Skip to main content

Hoi iedereen,

Allereerst alvast bedankt als je het hele verhaal leest, het kan best een lang verhaal worden…

Ik ben een jongen, 15 jaar en heb een crush op een andere jongen. Ik zal het allereerst duidelijk maken hoe dit tot stand is gekomen…

Het begon allemaal toen ik en een vriend van mij (van school) in een discord call zaten toen een oude basisschool vriend van mijn vriend hem een bericht stuurde en vroeg of hij een game wilde spelen. Hij vroeg aan mij of hij mee kon doen (we waren hetzelfde spel aan t spelen) en ik vond dat prima. We konden goed overweg met elkaar en dat was het zo wel een beetje. Na deze ene keer speelde we met zijn drieën eigenlijk elke dag wel met elkaar. Op een gegeven moment hadden we een discord server gemaakt waar we hem, maar ook andere vrienden van school in hadden toegevoegd. Op deze manier kwamen andere vrienden van mijn school ook met hem in aanraking. Dit was allemaal super leuk. Toen op een gegeven moment, na ongeveer een maand of 2 met elkaar te hebben gespeeld, hadden we het idee om hem irl te ontmoeten. Dit idee kwam tot stand, omdat we aan het praten waren over hobbies enzo en hij had een wedstrijd die hij ging spelen (hij zit op volleyball). Hij zei als grap toen van je kan komen kijken en wij namen dat soort van serieus en hadden gepland om daar te gaan kijken. De dag dat we daar heen gingen had ik met een vriend afgesproken en waren we gaan fietsen naar de plek waar hij dan die wedstrijd ging spelen. Toen we daar aankwamen (ik en die vriend waren veel te vroeg (we hadden een beetje aan het einde van die wedstrijd afgesproken met wat andere vrienden die ook zouden komen,)) was hij dus aan het spelen. Ik fietste dus langs en zag hem en kreeg een raar gevoel dat niet meer weg ging sinds de eerste keer dat ik hem dus irl had gezien. (Op die dag zelf hadden we elkaar geadd op snap) Op die dag dacht ik er niet zo heel veel van, maar de dagen erna realiseerde ik me dat ik een crush op hem had. Ikzelf vond het niet zo erg maar had geen idee wat ik er mee aan moest. Het was de dagen daarna zo'n bijzonder gevoel wat ik nog nooit eerder bij iemand had gehad. De dagen erna bleven we gewoon zoals altijd weer games spelen. Op een gegeven moment hadden we met onze vriendengroep het idee om naar de bios te gaan. Dus ik dacht aan hem en dacht weet je ik nodig hem ook uit. Mn vrienden vonden dat prima. Toen we naar de bios gingen wilde ik proberen naast hem te gaan zitten. Ik dacht ik wacht gewoon totdat hij gaat zitten en ga dan naast hem zitten. Op een gegeven moment uit het niets, ging hij een klein beetje tegen mij aanhangen. Dat voelde voor mij als het beste wat kon gebeuren op dat moment. Ik heb er daarna heel lang over na zitten denken of ik hem moest adden op insta. Uiteindelijk tijdens dat ik aan het werken was kreeg ik een volgverzoek van hem. Ik dacht zo van yess nu heb ik een reden om hem soort van te gaan volgen op insta 😉 (Ik was een beetje bang om hem te volgen op insta)

2 weken geleden heb ik aan een van mn beste vrienden verteld dat ik een crush op hem heb... Hij zegt dat ik niet echt een kans zou maken aangezien hij denkt dat hij gewoon hetero is.

Nu zit ik dus met het volgende dilemma, moet ik het hem vertellen of niet? Dit zijn de redenen die mij weerhouden van het aan hem vertellen:

- Ik heb geen idee of hij ook gay is, alhoewel zegt hij best vaak "love you" enzo

- Hij was een oude basisschool vriend van mn beste vriend van school, voor mijn gevoel is dat dan raar als ik verliefd word op een oude vriend van hem

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Moet ik het wel of niet aan hem vertellen...?

Hey @SvenJ 

Het is natuurlijk het makkelijkst hem gewoon vragen dan ben je er ook meteen vanaf het liefst in het echt 1 op 1. Maar misschien een beter idee is er eerst achter te komen of hij gay is. Dat kan een ongemakkelijke situatie verkomen. Uiteindelijk moet je het toch vragen. Want niet geschoten is altijd mis (behalve als hij jou eerst vraagt :D)

Verder dat het een vriend van een vriend is (of was?) lijkt me helemaal niet raar. 

Veel succes

Groetjes NV


Reageer