde jongen eerst mij aan te kijken en toen zei hij broclie je vind wel iemand leuk he blik naar mij!?

dus ja nu hoop ik dus dat hij mij ook leuk vind maar ik heb wel advies nodig van wat ik nu het beste kan doen<3

Tekst is aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit. 

2 reacties

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Heyy

Omg je moet echt een move maken!!!

Het is denk ik wel duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden. Begin eerst met zijn snap vragen en doe dan een snap streak. Je kan af en toe via snap vragen waar hij is, dan kan je naar hem toe komen en samen wachten bij het lokaal bijv. Je kan ook een keertje vroeg naar school komen en vragen of hij er ook al is en of jullie even samen kunnen zitten.

Ik ben echt blij voor je!

Ik denk dat als jullie meer contact beginnen te krijgen, en er ook meer van die stiekeme opmerkingen gemaakt worden door hem of jullie klasgenoten, dan denk ik wel dat 1 van jullie elkaar gaat vragen. (als je de moed ervoor hebt natuurlijk). 

Maar nog enorm veel plezier en suc6 op school!

Groetjesssss

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 25 maart 2025

Hey! Wat leuk dat je verliefd bent! En nee, het is helemaal niet erg dat je vanaf het begin al veel aan hem dacht. Het klinkt alsof er wel iets speelt, vooral omdat hij rood werd en je klasgenoten hem steeds koppelen aan jou.

Als je wil weten of hij jou ook leuk vindt, kun je wat vaker contact zoeken. Begin eens een spontaan gesprekje, kijk hoe hij reageert als je interesse toont of stuur hem een keer een berichtje. Misschien kun je hem ook een keer vragen om samen iets te doen, zoals huiswerk of gewoon even chillen in de pauze.

Het lijkt erop dat hij misschien verlegen is, dus geef hem ook de tijd. Maar als hij je echt leuk vindt, zal dat vanzelf duidelijker worden.

Veel succes en geniet ervan! 💕😊

Ellen

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen